Elárasztotta megrendelésekkel közvetlen pécsi szomszédait Csizi Péter helyettes államtitkár előző munkahelyén, a megváltozott munkaképességűeket foglalkoztató Kézmű, Főkefe és Erfo Nonprofit Kft.-k ügyvezetőjeként – derítette ki a Magyar Hang. A három állami vállalat havi nettó 2-6 milliókat juttatott különböző megbízásokkal cégenként(!) az egyik pécsi vállalkozónak éveken át. A másik vállalkozó „túlélte” Csizit: a cége 2023-ban is szerződésben áll az állami társaságokkal. A szerződésekből kiderült az is, hogy az állami cégcsoport dolgozott a Mészáros Lőrinc-féle 2rule márka termékeinek előállításán.
Csizi Pétert három nagy, patinás állami cég élére nevezték ki szeptember közepén: ő vezeti most már a FŐKEFE-t, az ERFO-t és a KÉZMŰ Közhasznú Nonprofit Kft.-t, értesült a hírről a Szabad Pécs. Csizi Péter is megáll tehát a saját lábán azt követően, hogy nem került be az új magyar parlamentbe, sem április 8-án, sem Balog Zoltán hirtelen jött lemondása után.
Titkolja a külügy, hogy mire költik a magyar állam százmillióit Finkelstein “gyermekei” az Egyesült Államokban – írtuk az év elején. Akkor azt szerettük volna megtudni, hová folyik el a magyar állam több, mint 2 milliárd forintja, amelyet a Magyar Foundation of North America (MFNA) nevű nonprofit szervezetnek utalt ki az elmúlt években – az Átlátszó jelenleg is pereli a Külgazdasági- és Külügyminisztériumot (KKM) ezeketért az adatokért. A költségek egy része ugyanakkor most kiderült: a szervezet 120 ezer dollárt (mintegy 33 millió forintot) fordított egy divatbemutatóval összekötött eseményre, amelyet Magyarország washingtoni nagykövetségén rendeztek meg.
Komoly csalódást okozott a múlt hét azoknak, akik kedvelik a Miniszterelnökséget vezető miniszter diktálta tempót, amikor csak úgy röpködnek az uniós százmilliárdok. A múlt hét mindössze 115 pályázati döntést, értékben 6,6 milliárdot hozott. De nem kell aggódni, még nem értünk a forrásallokációs rally végére, nem a kiosztható pénz fogyott el, talán csak a pályázati értékelők és más közreműködők motivációja mérséklődött.
Négy év alatt, ha nem is holt hamvába, de éppen csak vegetál az “állami divatmárka”, amit a megváltozott munkaképességűeket foglalkoztató állami cég, a KÉZMŰ Közhasznú Nonprofit Kft. és a divattervező Zoób Kati közösen jegyeznek. A divattervező cége a bemutatott szerződés alapján jelenleg mintegy havi 4,5 millió forinthoz jut a projektben. Eddig összesen közel háromszázmillió forintot költöttek – ebből körülbelül 255 millió forintot Zoób cége kasszírozhatott -, de mindössze 129 millió forint árbevételt értek el az “Attitude” néven futó saját márkával.