Három hónap alatt másfélszeresére nőhetett a Páva Zsolt által eddig vezetett, hirtelen gyámság alá vett város adóssága. A kormányoldal az ellenzékre hárítaná a felelősséget.
A Fidesz szerint bebizonyosodott, hogy a „Gyurcsány–Bajnai-kormányok ásták meg a Malév sírját”, és az ügyletnél személyesen „ott sündörgött” Bajnai Gordon, Oszkó Péter és Simor András is.
A városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes, György István szerint a BKV 800 milliárdos belső eladósodottsága már nemzetgazdasági méretű probléma, amelyet az ország költségvetését nem terhelő módon kell megoldani.
Perre mennének azok a BKV-s dolgozók, akiken három évre visszamenőleg akar telefonszámlákat bevasalni a munkáltatójuk. Sokan közülük banki átutalásokkal tudnák bizonyítani, hogy jogtalan a követelés, viszont még többen vannak, akik nem őrizték meg a befizetett csekkeket.
Járatritkítás, a buszágazat privatizációja, újabb önkormányzati hitelfelvétel, a fővárosi intézmények lepusztulása lehet a BKV megmentésének ára – árulta el lapunknak Tarlós István főpolgármester, aki szerint nem csak őt támadják a Fideszen belül.
A főpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a kormány feltételeit "vért izzadva" teljesíti a főváros még úgy is, hogy emiatt az összes többi közszolgáltatás sérül. Tarlós Lázár Jánosnak és Rogán Antalnak is: az V. kerületi polgármesternek azt, hogy ne Abu-Dzabiból üzengessen a BKV helyzetéről.
Prémiumot és jutalmat is kaptak a BKV vezetői, sőt, a mainap.hu úgy tudja: decemberben elvont üzemanyagkártyáikat is visszakapták a vállalat cégautót használó menedzserei. A BKV a múlt héten még azt közölte: a dolgozók bérkompenzációjára sincs pénz.
Borotvaélen táncol a Malév sorsa. Úgy tudjuk, a spanyol Vueling légitársasággal már addig jutottak a tárgyalások, hogy a cégnél igazgatósági döntésre vár a magyar légitársaságba való beszállás.