Akták: |
|
Kulcsszavak: |
Több milliárdot költöttek a befuccsolt e-jegyrendszerre, de a BKK viszont július végéig eltünteti a nyomait
A soha meg nem valósult elektronikus rendszer ügye Demszky főpolgármestersége idején kezdődött, majd Tarlós idején kezdődött a kivitelezés, de csak az M2-es metró Deák téri metró beléptető kapuit építették fel.
Jön a 17 milliárdos ítélet, legkésőbb januárban kasszához járulhat az e-jegy-ügy perének a győztese
Októberben várhatóan egy hetes tárgyalássorozat után hoz ítéletet a Nemzetközi Gazdasági Kamara (ICC) mellett működő választott bíróság a fővárosi elektronikus jegyrendszer bukása miatt indított perben – értesült lapunk. A döntéshozatalra 60 napja van a testületnek, így az ítélet még az idei évben megszületik. A Népszava ügyre rálátó forrása szerint nem várható sem további tárgyalási napok kitűzése, sem egyéb halasztó körülmény. Az ítélet elvben azonnal végrehajtható lesz, így a győztes fél már januárban a kasszához vonulhat, bezsebelve a bíróság által megítélt milliárdokat.
Fővárosi vizsgálóbizottság: Tarlós alatt az orosz lobbi alakította a 3-as metrókocsik beszerzését
A momentumos Havasi Gábor lapunknak arról beszélt, hogy a fővárosi jelentés az M3-as metró felújításáról már 90 százalékban kész van, hamarosan be is mutatják.
A 3-as metró szerelvényeinek felújítása
BKK botrányos e-jegyrendszere
BKV-ügyek
CET (Bálna)
Tarlós István
BKV (Budapesti Közlekedési Vállalat) Zrt.
Budapest Főváros Önkormányzata
Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt.
CET-Budapest
Magyar Fejlesztési Bank (MFB)
Metrowagonmas
Rác Nosztalgia Kft.
állami / önkormányzati vállalat
antikorrupció
átláthatóság
fürdő
gazdálkodás
hitelezés
idegenforgalom
informatika
ingatlan
jármű / gépgyártás
klientúra
közbeszerzés
közlekedés
lobbi
metró
önkormányzat
pályázat
vizsgálóbizottság
Budapest
Európa
Magyarország
Oroszország
Habony és Tombor köréhez is juthatott a bedőlt fővárosi fejlesztés 11 milliárdjából
Titokban tartott alvállalkozókkal próbálták megmenteni a budapesti elektronikus jegyrendszert, de végül csak a veszteségeit növelték 160 millió forinttal.
BKK botrányos e-jegyrendszere
Kereskedőházak csókosoknak
Dabóczi Kálmán
Habony Árpád
Hraboczki Márton
Imre Gábor
Jutasi Zoltán
Terner Géza
Tombor András
Zelles Sándor
Ayudate Holding
Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD)
Scheidt & Bachmann
Scheidt & Bachmann Hungary Kft.
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
bíróság
gazdálkodás
informatika
klientúra
közbeszerzés
közlekedés
önkormányzat
tanácsadás
Budapest
Dánia
Európa
Németország
Besült fővárosi e-jegyrendszer: Először szólalt meg a kivitelező cég volt magyar vezetője
A BKK német beszállítójának magyar cégvezetője tagadja a korrupciós vádakat, miután a BKK korábbi vezérigazgatója befolyásolási kísérletről beszélt az e-jegy projekttel összefüggésben. A befuccsolt e-jegyrendszer más részleteire is eltérően emlékeznek a szereplők. A témában heves vita folyt a fővárosi vizsgálóbizottság legutóbbi ülésén Tarlós István volt főpolgármester meghallgatásakor.
BKK botrányos e-jegyrendszere
Dabóczi Kálmán
Hraboczki Márton
Szegvári Péter
Tarlós István
Vitézy Dávid
Budapest Főváros Önkormányzata
Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD)
Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI)
Scheidt & Bachmann
Scheidt & Bachmann Hungary Kft.
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
bíróság
gazdálkodás
háttér
informatika
közbeszerzés
közlekedés
önkormányzat
tanácsadás
túlárazás / pénznyelő
Budapest
Európa
Németország
Minden 20. forintot költöttek el hasznosan az elfuserált fővárosi fejlesztésnél
Lassan két évvel a szerződés felmondása után is újabb költségek kerülnek elő, a számla az aktuális kimutatás szerint 11,1 milliárd. Felelős, de még csak gyanúsított sincs.
Nem létező projekt után fizetett a BKK 300 milliót tanácsadásra
A Zöld Terasz Kft.-nek a BKK e-jegy tanácsadói szerződésén kívül nem is volt más érdemi bevétele. Összesen 760 milliót utalt a fővárosi cég.
Nem működik, mégis nyeli a pénzt: akár 16 milliárdra is dagadhat az e-jegy végszámlája
Az összefoglaló arra is felhívja a testület figyelmét, hogy a felmondás jogosságát vitató SB 19,2 millió eurós követelést jelentett be a szerződésbontás óta, ennek pedig jelentős részét az állásidő miatti kár teszi ki. A többi része a leszállított, de ki nem fizetett eszközökhöz – kapuk, szoftverek vételára, szoftverek és hardverekhez kapcsolódó egyéb díjak – kapcsolódnak. Az egy percig sem működő, későbbi felhasználásra alkalmatlan rendszerért tehát - jelenlegi árfolyamon számolva - 6,7 milliárd forintot követel a német cég, miközben a BKK már kifizetett a vállalatnak 7,6 milliárd forintot. (Az egyéb költségekkel együtt már 10,6 milliárd forintba került a projekt.)
Hatmilliárdos gödörből kell kihúzni Tarlósék elfuserált projektjét
Még a tesztkapukat is leszerelik a bedőlt e-jegyrendszer után, 8,6 milliárdért cserébe két szervere és pár kétséges hasznú szoftvere marad a BKK-nak.
Nyomás alatt
Budapest gyarmatosításának újabb eleme az e-jegy körüli játszma. Az állami rendszerbe olvasztott projekt, megfelelően az eddig alkalmazott kormányzati stratégiának, tovább erősíti a főváros függő helyzetét.
A 3-as metró szerelvényeinek felújítása
BKK botrányos e-jegyrendszere
Bagdy Gábor
Habony Árpád
Illés Géza Márton
Lakatos András
Tarlós István
Tombor András
Vitézy Dávid
Antenna Hungária Zrt.
ARH Zrt.
BKV (Budapesti Közlekedési Vállalat) Zrt.
i-Cell Mobilsoft Zrt.
MÁV Szolgáltató Központ Zrt.
Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
R-Kord Kft.
Scheidt & Bachmann
Volánbusz Zrt.
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
államosítás
hitelezés
hűtlen kezelés
informatika
közbeszerzés
közlekedés
metró
nyomásgyakorlás
önkormányzat
tanácsadás
távközlés / telekommunikáció
túlárazás / pénznyelő