Kulcsszavak: |
|
Akták: |
Így omlott össze Simicska Lajos médiabirodalma
Korábban már megszüntették a Metropolt és eladták a Class FM-et (az egyiket Habony Árpád lapja szorította ki a piacról, a másik esetében borítékolható volt, hogy a fideszes delegáltakkal feltöltött Médiahatóságtól nem kap rádiós frekvenciát). Simicska médiabirodalma gyakorlatilag összeomlott. Nemcsak politikailag volt kifizetődő számára a média egy ideig – jó pénzt is keresett vele.
Mit köszönhet a Fidesz Simicska Lajosnak?
A fideszes politikusok, sőt maga Orbán Viktor is egyszerűen csak a Jobbik gazdájaként emlegetik Simicska Lajost, akihez mintha soha semmi közük nem lett volna. Orbán és Simicska szakítása óta kicsit több, mint két év telt el. Ez a tizede annak az időszaknak, amíg Simicska Lajos a Fideszt szolgálta, illetve a párt őt. Ekkor viszont még a nevét sem nagyon volt szabad kimondani.
Fővárosi hirdetőoszlop-mutyi
Orbán-Simicska háború
Simicska-közeli cégek állami megbízásai
Csetényi Csaba
Kuna Tibor
Mészáros Lőrinc
Nyerges Zsolt
Orbán Viktor
Simicska Lajos
Vida Ildikó
Fico Kft.
Fidesz
Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt.
Mahir Cityposter Kft.
Szerencsejáték Zrt.
adó
hirdetés
jogalkotás
kampányfinanszírozás
közbeszerzés
média
pártfinanszírozás
privatizáció
36 ezer óriásplakátot tüntet el a kormány
Lassú agónia – így írták le iparági forrásaink azt, hogy mi vár a köztéri reklámpiacra a kormány múlt pénteken megjelent rendelete után. Az Orbán Viktor nevével ellátott rendelet harminc napon belül megtiltja, hogy új óriásplakátokat tegyenek ki a cégek, 2020 végéig pedig minden, most kint lévő plakáthelyet le kell bontani. A rendeletet pár, a kormánnyal jóban lévő vagy nagy lobbierővel bíró cég túlélheti, a többiek viszont mostantól az önkormányzatok kényének-kedvének lesznek kitéve, ráadásul még óriási adót is kaptak a nyakukba, úgyhogy nagy valószínűséggel a következő években le is húzhatják a rolót.
Uniós és magyar közpénzek a kormánypárti médiafoglalás szolgálatában 2014-2016
Lassan befejeződik a nem-kormánypárti média felvásárlása, miközben másfél év alatt szinte a semmiből felépült az új, Simicska-cégek nélküli orbánista médiaportfólió. Az 1 milliósra mért elérésű Origo mellett a TV2, az új bulvár-portfólió, az ugyancsak egymillió olvasót elérő vidéki laphálózat és a szépen hálózatosodó rádióadók sosem látott, politikailag homogén tulajdonosi struktúrájú médiabirodalommá állnak össze. Az akvizíciók és a működtetés költségeit részben a magyar költségvetésből átcsatornázott pénzek, részben a tulajdonos stróman-oligarcháknak juttatott uniós finanszírozású projektek haszna fedezi.
A Népszabadság felfüggesztése
A TV2 eladása
Dohányboltellátó mutyi
Kvótareferendum kommunikációja
MKB eladása
Orbán-Simicska háború
Origo-ügy
Simicska-közeli cégek állami megbízásai
Trafikmutyi
Andy Vajna
Fonyó Károly
Győri Tibor
Habony Árpád
Heinrich Pecina
Liszkay Gábor
Mészáros Lőrinc
Orbán Viktor
Sánta János István
Sánta János József
Simicska Lajos
Szemerey Tamás
888
Continental Dohányipari Zrt.
Fidesz
Heti Válasz (lap)
Közgép Zrt.
Lokál (újság)
Magyar Idők (újság)
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
Mediaworks Hungary Zrt.
Megapolis Media Zrt.
Mészáros és Mészáros Kft.
Metropol (újság)
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
MTG Metro Gratis Kft.
Napi Gazdaság Kiadó Kft.
Népszabadság (újság)
New Wave Media Kft.
New Wave Production Kft.
Opimus Group Nyrt.
Origo Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
R-Kord Kft.
Rádió 1
Radio Plus Kft.
Századvég Gazdaságkutató Zrt.
Tabán Trafik Zrt.
TV2 (televízió)
TV2 Média Csoport Zrt.
VS.hu (újság)
EU
hatalomkoncentráció
háttér
hirdetés
hitelezés
klientúra
média
mezőgazdaság
strómanok
támogatás
Állami hirdetések nélkül annyi lett Simicska mesés reklámbevételeinek is
A hirdetési piacot teljesen átrendezte Simicska Lajos rossz viszonya a miniszterelnökkel, a korábbi milliárdos osztaléknak csak a töredékét tudta kiszívni plakátos cégeiből, igaz, ez még mindig százmilliós tételt jelent. A nyilvános adatok alapján a hirdetési birodalom minden tagja csúnyán visszaesett.
Utcafront
A köztéri média területén sem az oszlopháború volt a legnagyobb csapás Simicskáékra: a cégbirodalom milliárdos állami megrendelésektől esett el. A konkurencia erősödik, a folyamatokba a kormány is besegít. Az egykori Fidesz-pénztárnok sem adja fel: az egyik hozzá köthető médiavállalkozás épp most alapított egy új céget.
Újabb Simicska-cég pozíciója rendülhet meg
Pályázatot ír ki reklámfelületeinek bérbeadására a BKV. Bár Orbán Viktor drukkertársa, Garancsi István vállalkozása egyelőre nem tervezi, hogy elindul a tenderen, piaci és politikai forrásaink mégsem adnak nagy esélyt annak, hogy győzhet bármelyik reklámpiaci Simicska-érdekeltség.
Tíz csapás
Nincs már olyan szektor, ahol ne folyna gőzerővel a nagyvállalkozó visszaszorítása. A módszerek nem sokat változtak: nagyjából ugyanazokat a jogi csavarokat fordítják ellene, amelyek hosszú időn keresztül az érdekeltségeinek kedveztek.
Tarlósék lebontanák Simicskáék összes hirdetőoszlopát
A fővárosi önkormányzat azt tervezi, hogy októberben egyoldalúan szerződést bont Simicska Lajos reklámcégével, a Mahir Cityposter Kft.-vel, és elbontatja a budapesti közterületekről mind a 761 hirdetőoszlopát.
Új idők
A korábbi kedvezményezettek, így a Simicska-cégek és a TV2 helyett most a kábelcsatornáknak megy nagyon jól. Egy elmélet szerint Simicska Lajos blokkolja a TV2 eladását. Két olyan cég is van, amelyikegy közelmúltbeli tulajdonos-váltással lett nagyon vonzó az állami hirdetőknek.