Akták: |
|
Kulcsszavak: |
Találatok: [10] Oldalak: 1
Zsidózó lapnak és liberális pártnak is juthat a magyar útépítések profitjából
Az MSZP-SZDSZ-kormányok idején Strabag- és Alstom-lobbista Aczél Zoltán Ausztriában liberális mecénás, Magyarországon útépítő, Szlovéniában a NER-szövetséges médiában hirdet.
Csúcskönyvvizsgáló köti össze a Strabag exlobbistája és a Hit Gyülekezete cégbirodalmait
Ugyanazon a könyvvizsgálón osztoznak az osztrák-magyar összekötő Aczél Zoltán tanácsadó-üzletembert környező, valamint a Németh Sándor vezető lelkészhez és egyházához tartozó cégcsoportok. Kérdés, hogy üzleti vagy politikai értelemben is van-e átjárás a Nemzeti Együttműködés Rendszerébe egyaránt betagozódott Strabag-világ és a Hit Gyülekezete között.
BKV-Alstom metrókocsik
Aczél Zoltán
Terner Géza
Zach Alexander
ATV Zrt.
AZH Holding Zrt.
Belfry-csoport
Euro:Contact Hungary Tanácsadó Kft.
H&H Procects Kft.
Hit Gyülekezete
Strabag
Strabag Szolnoki Aszfalt Kft.
TMH Hungary Invest Zrt.
Transzmasholding
X and A Kft.
egyház
építőipar
klientúra
könyvvizsgálás
üzleti titok
Fidesz-közelbe is be van kötve a 4-es metró-botrány egyetlen körözöttje
Elég egyetlen szálat kihúzni a hazai politikai-gazdasági érdekgombolyagból, és nyilvánvalóvá válik, hogy létezik olyan üzleti érdek, amely pártok és választás fölött áll.
BKV-Alstom metrókocsik
Négyes metró
Aczél Zoltán
Garancsi István
Haselsteiner Hans-Peter
Mesterházy Ernő
Mészáros Lőrinc
Nagy György
Orbán Viktor
Simicska Lajos
Terner Géza
Terner-Aczél Anita
Tóth Miklós
Vida Ildikó
ATI Group
Ayudate Holding
Barrage Consulting Gmbh
BAU Holding 2000 Zrt.
Concedo Kft.
Fidesz
Higi Papirsoft Zrt.
Hung-Ister Zrt.
Magyar-Afrikai Fejlesztési Kft.
Market Építő Zrt.
Mobilber Kft.
MSZP
Strabag
SZDSZ
Terrassa Kft.
TRSZ Gyenge és Erős Áramú Hálózatépítő Kft.
építőipar
háttér
klientúra
közlekedés
metró
rokonok
tanácsadás
Heti Válasz: Fidesz-kedvenc a 4-es metró két osztrák kivitelezője
A kormány a 4-es metró körüli csalások miatt keményen beleszállt azokba az osztrák építőipari cégekbe, amelyeknek az OLAF-jelentés szerint komoly gondok voltak a szerződéseivel. De a Heti Válasz szerint kérdéses, hogy mennyire lesz tartós a harag.
Nemzetközi elfogatóparancs van érvényben a 4-es metró egyik érintettje ellen
Belföldi, majd nemzetközi és európai elfogatóparancsot is kiadtak a 4-es metró projekt egyik szereplője ellen, válaszolta Szabó Tímea kérdésére Polt Péter legfőbb ügyész. A Magyar Nemzet azt írja: a szökésben lévő gyanúsított Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság volt vezetője, akit a lap "Demszky Gábor volt SZDSZ-es főpolgármester egykori bizalmasának" nevez.
Az OLAF rendszerszintű hibákat tárt fel
A kormány pénteken nyilvánosságra hozta az EU csalás elleni hivatalának (OLAF) a 4-es metró beruházásról készült jelentését. A hivatal szerint 59 milliárd forintnyi pénzt kell Magyarországnak visszafizetnie, mert több projektnél is szabálytalanságokat, vagy csalásgyanús ügyeket tártak fel. Egyúttal finoman bírálják a magyar szervek és hatóságok munkáját is.
