Kulcsszavak: |
|
Intézmények: |
Kapcsolódó szervezetek: |
Új feladatot kapott a Mol vagyonkezelőjének leányvállalata
A változások a Dunakeszi Járműjavító tulajdonosát is érintik.
Hernádi Zsolt
Tombor András
CATO Investments Kft.
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Ganz-MaVag Europe Zrt.
Gran Private Equity Zrt.
Lead Ventures Alapkezelő Zrt.
Magyar Olajipari (MOL) Nyrt.
Mathias Corvinus Collegium Alapítvány
Solva II Magántőkealap
átláthatóság
fuvarozás - logisztika
jármű / gépgyártás
klientúra
összeférhetetlenség
tőkealap
vasút
A menedzsment illusztris, a tulajdonos titkos: itt a magyar vasútijármű-gyártás új cége
A társaság több szálon kötődik Mol-vezetőkhöz, illetve az olajcég egy 10%-os tulajdonosához.
Bacsa György
Hernádi Zsolt
Komondi Zsolt
Tombor András
Törő Csaba
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Ganz-MaVag Europe Zrt.
Magyar Olajipari (MOL) Nyrt.
Mathias Corvinus Collegium Alapítvány
MÁV
Talgo
átláthatóság
fuvarozás - logisztika
háttér
jármű / gépgyártás
klientúra
tőkealap
vasút
Európa
Magyarország
Spanyolország
A kormány sem tudja, mekkora környezeti károkat okoznak az akkugyárak, de azért rendületlenül épít
Bár az Európai Bizottság is vizsgálja a CATL debreceni akkugyárának hatását a vízbázisra, a magyar kormány keresztülviszi akaratát a következmények alapos felmérése nélkül.
Gödi különleges gazdasági övezet
Pintér Sándor
Andrada-csoport
Belügyminisztérium (BM)
CATL
Magyar Olajipari (MOL) Nyrt.
MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.
Samsung SDI Magyarország Zrt.
SK On Hungary Kft.
SungEel Hitech Hungary Kft.
akkumulátorgyártás
átláthatóság
bírság
egészségügy
engedély
EU
háttér
hulladéküzlet
jogalkotás
koncesszió
környezetkárosítás
környezetvédelem
nyomásgyakorlás
önkormányzat
vizsgálóbizottság
vízügy
Abasár
Ázsia
Bátonyterenye
Borsod-Abaúj-Zemplén megye
Debrecen
Dél-Korea
Fejér megye
Göd
Hajdú-Bihar megye
Heves megye
Iklad
Iváncsa
Kína
Magyarország
Nógrád megye
Pest megye
Európa legdrágább hulladékkezelési rendszerét vezette be a Mol
Senki nem láthatja, hogyan sikerült Európa legdrágább hulladékkezelési rendszerét megalkotnia a Mol-nak, de a hatásaival mindenki találkozni fog.
Indul az új típusú hulladékkezelés, de mit hoz a magasabb költségeken kívül?
Drasztikusan növeli a cégek költségeit és vele az inflációt, kurtán-furcsán ítélték oda a koncessziót, feltűnően kedvező lépéseket tesz az érdekében a kormányzat, sokan kételkednek a sikerében – sorakoznak a kérdések a most szombaton induló új hulladékrendszerrel kapcsolatban, amelyet 35 évre kapott meg a Mol Nyrt. Mit vesz majd észre ebből egy mezei állampolgár, és egy hulladékát felelősen kezelni kívánó vállalkozás? Tényleg azért drágultak a sokszorosukra a környezetvédelmi termékdíjak, és módosították úgy a jogszabályokat, hogy kedvezzenek a kormány kedvenc olajcégének? Mire készül hulladékfronton a Mol? Nagyok az ambíciók, de nem örülhet mindenki felhőtlenül.
A MOL hulladékkoncessziója
Energiaügyi Minisztérium
Magyar Olajipari (MOL) Nyrt.
MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
engedély
gazdálkodás
háttér
hulladéküzlet
jogalkotás
koncesszió
közbeszerzés
túlárazás / pénznyelő
versenyfelügyeleti eljárás (GVH)
versenykorlátozás - kartell
NER-vonalon privatizálták a MÁV járműjavítóit, de már titkolják, ki a tulajdonos
A honvédelmi miniszter által gründolt Magyar Vagon megszerezte a MÁV-tól a Szolnoki Járműjavítót is, az oroszok kiszállása után pedig egyedül teljesíti a teljes, egymilliárd eurós egyiptomi kocsimegrendelést. A forrást az állami Eximbank biztosítja.
Habony Árpád
Hernádi Zsolt
Szalay-Bobrovniczky Kristóf
Tombor András
Cato Investments Zrt.
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Ganz-MaVag International Kft.
Magyar Export-Import Bank (Eximbank) Zrt.
Magyar Olajipari (MOL) Nyrt.
Magyar Vagon Zrt.
MÁV
MÁV Vagon Kft.
Solva II Magántőkealap
Transmashholding
átláthatóság
hitelezés
jármű / gépgyártás
klientúra
privatizáció
támogatás
tőkealap
Afrika
Egyiptom
Európa
Magyarország
Oroszország
Sok ezer milliárdos bevételhez jut a legnagyobb magyar cég a monopolizált hulladékpiacon
A koncessziós eljárás lezárása után módosított szabályokkal az addig veszteségesnek látszó üzletet valószínűleg aranybányává tette a kormány a Molnak.
Évi százmilliárdos bevételt is hozhat a Molnak a hulladékos koncesszió
A kormány elképesztő összegről mond le azért, hogy a Mol koncessziós cége mesés bevételre tehessen szert az új hulladékgazdálkodási rendszerben. Egy szakértői tanulmány szerint érthetetlenül viselkedik a magyar állam, és teljesen indokolatlanul kapta meg a Mol-csoport 35 évre majdnem az egész hazai hulladékgazdálkodást.
A hulladékügy is fokozza a feszültséget a szekszárdi önkormányzatnál
A hulladékgazdálkodás kisgömböcétől, a részben magánkézben lévő Vertikál Zrt.-től félti a szekszárdi önkormányzat hulladékos cégét a helyiek egy része. Az önkormányzati testület nemrég a Vertikál vezetőjét választotta az önkormányzati cég vezetőjének, többek szerint ez igazolja a félelmüket.
A MOL hulladékkoncessziója
Ács Rezső
Ferencz Kornél
Madarász András (Vertical)
Szabó Antal (Alisca Terra)
Szabó Péter
Alisca Terra Kft.
Dunanett Kft.
Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzat
Magyar Olajipari (MOL) Nyrt.
MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt.
Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt.
Paks Város Önkormányzata
Paksi Hulladékgazdálkodási Nkft
Szekszárd Megyei Jogú Város Önkormányzata
Vertikál Zrt.
átláthatóság
hulladéküzlet
koncesszió
önkormányzat
Cikó
Dunaújváros
Fejér megye
Paks
Szekszárd
Tolna megye
Hernádiék nagy dolgokra készülnek a raktárlogisztikában
Egy éven belül már a harmadik alkalommal, együttesen csaknem egymilliárd forinttal emelték meg a tulajdonosok a Boxy Logisztikai Zrt. jegyzett tőkéjét.
Hernádi Zsolt
Tiborcz István
ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt.
Boxy Logisztikai Zrt.
Gran III. Kockázati Tőkealap
Gran Private Equity Zrt.
Magyar Olajipari (MOL) Nyrt.
Voyager Magántőkealap
Waberer’s International Nyrt.
átláthatóság
energia
fuvarozás - logisztika
klientúra
rokonok
tőkealap
Pest megye
Üllő