language

Akták:

Audi földek highlight_off

Lapok:

Audi földek

Audi földek

2011. őszén még szántóföldként vásárolta fel akkori tulajdonosaitól Borkai Zsolt győri polgármester bizalmasa és a győri önkormányzat ügyvédje, Rákosfalvy Zoltán, annak az ingatlannak a jelentős részét, ahol a tranzakciókat követően az Audi logisztikai központja épült. (Az ingatlan rövidesen a Rákosfalvyhoz több szálon kapcsolódó offshore-hátterű SR Invest Logistic Kft-hez került.) 2012. márciusában a körzeti földhivatal engedélyezte a „termőföldrész más célú végleges hasznosítását ipari-kereskedelmi terület kialakítása céljából.” Rákosfalvy mindezt azzal magyarázta, hogy a földeket az SR Invest Logistic Kft.-t tulajdonló luxemburgi SR Group SA megbízásából vásárolta meg (azaz nem magának, hanem a cégnek), azt azonban nem tette hozzá, hogy cég nem vehetett volna földeket, ezért is kellett az ő közreműködése. A SR Group SA anonimitása mögé bújt vállalkozók viszont jól járhattak, hiszen a négyzetméterenként 3-5 euróért megszerzett földeket akár 25-35 euróért is továbbadhatták. Az Audi 2014-es gyárbővítésének ismét az a terület bizonyult a legmegfelelőbbnek, amelyet Rákosvalvy szerzett meg egy évvel korábban.

Borkai szexbotránya kapcsán az ügy ismét előkerült, ezúttal Hadházy Ákos, ifj. Tényi István és Juhász István mellett a Transparency International is – hivatali visszaélés gyanújával – feljelentést tett: álláspontjuk szerint “alapos okkal feltételezhető, hogy Rákosfalvy Zoltán bennfentes információ birtokában vásárolta meg a termőföldterületeket azok korábbi tulajdonosaitól.” A Nemzeti Nyomozó Iroda 2022-es határozata szerint azonban "a cselekmény nem bűncselekmény", így megszüntették az eljárást.

Támogass minket, hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

▶︎ Adományozz átutalással, vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas
▶︎ Támogass minket pártolói tagként: patreon.com/kmonitor

HVG

A Heti Világgazdaságot 1979-ben alapították, a Világgazdaság utódjaként, folytatásaként. Kezdetben a Magyar Kereskedelmi Kamara finanszírozásában jelent meg. Kritikus szellemiségű lapként indult, hamarosan Magyarország vezető gazdasági hetilapjává vált. 1989-ben alapítottak a HVG-t kiadó HVG Kiadói Rt.-t. 1994-ben a szerkesztőség és a cég munkatársai felvásárolták a cég részvényeit. 1997-ben elsők között indított internetes portált. 2003-ben a német Westdeutsche Allgemeine Zeitung többségi tulajdont szerzett az ekkor már HVG Kiadó Zrt. néven működő kiadóban, ám a lap a szerkesztői függetlenségét továbbra is megőrizte. 2014-ben a német cég megvált többségi tulajdonától, melyet a szerkesztőség és a korábbi részvénytulajdonosok a menedzsmenettel karöltve visszavásárolták. A színvonalas működéshez 2010-ben egyre több anyagi támogatásra van szükség, ezért a HVG elindította a Pártolói Tagság programját 2018-ban, melynek keretein belül az olvasók adományokkal tudják támogatni a lapot. A HVG főszerkesztői: Jakus Ibolya, Nagy Iván Zsolt.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [6]  Oldalak:   1

Nem lett vádemelés a Borkai Zsolt ellen tett feljelentésből

A szexbotrányba belebukott fideszest a párbeszédes Szabó Tímea jelentette fel az audis földügyek miatt, de azt a hatóság – bűncselekmény hiányában – elutasította.

Jól jártak a "luxemburgiak" a Fidesz-közeli ügyvéddel

Most már szinte biztos, hogy az Audi logisztikai központja azon a területen épül majd meg, amelyhez a földtörvény kijátszásával jutott hozzá egy offshore-hátterű cég a fideszes vezetésű győri önkormányzat ügyvédjének segítségével. Lehetséges helyszín volt még a Győr-Gönyű kikötő is, ami jelenlegi állapotában egy „döglött ló”: ha az állam nem éleszti fel, súlyos milliárdokat fizethetünk vissza Brüsszelnek.

Rendőrségen a győri telekügy

Még nem döntötte el a rendőrség, hogy nyomoz-e abban a győri telekügyletben, amelyet hónapokkal korábban a hvg.hu robbantott ki. A fideszes vezetésű győri önkormányzattal szerződésben álló ügyvéd földeket vásárolt fel, majd tovább adta egy luxemburgi tulajdonú cégnek. Esélyes, hogy a területen épül majd fel az Audi logisztikai parkja.

Borkaiék százmilliókat költöttek egy füstbe ment beruházásra

Titokban, közvetítőkön keresztül környékezte meg a fideszes Borkai Zsolt vezette győri önkormányzat azokat a telektulajdonosokat, akiknek földjein egy választási kampány során beígért multifunkcionális csarnokot akartak felépíteni. A közvetítő ügyvéd a földek gazdáitól azt megelőzően szerzett vételi jogot a szántókra, hogy az önkormányzat módosította volna a rendezési tervet. Akik nem adták el földjeiket a felkínált áron, később rosszul jártak, akik viszont eladták, már nem beszélhetnek. A csarnok viszont azóta sem épült fel.

Titokzatos győri földügyek: befogták az eladók száját

Az Audi logisztikai központjának egyik lehetséges helyszínén földeket vásároló Fidesz-közeli, a győri önkormányzatnak is dolgozó ügyvéd a zsebszerződésekhez hasonló módon juttatta értékes területhez az offshore-hátterű SR Invest Logistic Kft.-t, hiszen a cég nem vásárolhatta volna fel a később átminősített termőföldeket. A cég akár egymilliárdot is kaszálhat az üzleten, az eladók viszont akkor sem támadhatják meg a szerződést, ha esetleg úgy ítélik meg, rossz üzletet kötöttek. Ráadásul súlyos milliókat fizethetnek, ha kinyitják a szájukat. A hvg.hu újabb részleteket tár fel a különös győri földvásárlásokról.

Fidesz-közeli ügyvéd csapott le az "Audi-földekre"

A fideszes vezetésű győri önkormányzat ügyvédje, rajta keresztül pedig egy hozzá több szálon kapcsolódó offshore-hátterű cég szerezte meg annak az ingatlannak a nagy részét, ahol várhatóan az Audi logisztikai központja épül majd - derítette ki a hvg.hu.
Találatok: [6]  Oldalak:   1