Csereterületeket kaphatnak azok a gazdák, akiknek a földjén épül majd a BMW gyára Debrecenben. Kismacs és Nagymacs környékére tervezik az új ipari parkot, amelynek költségeit a BMW majd megtéríti. A gazdák sokat tudnak, de hallgatnak, mert titoktartásra kötelezték őket. Így csak az a biztos, hogy csütörtökön a közgyűlés meghozza a döntést a debreceni BMW-gyár ügyében.
Kósa Lajos lassan tizenöt éve irányítja Debrecent, és egyelőre komolyan vehető kihívója sincs. Bár a város adóssága tíz év alatt a tízszeresére nőtt, az önkormányzat a baráti médiumokra nem sajnálta a pénzt: hat év alatt több mint 700 millió forint jutott ilyen célokra. A képviselőtestület súlytalan, a városházán zajló folyamatokat ismerő forrásaink szerint még a vagyonkezelő holdingnak is nagyobb beleszólása van az ügyekbe, mint a kormánypárti frakciónak. Debrecen arculatát 14 éve Kósa Lajos üzleti-baráti köre alakítja, és ez a mindenre kiterjedő befolyás értelemszerűen a helyi médiát is érinti.