Lapok: |
|
Intézmények: |
Találatok: [5] Oldalak: 1
Nyolc év alatt 70 milliárdot költött a kormány önfényezésre és rettegtetésre – infografikák
Az idősoros adatokból az látszik, hogy a kormány egyre többet és többet költ sikerkommunikációra és valamiellenes kampányokra, a Miniszterelnökség legkedveltebb kiadói, az állami hirdetések kedvezményezettjei pedig ma már egytől-egyig kormányközeli tulajdonban vannak, kivéve a Simcsika-helyettesítő plakátcéget, a francia JCDecaux-t.
Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)
Inform Média Kft.
JCDecaux Hungary Zrt.
K4A Lapkiadó Kft.
Lapcom Kiadó Zrt.
Magyar Hírlap (újság)
Magyar Idők (újság)
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Miniszterelnökség
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
Origo Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
Publimont Kft.
Russmedia Kft.
TV2 (televízió)
átláthatóság
gazdálkodás
hatalomkoncentráció
hirdetés
infografika
Tízmilliókért vásárolnak jóindulatot maguknak vidéki önkormányzatok a megyei napilapoknál
Saját újságot, rádiót és néha helyi tévét is fenntart sok vidéki önkormányzat, hogy a lakosság értesüljön arról, mi történik a városban. Az erre költött tízmilliók mellett az önkormányzatok gyakran a megyei lapnak külön is jelentős összegeket fizetnek azért, hogy rendszeresen felületet biztosítsanak számukra. Ám a helyi hírek helyett inkább PR-cikkek jelennek meg ezeken az oldalakon. A Fejér Megyei Hírlapban egy alkalommal a székesfehérvári önkormányzat egyenesen egy Orbán Viktor-interjút tetetett be a saját maga fizette oldalra. Eközben több önkormányzatnál arról folyik a vita: rendben van-e, hogy a város milliókat fizet az állami hirdetésekkel egyébként is kitömött, kormányközeli oligarchák által felvásárolt újságoknak? Ám fontos szempont az is: ha fizet az önkormányzat, a megyei lap újságírói kevésbé lesznek kritikusak a városvezetéssel.
Tavaly 12 milliárdot költött sorosozós reklámkampányokra a kormány
A 2017-es első és második nemzeti konzultációhoz több részletben rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda hirdetéseket bő 12 milliárd forint értékben. Az összegből közel 4 milliárd forint Mészáros Lőrinc médiacégeihez került, de más NER-közeli vállalkozók is jól jártak a propagandakampányokkal. Kikértük és mutatjuk az egész éves részletes adatokat, melyekért Rogán hivatala összesen 114 ezer forint költségtérítést kért az Átlátszótól.
Rogán Antal
Artamondo Kft. (Magyar Demokrata)
Atmedia Kft.
EchoTV
Esma Zrt.
Figyelő (újság)
GerillaPress Kft.
IKO Production Kft.
Lapcom Kiadó Zrt.
Magno Studio Kft.
Magyar Idők (újság)
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
MSC Kft.
New Wave Media Kft.
ODEX Outdoor Expert Kft.
Radio Plus Kft.
Radio Sales House Kft.
Russmedia Kft.
TV2 (televízió)
Village Media Kft.
adatigénylés
hirdetés
klientúra
média
Nincs nagyon mit megköszönnünk a magyar médiától búcsúzó külföldi tulajdonosoknak
2010 óta nyolc nagy nemzetközi médiavállalat és befektetőcsoport adta el magyarországi érdekeltségeit többnyire kormányközeli oligarcháknak és üzletembereknek. A nem alaptalan – mondjuk úgy – ellenzéki, antikapitalista felhangú olvasat szerint az „erkölcstelen” tőke „aprópénzért” elárulta a magyarországi nyilvánosságot, odadobta azt a „fasizmusnak”. Egy másik – szerintem szintén érvényes – nézőpont szerint pedig számolgattak és akár jelentős veszteséget termelő, akár nagyon is jövedelmező helyzetekben is azt mondták: “ha a magyar választóknak ennyit ér a liberális demokrácia intézménye, hogy négyévente ilyen kormányt választanak maguknak, akkor miért érezzünk nagyobb felelősséget iránta, mint a magyarok maguk?” Csakhogy soha nem is érezték felelősnek érte magukat.
Augusztusban 1,7 milliárd forintot költöttünk a kvótakampányra és kormányközeli sajtóra
Korábban sem sajnálta a pénzt a kormány a menekült- és migránsellenes hangulatkeltésre, de a kvótanépszavazás közeledtével még magasabb fokozatba kapcsolták a propagandavonatot. Augusztusban nettó 1,7 milliárd ment el ilyen hirdetésekre, és szokás szerint kormányközeli cégek kaszáltak. A TV2, a KOD Media, a Mediaworks és a Habony-birodalom mellett augusztusban a Garancsi István érdekeltségébe tartozó ESMA is jól járt, nettó 172 millió forintot kapott a villanyoszlopokra kihelyezett hatezer reklámtábláért.
Kvótareferendum kommunikációja
Habony Árpád
Krskó Tibor
Rogán Antal
Fidesz
Kod Media Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
Russmedia Kft.
TV2 (televízió)
átláthatóság
hatalomkoncentráció
háttér
hirdetés
média
Találatok: [5] Oldalak: 1