language

Akták:

A Citadella felújítása highlight_off

Személyek:

Vitézy Dávid highlight_off

A Citadella felújítása

A Citadella felújítása

Az állami MNV Zrt. 2014 tavaszán egy rendőri akció keretében “foglalta vissza” a Citadellát előző bérlőitől, mivel az Emberi Erőforrások Minisztériumának álláspontja alapján az épület használata, illetve hasznosítása nem felelt meg a világörökségről szóló törvény rendelkezéseinek. Az akciót a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság jogerős végzése indokolatlannak és törvényellenesnek minősítette

2015. augusztusában a Citadella több mint három hektárnyi területe – a Miniszterelnökség kezdeményezésére – az MNV Zrt-től a Miniszterelnökséghez tartozó Várgondnokság Nkft. vagyonkezelésébe került

2020. júniusában Fodor Gergely kormánybiztos jelentette be, hogy kiemelt kormányzati beruházásként megkezdődik a Citadella erőd és közvetlen környezetének rehabilitációja. 2021 elején kiderült, hogy a Citadella felújítására kiírt nettó 20 milliárd forintos keretszerződést Mészáros Lőrinc cége, a ZÁÉV Zrt. és Garancsi István Market Építő Zrt-je nyerte el. A szerződést a projekt csúszásának és az inflációnak hatására azóta többször módosították – a 2023-as kormányrendelet-módosítás a munkálatok befejezését a terv szerintihez képest két évvel későbbre, 2025 végére tolta.

Vitézy Dávid

Vitézy Dávid (Budapest, 1985. december 1. –) magyar közgazdász, közlekedési és város-mobilitási szakértő.  Édesapja Vitézy László filmrendező, édesanyja Hankiss Ágnes fideszes európai parlamenti képviselő, pszichológus, író. Anyai nagyapja Erdős Péter jogász, popmenedzser, egyik apai nagybátyja, Vitézy Tamás üzletember. Apai ágon féltestvére Vitézy Zsófia, a Budapesti Fesztiválközpont volt ügyvezető igazgatója, – jelenleg a Brüsszeli Magyar Intézet vezetője – aki anyai ágon Orbán Viktor miniszterelnök unokatestvére.

2000-2010 között a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) munkacsoport-vezetője, elnökségi tagja, 2006-tól szóvivője. 2010 és 2014 között a Budapesti Közlekedési Központ alapító vezérigazgatója, 2015-ben 6 hónapon át a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a közösségi közlekedés fejlesztését, különösen a regionális és távolsági viszonylatok összehangolását felügyelő miniszteri biztos. 2016 januárja óta a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója. 2020 februárja óta a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója. 2022 májusától a BFK megszűnésével párhuzamosan szakterületi államtitkárként a szervezet jogutódjának, a Nemzeti Közlekedési Központnak (NKK) a megbízott vezérigazgatója.

Találatok/oldal: Listázási sorrend: