Akták: |
|
Kulcsszavak: |
Találatok: [3] Oldalak: 1
Milliárdos szabálytalanságok, amelyeket a kormányzat szerint is nehéz lesz kimagyarázni
A kormány számára készített jelentés szerint az Európai Bizottság által kritizált projekteknél nehéz lesz elkerülni a több tízmilliárdos korrekciót.
Esztergom-Budapest vasútvonal
dr. Bajkai István
Gulyás Gergely
HE-DO Kft.
Miniszterelnökség
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
SBGK Ügyvédi Iroda
2014-2020-as uniós ciklus
állami/önkormányzati szerződések
bírság
EU
hirdetés
kiszervezés
közbeszerzés
összeférhetetlenség
pályázat
PR
támogatás
tanácsadás
útépítés
vasút
A magyar vasúton 9 milliárd forintot ér egyetlen perc
Rengeteg pénzt ölt a magyar állam az elmúlt tíz évben vasútipálya-fejlesztésekre, az utasok azonban mindebből keveset érzékelnek. Több százmilliárd forint elköltésével országos összesítésben egy óránál is kevesebb időt sikerült nyerni, igaz, a vonatoknak nagyobb sebességet lehetővé tevő rendszer kiépítése még folyamatban van. A felújítás nem véletlenül drága, brutális elmaradásból indulunk, ezért sok vonalat gyakorlatilag újjá kell építeni, és az autópálya-építések mellett ezek a beruházások is mágnesként vonzzák a korrupciót. A java pedig csak most jön, a következő négy évben négyszer annyi pénzt terveznek elkölteni a területen, mint az előző tíz évben összesen.
Aranyvonat
Újabb közel 50 milliárd forintot költhetnek az egyszer már átadott Esztergom–Budapest-vasútvonalra. Az összköltség így elérheti a 120 milliárd forintot, ami a műszaki tartalmat figyelembe véve messze a legdrágább hazai vasútfelújítássá teszi. A pénznyelő vonal 2018-ra készülhet el teljesen.
Találatok: [3] Oldalak: 1