Személyek: |
|
Intézmények: |
Találatok: [7] Oldalak: 1
Óriási vasúti munkát nyert Mészáros Lőrinc cége, közel 338 milliárdért
A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd nyerte meg a Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatát, nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlatával, írja a 24.hu.
A lap szerint Mészáros az öccse, Mészáros János cégét, a Híd-Tám Kft.-t is bevette a munkába alvállalkozóként, valamint az egykori Simicska-birodalom ékkövét, a Közgép Zrt.-t is, mely egy ideje már szintén Mészárosékhoz tartozik. Ugyancsak alvállalkozóként segít majd be a szintén Mészáros-érdekeltség V-Híd Vagyonkezelő. Mellettük ugyanilyen szerepben segíti a munkát az Apáthy Endre érdekeltségében lévő, legutóbb a Lánchíd felújításával reflektorfénybe került A-Híd Zrt. és a MÁV-leányvállalat MÁV FKG Kft. is.
Mészárosék 337 milliárdért dolgoznak Budapest utóbbi száz évének legjelentősebb vasúti munkáján
Hónapok óta várják a Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatának eredményét az infrastrukturális fejlesztések iránt érdeklődők: az EKR-be feltöltött dokumentumok szerint a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlatával vitte el a megbízást.
Kénytelen NER-céggel felújíttatni a Lánchidat Karácsony?
Négyből három jelentkező a kormányoldalhoz köthető. Az esetleg túlárazás ismét tendervisszavonáshoz és a politikai harc folytatásához vezethet, miközben meglehet, a kormányközeli cégek megbízása miatt is magyarázkodnia kell a fővárosi vezetésnek.
Itt a Mészáros-korszak öt évének mérlege: ma négy Simicskát tart el az ország
Noha idén a világjárvány miatt szeptemberre halasztották a május végi mérlegleadási határidőt, azért a közpénzfelhasználásra optimalizált nagy építőipari cégek zöme már vallott a tavalyi eredményeiről. Ezzel az is dokumentálhatóvá vált, hogy mire jutottak a Simicska Lajos kiesése utáni első öt évben az őt pótolni hivatott „nemzeti nagytőkések”, azaz Mészáros Lőrinc, Szíjj László, Garancsi István, illetve azok a mogulok, akiket Tiborcz Istvánhoz szokás kapcsolni. Dokumentáltuk is.
Aczél Zoltán
Apáthy Endre
Dunai György
Garancsi István
Mészáros Lőrinc
Paár Attila
Simicska Lajos
Szabadics Zoltán
Szeivolt István
Szíjj László
Tiborcz István
A-Híd Építő Zrt.
Belfry PE Kft.
Belfry-csoport
Duna Aszfalt Zrt.
Épkar Zrt.
EuroAszfalt Kft.
Fejér B.Á.L. Építő és Szolgáltató Zrt.
Fertődi Építő és Szolgáltató Zrt.
Homlok Építő Zrt.
Közgép Zrt.
Market Építő Zrt.
R-Kord Kft.
Strabag
Strabag Vasútépítő Kft.
Strabag-MML Kft.
Swietelsky Építő Kft.
Swietelsky Magyarország Kft.
Swietelsky-csoport
Szabadics Zrt.
West Hungária Bau (WHB) Építő Kft.
ZÁÉV Zrt.
Zeron Zrt.
építőipar
hatalomkoncentráció
klientúra
közbeszerzés
túlárazás / pénznyelő
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
Becker András: Az oligarchacsere-projekt
A Magyar Polip – A posztkommunista maffiaállam a tavalyi év egyik sikerkönyve volt, mely több mint tizenkétezer példányban kelt el. A kötetet jegyző liberális értelmiségiek közös kiindulópontja szerint a jogállam intézményrendszerét szétzüllesztő Fidesz, illetve a demokratikus intézményrendszer keretei között működő hatalom maffiamódszerekkel, állami segédlettel terjeszkedik. Most megjelent az immáron berendezkedett autokratikus rendszert elemző második kötet, amelyben ismét az Orbán Viktor miniszterelnök körül kialakult oligarchavilágot bemutató tanulmánnyal jelentkezett Becker András kollégánk, amit kedvcsinálóként mi is közreadunk.
Simicska-közeli cégek állami megbízásai
Apáthy Endre
Csányi Sándor
Demján Sándor
Faragó Csaba
Fellegi Tamás
Garancsi István
Leisztinger Tamás
Nagy Elek
Németh Lászlóné
Nyerges Zsolt
Orbán Gáspár
Orbán Viktor
Simicska Lajos
Spéder Zoltán
Stumpf István
Töröcskei István
Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.
Bonafarm Bábolna Takarmány Kft.
CD Hungary Rt.
Duna Takarékszövetkezet
DVSC Futballszervező Kft.
Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány
Fidesz
Hunguest Hotels Zrt.
Közgép Zrt.
Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ)
Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.
Magyarországi Energiakereskedő Zrt.
Mészáros és Mészáros Kft.
Mezort Zrt.
MSZP
Szinva 2001 Kft.
Videoton FC
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
klientúra
közbeszerzés
Felújítás aranyárban – avagy miért drága a Margit híd?
A fővárosi projektek esetében már megszokott költségnövekedés a Margit hidat sem kerülte el, ám az, hogy a híd rekonstrukciója az eredetileg becsült összeg duplájába került, még a költségtúllépésben tapasztalt várospolitikusokat is meglepte. Hogy szállt el így a hídfelújítás ára?
Sztrádajog - Az M0-ás közbeszerzés pere
Előbb a legolcsóbb, majd egy új eljárásban a legdrágább ajánlat nyerte az M0-ás újabb szakaszának megépítését. Zajlik a jogi csata, és uniós pénzek is elúszhatnak.
Találatok: [7] Oldalak: 1