440 millió forinttal drágult az új komáromi Duna-híd, mert az egyik pillér építéséhez szükséges pallókat elsőre nem sikerült elég mélyre leverni. A hidat Mészáros Lőrinc cége építi konzorciumban, jelen állás szerint 2020. május végére fog elkészülni. Alaposan felment a komáromi Duna-híd építésének ára, a számla már 92,5 millió eurónál (31 milliárd forintnál) jár – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből.
Ha készen lesz az új komáromi átkelő, a teherforgalom az M1-es autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt. A 600 méter hosszú, ferdekábeles híd összsúlya 5400 tonna lesz, kétszer egysávos főút vezet majd át a Duna felett, de kerékpárutat és járdát is kialakítanak rajta.
Elutasította a Kúria kedden a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) felülvizsgálati kérelmét a tíz évvel ezelőtti nagy autópálya-kartell kapcsán indított kártérítési perében, amelyet a NIF a Strabag Építő Zrt. ellen indított. Így hatályban maradt a Fővárosi Ítélőtábla korábbi jogerős részítélete, amelyben elutasították a NIF 13 milliárdos kereseti kérelmét.
Csaknem félezer pomázi ingatlantulajdonos szembesült minden nagyobb esőzés alkalmával azzal, hogy telkeiket, pincéjüket és az utat elönti a hegyoldalról lezúduló eső. Ezen próbáltak meg évekkel ezelőtt változtatni a vízelvezetés kiépítésével.
Kartelleztek az útépítőcégek a 2001-ben és 2002-ben kiírt fővárosi útépítési munkák elnyerése érdekében – mondta ki a Kúria döntése. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) még 2005-ben tárta fel a versenykorlátozó megállapodást, ami miatt nyolc vállalkozásra összesen 593,9 millió forint bírságot szabott ki.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) múlt évi tevékenységéről szóló éves összesített jelentést a napokban nyújtják be a parlamentnek, Ennek apropóján készített összegzést a feketelista.hu portál, amiből kiderül: a múlt évtől durván megnőtt a versenytörvényt megszegő cégek száma és a bírságok összege is.
A Versenyhivatal 2005-ben 1,3 milliárd forintra büntette az országos útépítő kartellben résztvevő tizennégy céget, köztük 335 millióra Strabagot és 277 millióra a Betonút Zrt-t. A cégek a döntés ellen fellebbeztek, de bebukták.
Kedden tartották a Fővárosi Bíróságon a fővárosi önkormányzat kontra útépítő cégek kártérítési per első fordulóját.
A Fővárosi Bíróság elsőfokú ítélete igazat adott a Gazdasági Versenyhivatalnak, így az intézmény jogosan állapította meg, hogy útépítőcégek még 2001-2002-ben kartelleztek a fővárosi munkák elnyerése érdekében.
Az InfoRádió értesülése szerint több mint egymilliárd forintos kártérítési pert indított a főváros 12 útépítő cég ellen, akiket korábban a budapesti útfelújítási pályázatok kapcsán kartellezésen ért a Gazdasági Versenyhivatal.