„Leleményes nép a magyar” – tartja a mondás, még akkor is, ha ez gyakran a kiskapuk megtalálásában és kihasználásában merül ki. Úgy tűnik, most épp a mikro-, kis- és középvállalkozásokat ösztönző, uniós forrásból biztosított támogatás lett az áldozat. A hírhedtté vált zsadányi bicikliút befejezésére ugyanis összesen több mint 30 ajánlattevő jelentkezett be, köztük sok olyan vállalkozó is – például állattenyésztő, adószakértő vagy informatikus –, akik vélhetően csak a kkv-nak járó uniós támogatást szerették volna lehívni. Ez sikerült is nekik: 29-en megkapták az igényelt 600 ezer forintot. Így a kerékpárút összesen 32 millió forintjába került az EU-nak, miután az építkezés 15 milliót, a támogatások viszont 17,4 millió forintot emésztettek fel.
Az Európai Bizottság 2013-ban versenykorlátozónak minősítette azt a magyar útépítéseknél alkalmazott gyakorlatot, hogy a közbeszerzési kiírás szerint csak az a cég nyerhetett autópálya-építést, amely az aszfaltkeverést az építkezés helyétől maximum 50 kilométerre tudta végezni.
A több száz milliárd forintot költő nagy közbeszerzők elmúlt 3 évben megjelent ajánlati felhívásainak több mint 90 százaléka gyanús a redflags kockázatjelző-rendszer adatai szerint. Több milliárd forint vándorolhatott kétes hátterű nyertesekhez - írja közleményében a K-Monitor.
35 milliárd forintnyi EU-s pénzt bukhat az ország a Transparency szerint a korrupt közbeszerzések - vagy azok teljes hiánya - miatt. Ezért kérik Lázár Jánost, hogy nézzen a körmükre azoknak, akik túlárazott projekteket beadtak és befogadtak.
Az Európai Bizottság megálljt parancsol a verseny nélküli egyszereplős, így magas árakhoz vezető magyarországi közbeszerzéseknek. A korábban kifogásolt mérnök- és aszfaltkeverő-ügyek akár 168 milliárdos korrekciót eredményezhetnek. Hazánk vállalta a közbeszerzési szabályozás megújítását.
Nem tiszteli a tulajdonjogot a kabinet, a takarékszövetkezeti rendszer átalakítása jellemtelen strómanokkal zajlott, az Alkotmánybíróság szégyenteljes asszisztálásával - nyilatkozta a Figyelő hetilapnak Demján Sándor nagyvállalkozó, a VOSZ elnöke.
A Közgép sikertörténet: a tavalyi évet csaknem hárommilliárdos profittal zárta. De az elgondolkodtató, hogy egy homályos hátterű vállalkozás hogyan jut százmilliárdos, részben uniós forrásokból finanszírozott megrendelésekhez.
Szabálytalan átszervezések miatt veszélyben vannak a magyarországi uniós pénzek. Úgy tudjuk, hogy közlekedésfejlesztésre a magyar állam nem tud most lehívni pénzt Brüsszelből, és más területeken is blokkolhatja az EU a kifizetéseket.