Az új, vezeték nélküli vasúti kommunikációs rendszer kiépítése késik, így kifutott az uniós támogatáshoz szükséges határidőből. Ez nem jelenti azt, hogy nem lesz rá pénz.
Sok esetben kihagyták a vasat a vasbetonból az R-KORD Kft. által végzett GSM-R vasúti fejlesztés során, máshol balestveszélyes körülmények, veszélyes hulladék maradt az építkezés után – tudta meg a Szabad Európa több forrásból. Két, birtokunkba jutott levél szerint a MÁV 19 pontban sorolja műszaki és minőségi kifogásait Mészáros Lőrinc cégével szemben, már az Építési Minisztérium is szóvá tette ezt az R-KORD-nak.
Számos magyar kisvállalkozás került anyagilag lehetetlen helyzetbe, miután két hete közölték velük, hogy a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló R-Kord Kft. mint fővállalkozó egyelőre nem fizeti ki elvégzett munkájukat egy uniós beruházás keretében. Az R-Kord arra hivatkozik, hogy az állam sem fizet nekik. A cég nem cáfolta értesülésünket.
Bármilyen meglepő is ez, de kevés olyan nagy üzlet van manapság idehaza, mint az állami vasúti műszaki-informatikai beruházások. A legújabb példa erre a rádiókommunikációs rendszer (GSM-R) kiépítésének második üteme, amelynek tenderét az R-Kord Építőipari Kft., valamint az i-Cell Mobilsoft Zrt. közösen nyerte el 58,86 milliárd forintos ajánlatával. A munka értékét eredetileg ennél harmadával kevesebbre, 39,15 milliárdra becsülte a kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
...Mészáros Lőrinchez és konzorciumi partneréhez?