Akták: |
|
Kulcsszavak: |
Százmilliárdos kényszerpályára állította magát a kormány Mészárosék koncessziós autópályáival
Éves szinten százmilliárdos kiadás az államnak, hogy a koncesszió keretében már muszáj kifizetnie a jobb minőségű autópályák árát Mészárosnak és Szijjnek.
Autópálya-koncesszió: a legfontosabb dokumentumokat titkolja el az állam
Év elején szerettünk volna betekinteni az autópálya-koncessziós szerződés mellékleteibe, de hiába. Pedig a mellékletek rejtik a lényeget, vagyis hogy mennyi pénzt kapnak 35 év alatt a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségeibe tartozó cégek a hazai autópályák üzemeltetéséért cserébe. Bírósághoz fordultunk, és jogerősen megnyertük a pert a kormányzati szerv ellen, amely a Kúriához fellebbezett jogorvoslatért.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Mészáros Lőrinc
Szíjj László
Colas Közlekedésépítő Zrt.
Cronus Magántőkealap
Dömper Kft.
Konzum PE Magántőkealap
Minerva Tőkealap-kezelő Zrt.
Nemzeti Koncessziós Iroda
Opus Bridge Magántőkealap
Opus Global Befektetési Alapkezelő Zrt.
Opus New Way Magántőkealap
Strabag
Themis Magántőkealap
Vesta Magántőkealap
Via Magántőkealap
adatigénylés
autópálya
koncesszió
közadat
közbeszerzés
közlekedés
700 milliárd forintot kereshetnek Mészárosék az autópálya-koncesszión
Négy hónap alatt kockázat nélkül jutott többmilliárdos extrapofithoz a Szíjj-Mészáros páros az autópályák üzemeltetésén.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Mészáros Lőrinc
Szíjj László
Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt.
MKIF Infrastruktúra Üzemeltető Zrt.
MKIF Primus Zrt.
MKIF Quartus Zrt.
MKIF Quintus Zrt.
MKIF Secundus Zrt.
MKIF Sextus Zrt.
MKIF Tertius Zrt.
átláthatóság
autópálya
gazdálkodás
klientúra
koncesszió
közlekedés
tőkealap
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
Jogerős ítélet: nyilvánosak az autópálya-koncessziós szerződések mellékletei
Fél év után született meg a jogerős ítélet, amely szerint az autópálya-koncessziós szerződések mellékletei közérdekű adatnak minősülnek, nem vonatkozik rájuk az üzleti titok védelme. Hiába érhető el egy kormányzati honlapon a szerződés, a mellékleteket nem töltötték fel, pedig ebből derül ki, mennyit kapnak az államtól a következő 35 évben Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségei a hazai autópályák üzemeltetéséért cserébe.
Szinte családi vállalkozásban üzemeltetik az autópályákat a következő 35 évben
Mészáros Lőrinc, Szíjj László, rokonaik és üzletfeleik magánszáma lesz a sztrádakoncesszió működtetése.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Belgrád-Budapest vasútvonal
Barna Zsolt
Magi Julianna
Matolcsy Ádám
Mészáros Lőrinc
Németh Tamás
Orbán Viktor
Polyák József
Rogán Antal
Száraz István
Szíjj Berta
Szíjj László
Szőke Gábor
Tiborcz István
Vida József
Vörös József
Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.
Cronus Magántőkealap
Duna Aszfalt Zrt.
Konzum PE Magántőkealap
Magyar Bankholding Zrt.
Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő (MKIF) Zrt.
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
MBH Bank Nyrt.
Mészáros és Mészáros Zrt.
MKIF Infrastruktúra Üzemeltető Zrt.
MKIF Primus Zrt.
MKIF Quartus Zrt.
MKIF Quintus Zrt.
MKIF Secundus Zrt.
MKIF Sextus Zrt.
MKIF Tertius Zrt.
Nemzeti Koncessziós Iroda
Opus Bridge Magántőkealap
Opus New Way Magántőkealap
RM International Zrt.
Themis Magántőkealap
Vesta Magántőkealap
Via Magántőkealap
adatigénylés
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
autópálya
építőipar
hitelezés
ítélet/döntés
klientúra
koncesszió
közbeszerzés
közlekedés
rokonok
támogatás
tőkealap
útépítés
vasút
Mészáros Lőrincék 200 milliárd forintért üzemeltetik az autópályákat jövőre
A 2024-es költségvetés tervezetéből kiderült, mennyi rendelkezésre állási díjat fizet az állam a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségébe tartozó autópálya-koncessziós konzorciumnak.
Brüsszeli vizsgálat miatt módosíthatták az autópálya-koncessziós szerződést
Nem a spórolás miatt módosíthatta a kormány az autópálya-koncessziós szerződést, hanem azért, mert attól tarthat, hogy az Európai Bizottság tiltott állami támogatásként fogja kezelni a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségeibe tartozó konzorciumnak történő kifizetéseket.
Fű alatt, kétes indokkal és céllal módosította az autópályákra 35 évig vonatkozó szabályokat a kormány
Korábban a kormány azzal érvelt az autópályák 35 éves koncesszióba adása mellett, hogy szinte minden kockázat a koncesszorra hárul. Egy fű alatt, kétes indokkal végrehajtott szerződésmódosítás épp a kockázatokat hárítja el a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségében álló koncessziós társaság feje fölül. Egyes munkák nem teljesítése nem jár a teljes szerződés elbukásával. Mentesítő körülmény, ha csak drágán lehet finanszírozást szerezni. És jöhetnek a koncesszióba a magyar biztosítók – Mészáros Lőrincnek épp van biztosítója. Is.
A spórolás jegyében az Orbán-kormány módosítja az autópálya-koncessziós szerződést
„A kormány számos más, a pénzügyi stabilizációt erősítő intézkedés keretében felülvizsgálta a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére 2022-ben megkötött koncessziós szerződést és az állami felülvizsgálat eredményeként az állami kiadások csökkentése érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött” – derül ki a Kormányzati Tájékoztatási Központ hétfői közleményéből. Azt, hogy ez pontosan mit is jelent, már nem fejtették ki.
Kevesebbet fizethet a kormány a Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz kötődő autópálya-koncesszió után
A kormány a pénzügyi stabilizációt erősítő intézkedés keretében felülvizsgálta a gyorsforgalmiút-hálózat üzemeltetésére és fejlesztésére 2022-ben megkötött koncessziós szerződést, ennek eredményeként az állami kiadások csökkentése érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött – közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ hétfőn.