language

Lapok:

Magyar Nemzet (MNO) highlight_off

Kulcsszavak:

útépítés highlight_off

Magyar Nemzet (MNO)

A lapot Pethő Sándor és Hegedűs Gyula alapította 1938-ban. Jobboldali, náciellenes lap volt. 1944-45 között rövid időre a német megszállás idején betiltották. Utána rendszert bíráló politika álláspontot nem közölhetett. 1953-tól a lap Nagy Imrét támogatta Rákosival szemben. 1954-ben a Hazafias Népfront lapja lett, de 1956-ban felvállalta a Petőfi-kör népszerűsítését. A forradalom vezető sajtóorgánuma és a kormány félhivtalos lapja lett. November 4-től 1957 szeptemberéig nem jelenhetett meg a lap.

 

A lapprivatizáció, a konfliktusok miatt a lap népszerűsége csökkent a rendszerváltás után. 1996-ban a Postabank lett a lap tulajdonosa. Ekkor egy mérsékelt, független jobboldali lapként működött. 2000-ben a Magyar Nemzet egyesült a Napi Magyarország nevű, radikálisabb jobboldali nappal, innentől nyíltan a Fideszhez közel álló lapként működött. A Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft. tulajdonosa a Fidesz volt pártpénztárnoka, Simicska Lajos volt. 2015-ben, a Simicska-Orbán szakítást követően ennél a lapnál is felállt a szerkesztőség Fideszhez hű része, a lap innentől polgári konzervatív, ellenzéki hangvételűvé vált. A 2018-as kampányban aktív szerepet vállalt korrupciós ügyek közlésével, de a kétharmados Fidesz-győzelem után Simicska hirtelen bejelentette: felfüggeszti a Magyar Nemzet kiadását. Utolsó száma 2018. április 11-én jelent meg. 2019február 6-tól a Magyar Idők átvette az időközben megszűnt Magyar Nemzet nevét, miután Simicska médiabirodalmát újra a Fideszhez közeli oligarchákhoz került. A jelenlegi Magyar Nemzetet a Magyar Idők Kiadó Kft. adja ki, melynek tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány nevű fideszes médiakonglomerátum.

A lap főszerkesztője: Toót-Holló Tamás.

Támogasd a sajtóadatbázis fenntartását rendszeres adományoddal,

hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [21]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Állami tízmilliárdokkal tömnek ki egy titokzatos céget

Hatvanmilliárd forintnyi állami megrendelés kerülhetett a magyar Belfry-cégekhez, amelyeknek együttesen alig több, mint húsz alkalmazottjuk van – írja a G7. A gazdasági portál megjegyzi, hogy a Belfry egy gyakorlatilag ismeretlen cég, amely sorra nyeri az állami út- és vasútépítéseket Magyarországon a Strabag konzorciumi partnereként.

Mészáros üzlettársa most egy 14 milliárdos tendert nyert

Újabb milliárdos közbeszerzést csípett el a Mészáros Lőrinc üzlettársának, Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt Kft. Most 14,8 milliárdért építhetik meg a zalaegerszegi járműipari tesztpálya eléréséhez szükséges utakat, hidakat és közúti csomópontokat. De a keretmegállapodásban az is szerepel, hogy a cég építheti meg a tesztpálya bizonyos szakaszait is – derült ki a szerdai Közbeszerzési Értesítőből.

Mészárosék 63 milliárdért építenek autópályát

A Duna Aszfalt Kft. és a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló Mészáros és Mészáros Kft. konzorciuma nyerte M8-as Körmend és Rábafüzes közötti autópálya és országhatárt összekötő szakaszának építésére kiírt tendert. A közbeszerzési adatbázisban elérhető dokumentumok szerint az állami megbízásokkal elég jól ellátott vállalatok 63 milliárd forintért építhetik autóutat. A két cég mellé a Hódut Kft. is beszáll alvállalkozóként.

Kerékpárút a Balatonig: trükkök száz kilométeren

Már éppen elfelejti az egyszeri hobbibringás, hogy nemrég Budapest–Balaton bicikliutat ígértek neki, amikor újramelegítik számára a káposztát. Ugyanis 2011-ben kormányhatározat rögzítette három fontos hazai kerékpáros túraút megépítését, illetve rehabilitációját: a Duna menti Eurovelo 6-os rendbetételét, a Balatont kerülő út átfogó felújítását – az ígéret szerint 3 méter széles lesz –, illetve egy, a fővárostól a magyar tengerig vezető vonalat. 2012-ben az Orbán-kormány közúti infrastruktúráért felelős államtitkára, Völner Pál lapunknak a Bringázz a munkába! kerékpároskampány nyitányán megerősítette: tényleg lesz út Budától a Balatonig. 2014-re elkészült a megvalósíthatósági tanulmány szerinti nyomvonaljavaslat, 2015-ben pedig a teljes hossz (105,9 km) alapján a Vs.hu részletes kiviteli árkalkulációval jelentkezett (4,3 milliárd forint) annak ismeretében, hogy a kerékpárút csak részben lesz új, hosszabb szakaszok mezőgazdasági vagy alacsony forgalmú autóúton vezetnek.

Brüsszel szemmel tartja a magyar útépítéseket

A 2007–2013-as európai uniós ciklusban tapasztalt versenykorlátozó pályáztatás után az Európai Bizottság a 2014–2020-as időszakban is fokozott figyelmet fordít a magyarországi útépítések tisztaságára, a szabályok betartására – értesült lapunk brüsszeli forrásokból. Információink szerint ez egyelőre nem jelenti hivatalos vizsgálat elrendelését az uniós intézmény részéről, vagy a Csalás Elleni Európai Hivatal (OLAF) beavatkozását, de Brüsszelben gondosan ügyelni fognak arra, hogy a magyar hatóságok ne csempésszék vissza a korábban kifogásolt „protekcionista” feltételeket. Ezekkel ugyanis az Európai Unió olvasatában a magyar útépítő cégeket hozta helyzetbe a kormány a külföldi vállalatokkal szemben.

Százmilliárdokat bukunk Brüsszelben

Továbbra is lezáratlanok a 2007–2013-as uniós ciklus magyarországi operatív programjai, sorakoznak a tisztázatlan ügyek. Még mindig nem utalt át Brüsszel 263 milliárd forintnyi forrást, de a szabálytalanságok miatt a Miniszterelnökség eleve 200 milliárdos büntetésre számít.

Hétszázmillió euró sorsa a tét a vitában

Bár több ponton változott a közbeszerzési eljárás, az állami és az uniós finanszírozású útépítéseknél változatlanul a kormányközeli cégek vannak előnyben. Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszternek a parlamentben kell megneveznie a kiválasztás szakmai szempontjait.
Találatok: [21]  Oldalak:   1 2 3   >  >>