BKV-Alstom metrókocsik
Négyes metró
Medgyessy Péter
Alstom
BAMCO
DBR Metro
Eurometro Kft.
Hídépítő Zrt.
Siemens AG
Strabag
Swietelsky Építő Kft.
Vinci Construction
állami/önkormányzati szerződések
antikorrupció
építőipar
EU
jogosulatlan gazdasági előny
közbeszerzés
közlekedés
metró
összeférhetetlenség
támogatás
vesztegetés
Budapest
Kiszivárgott a 4-es metrós korrupciót vizsgáló OLAF-jelentés
A Figyelő mai számában közzétette a hetek óta lebegtetett, titkos uniós korrupciós vizsgálat, a 4-es metróról szóló OLAF-jelentés részleteit.
BKV-Alstom metrókocsik
Négyes metró
Alstom
Eurometro Kft.
Hídépítő Zrt.
Siemens AG
Strabag
Swietelsky Építő Kft.
Vinci Construction
állami/önkormányzati szerződések
építőipar
EU
jogosulatlan gazdasági előny
közbeszerzés
metró
OLAF-vizsgálat
önkormányzat
összeférhetetlenség
támogatás
vesztegetés
Budapest
Kétéves a négyes metró, az uniós finanszírozású projektek állatorvosi lova
A kétezres évek egyik legvitatottabb nagyberuházása volt a négyes metró építése. A projekt tíz évig húzódott, és végig botrányok kísérték. A metróvonal végül – szerelvények nélkül – 452,5 milliárd forintból készült el, ebből 181 milliárdot az Európai Unió adott rá támogatásként. A 7,4 kilométer hosszú vonal nem hozza a tervezett és elvárt utasszámot, így az ára 40 év alatt sem fog megtérülni, és lehet, hogy vissza kell majd fizetni az uniós pénz egy részét. Az építkezéssel kapcsolatban hűtlen kezelés, a metrószerelvények beszerzésével kapcsolatban vesztegetés gyanúja miatt ma is nyomoz a rendőrség.
A Nagykörúttól a metróalagutakig
Az Alstom 2002-ben elbukott a nagykörúti villamosok tenderén, de négy évvel később már a francia cég vitte el a 2-es és 4-es metróvonalak járműbeszerzésének 65 milliárd forintos üzletét. A 2002 és 2009 közötti Medgyessy–Gyurcsány-kormányok idején számos korrupciógyanús beruházásról, pártfinanszírozási ügyről írt a hazai és a nemzetközi sajtó.
"Nonszensz" beruházásokról, elszórt pénzről szól Tarlós Fehér Könyve
Többek között gyanús madeirai és ciprusi továbbképzésekről, elszúrt Alstom-szerződésről, az útra szórt só miatt elfolyt százmilliókról, milliárdos adósságokban úszó BKV-ról szól a Tarlós István főpolgármester irányításával összeállított Fehér Könyv. Az ötvenoldalas problémalista arról szól, hogy a jelenlegi városvezetés szerint milyen örökséget hagyott itt a Demszky-korszak - bár az előző főpolgármester nevét egyszer sem említi a szöveg.
BKV-Alstom metrókocsik
Margit híd felújítása
Alstom
BKV (Budapesti Közlekedési Vállalat) Zrt.
BTH/BTSZK/BTDM Budapesti Turisztikai Kft.
Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt.
Budapesti Fesztiválközpont Nonprofit Kft.
Budapesti Vidámpark Zrt.
Csepeli Hőszolgáltató Kft.
Főkert
Főkétüsz Kft.
Főtáv Zrt.
Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt.
József Attila Színház
állami / önkormányzati vállalat
energia
építőipar
hűtlen kezelés
közbeszerzés
közlekedés
közmű
önkormányzat
PPP
útépítés
Budapest
Találatok: [10] Oldalak: 1