language

Személyek:

Apáthy Endre highlight_off

Kulcsszavak:

klientúra highlight_off

Apáthy Endre

Apáthy Endre hídépítő mérnök, vállalkozó. Apja, Apáthy Árpád szintén hídépítő mérnök volt. A Hídépítő csoport tulajdonosa. Számos vállalat köthető hozzá a rendszerváltást követően, az Árgus-Security, a Lánchíd felújításában részt vállaló Hídépítő-csoport, a hitelekkel, vevőköveteléssel, illetve lízinggel is foglalkozó City Leasing & Faktor (ami korábbi nevén, Andrew’s Leasing-ként egy 3,66 milliárd forintos dél-aföldi busztendert is megnyert úgy, hogy korábban sosem foglalkozott hasonló üzletekkel), illetve a Lajvér Borászat. Hozzá köthetőek a fővárosi Meininger-hotelek.

Apáthy érdekeltségei már az első Orbán-kormány idején is meghatározóak voltak, például a Fidesz-közeli szolnoki vállalkozás, az Axon Vagyonkezelő felügyelőbizottsági, majd igazgatósági tagja volt. Cégei az MSZP-SZDSZ éra alatt is jól futottak, ők építhették például a kőröshegyi völgyhidat 78 milliárd forintért. Fiának, Apáthy Zoltánnak a Híd-csoport mellett abban a Recontra Kft.-ben is van érdekeltsége, amely a Márványmenyasszony nevű budai étterem meghiúsult lebontása miatt került a hírekbe.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [14]  Oldalak:   1 2   >  >>

Debrecenben beszállt egy hotelbizniszbe, Szlovéniában viszont kiszállt Tiborcz István

A kormányfő vejének résztulajdonában lévő vállalat üzemelteti majd azt az épületet, amelyben a Hilton Garden Inn Debrecen City Center szálloda fog működni.

Az állam „megtolta”, ők hazaviszik – a Tiborcz-körhöz került 14 turisztikai csúcsprojekt

A miniszterelnök veje 2020 elején deklaráltan azért távolodott el több turisztikai beruházástól, mert – állítólag – nem akart állami ingyenpénzek kedvezményezettje lenni. Ehhez képest 2022 végén 14 olyan kormányzat által „megtolt” csúcsprojektet találtunk, amelyet Tiborcz István saját nevére vett, vagy vele rokonítható magántőkealapokhoz, esetleg a legközvetlenebb baráti-üzleti köréhez került. Mintha a Matolcsy Ádámnál feltárt közvagyon-elvesztési gyakorlatot látnánk – csak pepitában. Természetesen nem panziócskákról, hanem négy-, ötcsillagos szállodamonstrumokról, élményközpontokról van szó, melyekre bő 61 milliárd forintot utalt ki az állam. Ez az összes úgynevezett Kisfaludy-pénz egyötöde.

Óriási vasúti munkát nyert Mészáros Lőrinc cége, közel 338 milliárdért

A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd nyerte meg a Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatát, nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlatával, írja a 24.hu. A lap szerint Mészáros az öccse, Mészáros János cégét, a Híd-Tám Kft.-t is bevette a munkába alvállalkozóként, valamint az egykori Simicska-birodalom ékkövét, a Közgép Zrt.-t is, mely egy ideje már szintén Mészárosékhoz tartozik. Ugyancsak alvállalkozóként segít majd be a szintén Mészáros-érdekeltség V-Híd Vagyonkezelő. Mellettük ugyanilyen szerepben segíti a munkát az Apáthy Endre érdekeltségében lévő, legutóbb a Lánchíd felújításával reflektorfénybe került A-Híd Zrt. és a MÁV-leányvállalat MÁV FKG Kft. is.

Mészárosék 337 milliárdért dolgoznak Budapest utóbbi száz évének legjelentősebb vasúti munkáján

Hónapok óta várják a Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatának eredményét az infrastrukturális fejlesztések iránt érdeklődők: az EKR-be feltöltött dokumentumok szerint a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlatával vitte el a megbízást.

Egymás ellen versenyzett Mészáros öccse, Mészáros veje és Szijjártó Péter apjának egykori cége

Második kisvasút-fejlesztési munkáját húzza be Mészáros Lőrinc öccsének cége, a Híd-Tám Kft.: a királyréti kisvasút után a lillafüredi vonal fejlesztését is a fiatalabb Mészárosra bízták.

Kénytelen NER-céggel felújíttatni a Lánchidat Karácsony?

Négyből három jelentkező a kormányoldalhoz köthető. Az esetleg túlárazás ismét tendervisszavonáshoz és a politikai harc folytatásához vezethet, miközben meglehet, a kormányközeli cégek megbízása miatt is magyarázkodnia kell a fővárosi vezetésnek.

Itt a Mészáros-korszak öt évének mérlege: ma négy Simicskát tart el az ország

Noha idén a világjárvány miatt szeptemberre halasztották a május végi mérlegleadási határidőt, azért a közpénzfelhasználásra optimalizált nagy építőipari cégek zöme már vallott a tavalyi eredményeiről. Ezzel az is dokumentálhatóvá vált, hogy mire jutottak a Simicska Lajos kiesése utáni első öt évben az őt pótolni hivatott „nemzeti nagytőkések”, azaz Mészáros Lőrinc, Szíjj László, Garancsi István, illetve azok a mogulok, akiket Tiborcz Istvánhoz szokás kapcsolni. Dokumentáltuk is.

Napok alatt szórtak szét tízmilliárdokat a NER bennfentes húzóemberei között

Az állam a szállodaépítési és -felújítási költségek felét kifizeti a milliárdosok cégeinek. A pályázatra csak a jól értesültek tudtak időben jelentkezni. A turisztikai ügynökség a családok támogatásáról beszél, holott Mészáros Lőrinc hoteljei a 17 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatással egy időben több száz embert rúgtak ki.

Magyarázat a Mészáros-csodára: ilyen haszonkulccsal dolgozik a „nemzeti nagytőke”

A május végi mérlegleadási határidő után visszatérően végigböngésszük a „nemzeti nagytőkét” megjelenítő cégek éves beszámolóit. Már Heti Válasz-korunkban is ezt tettük, a hagyomány pedig kötelez. Annál inkább, mert nem érzések, benyomások, hanem egzakt pénzügyi adatok alapján szeretünk válaszolni olyasfajta kérdésekre, hogy van-e rendszerszintű korrupció a jelen Magyarországán.

Magyar milliárdosok: mindenki megadta Mészáros Lőrincnek, amit kért

Nem is számít nagyvállalkozónak, akivel még nem jött szembe a felcsúti milliárdos-gázszerelő. Mindenki odaadta, amit kértek tőle. Számba vettük a nagy üzleteket.
Találatok: [14]  Oldalak:   1 2   >  >>