language

Lapok:

Népszava highlight_off

Intézmények:

Volánbusz Zrt. highlight_off

Népszava

A nagymúltú baloldali napilapot 1877 májusában a Magyar Szociáldemokrata Párt lapjaként alapították. 1905-től kezdődően napilapként adták ki. A Horthy-rendszerben sajtóperek sokaságát zúdították az újságra, 1932-ben pedig betiltásra került. A II. világháború alatt hol működött, hol nem. A lap újraindítását 1945-ben Szakasits Árpád vezényelte és a Szociáldemokrata Párt központi lapja lett. 1948-ban az államosításokat követően a Népszava a szakszervezetek lapja lett, politikai véleményalkotásra nem volt lehetősége,a pártállam határozta meg a pédányszámot is. 1956 a Szociáldemokrata Párt visszavette a lap szerkesztését. A Népszavát 1957-64 között Kéthly Anna szerkesztette Londonban. A forradalom leverése után újra a szakszervezetek lapja lett a Népszava, amit a rendszerváltást követően privatizálták.

 

1994-ben a Fenyő János vezette Vico vállalatcsoport vette meg. Fenyő 1998-as meggyilkolását követően Fenyő özvegye a lapot eladta. Tulajdonosváltások hosszú sora után 2005-ben az MSZP közelébe került. A rendszerváltást követően a lap kiadója a Népszava Lapkiadó Kft. volt, jelenleg ezt a feladatot a XXI. század Média Kft. látja el 2016 óta óta. A Zrt.-t 2017-ben a Bécsben bejegyzett Horizont Handels und Industrie AG vette meg, mely Puch László MSZP-s pártpénztárnok érdekeltségébe tartozik. A napilapok piacának átalakulását követően a Népszava a legnagyobb példányszámú hazai politikai napilappá vált. 2019 áprilisában a Horizont AG eladta a Népszavát, az új tulajdonos Leisztinger Tamás egyik cége, a Proton Trade Zrt.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [12]  Oldalak:   1 2   >  >>

Patthelyzetet hozhat a fideszes buszcég bedőlése

Befagyaszthatja a kormány a BKV régen elaggott járműparkjának a felújítását.

Csődvédelembe menekült az Ikarus

Július 11-én jár le a buszgyártónak az összesen 180 autóbusz gyártására, illetve leszállítására adott végső határidő. A Volán és a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) által kiírta tendert megnyerő cég előbb 240 napos határidő módosítást kapott, majd ezt újabb 90 nappal meghosszabbították.

Nem enged a BKV

A közlekedési vállalatnak kétségei vannak, de a nemzetgazdasági tárca arra utasította a cég vezetését, hogy vegye át a jegybankelnök unokatestvére cégében készülő buszokat.

A BKV-nak nem kellenek a Matolcsy-rokon buszai

Egyre nagyobb a nyomás a BKV-n, hogy átvegye a jegybankelnök unokatestvéréhez kötődő buszgyárban készült, messze nem hibátlan járműveket.

Tovább titkolják, mennyit költött Rogán egy offshore cégnél propagandára

Nem árulta el a parlamentben hétfőn Lázár János, hogy mennyi pénzt kapott a propaganda minisztériumtól az offshore hátterű Odex Kft, amely cég a Volánbuszokra kihelyezett kormányzati hirdetéseket menedzselte.

Adóparadicsomba buszoztatott kvótaszázmilliók

Nagyon titkolták a „Volán-társaságok”, hogy a kvótakampányban egy luxemburgi cégen keresztül kaptak hirdetéseket a Miniszterelnöki Kabinetirodától. Hallgattak a kedvezményről is.

„Fideszes cégtől” akar buszokat venni a BKV

A Demokratikus Koalíció arra szólította fel a BKV-t, hogy ne az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft.-től vásároljon metrópótló buszokat.

Tovább vizsgálnák a Volánbusz korábbi gazdálkodását

Várhatóan ma dönt a parlament Volánbusz reorganizációját vizsgáló bizottság felállításáról. A Budai Gyula (Fidesz) elszámoltatási kormánybiztos javaslatára létrehozandó testület azt tárná fel, hogy kik döntöttek azokról a privatizációkról, amelyek 2005-ben és 2008-ban valósultak meg a Volánbusz Zrt.-nél, és azt is, ki határozta el az eladott nyolc, nagy értékű ingatlant szinte azonnali visszabérlését.
Találatok: [12]  Oldalak:   1 2   >  >>