Intézmények: |
|
Lapok: |
Egy vallomás szerint az MSZP-s Baja Ferenc is kapott harmincmillió forint vesztegetési pénzt
4-es metró botrány: a közgyűlés elé kerül a fővárosi munkacsoport jelentése
A 4-es metró beruházása közvetlen szocialista–liberális befolyás és kézi irányítás mellett valósulhatott meg 2010-ig, a szabálytalan és korrupciógyanús szerződések miatt övék a teljes felelősség – jelentette ki a beruházáshoz kapcsolódó korrupciót vizsgáló fővárosi munkacsoport elnöke csütörtökön, a testület jelentéséről beszámoló budapesti sajtótájékoztatón.
A Strabag újíthatja fel a 3-as metró északi állomásait
A Strabag Építőipari Zrt. nem sokkal több mint 24 milliárd forintos vállalási árral nyerte el a 3-as metró északi szakaszán lévő hat állomás felújítási munkáit – tudta meg a Magyar Nemzet Bolla Tibortól, a BKV vezérigazgatójától. Kérdésünkre elmondta: szombaton járt le a törvényben előírt tíznapos szerződéskötési moratórium, ám a törvényben előírt időszakban senki sem támadta meg a Strabag nyertességét. A tényleges munkálatok tehát legkésőbb októberben megkezdődhetnek.
Szürreális vizsgálódás a 4-es metró ügyében
Demszky Gábor volt főpolgármester (SZDSZ) és egykori helyettese, Atkári János közvetlen utasításokat adott a metróberuházással kapcsolatban – jelentette ki kedden Bánki Erik (Fidesz–KDNP). Az Országgyűlés gazdasági bizottságának elnöke ezt a testület keddi ülése után szűrte le. Méghozzá abból, hogy a Csalás Elleni Európai Hivatalnak (OLAF) a 4-es metró építéséről készített jelentése nyomán folytatódtak a bizottsági meghallgatások, és az egyik meghallgatott nem más volt, mint Budai Gyula korábbi elszámoltatási és korrupcióellenes kormánybiztos, szintén fideszes parlamenti képviselő.
„A korrupció melegágya volt a 4-es metró beruházása”
„Minden szál Demszky Gábor volt főpolgármesterhez, az egykori szabad demokratákhoz, valamint a szocialistákhoz vezet” – állapította meg Borbély Lénárd, a fővárosi metrókorrupciót vizsgáló fidesz–KDNP-s munkacsoport vezetője a testület hétfői ülése után. Szerinte a BKV 2007 és 2010 közötti igazgatósági tagjainak meghallgatása nyomán annak ellenére tovább tisztult a kép, hogy a közlekedési céget irányító egykori testület kilenc tagjából csak kettő ment el. A bizottság most is arra volt kíváncsi, hogy mi az igazság a metró több mint 400 milliárd forintos beruházása, valamint a 167 milliárd forintos szabálytalanságot és korrupciógyanút feltáró Csalás Elleni Európai Hivatal (OLAF) jelentése körül.
4-es metró: tízmilliárd forintig bármit megtehettek Demszkyék?
Tisztul a kép a 4-es metró több mint 400 milliárd forintos beruházása és a 167 milliárd forintos szabálytalanságot és korrupciógyanút feltáró OLAF-jelentés körül – közölte Borbély Lénárd, a fővárosi metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport fideszes elnöke a testület hétfői ülése után. Szerinte annak ellenére, hogy Demszky Gábor volt főpolgármester korábban azt hangoztatta, semmi köze nem volt a metróberuházáshoz, minden jel arra utal, hogy a volt SZDSZ-es politikus körétől vagy személyesen tőle érkeztek azok a politikai utasítások, amelyek végül jelentős költségnövekedéshez vezettek.
Plakátbotrány: Brüsszelig viszik a lex Mahir ügyét
Március végéig az Európai Bizottság illetékesei elé tárják a lex Mahir ügyét – közölte lapunkkal Magyar György, a Magyar Nemzettel közös tulajdonosi körhöz tartozó Mahir Cityposter Kft. jogi képviselője. Elmondta: ügyvédi irodájuk felhatalmazást kapott, hogy tételesen megfogalmazzák észrevételeiket ahhoz a már elfogadott törvényhez és kormányrendelet-tervezethez, amellyel el akarják lehetetleníteni a közterületi reklámok piacát.
Hagyó-per: az ügyvezető nem hibáztatja magát
Korábbi ügyvezető igazgatója nem tartja hibásnak cégét, a C. C. Soft Kft.-t a mai napig nem rendeltetésszerűen működő HÉV utastájékoztató rendszer kiépítésében – hangzott el a tanú folytatólagos meghallgatásán a Hagyó Miklós egykori szocialista főpolgármester-helyettes és társai elleni per keddi tárgyalásán a Kecskeméti Törvényszéken.
Alakul a szocialista börtönválogatott
Kémkedés, az ország nemzetbiztonsági érdekeinek veszélyeztetése, állami földterületekkel és az önkormányzati vagyonnal való visszaélések, békés demonstrálók megveretése, korrupció – büntetőjogi szempontból így írható le a Gyurcsány Ferenc vezette kormányok működése.
Belvárosi ingatlanpanama (VI.-VII. kerület)
BKV-ügyek
Kaszinóváros - Sukoró
Moszkvai kereskedelmi kirendeltség
Zuschlag-ügy
Bene László
Benedek Fülöp
Császy Zsolt
Dávid Ibolya
Fapál László
Fürst György
Gál György
Galambos Lajos
Gergényi Péter
Gyurcsány Ferenc
Hagyó Miklós
Hatvani Csaba
Herényi Károly
Horváthné Fekszi Márta
Hunvald György
Juhász Ferenc
Juhászné Lévai Katalin
Kaszab Csaba
Keller László
Laborc Sándor
Lakos Imre
Markó Andrea
Molnár Gyula
Szabó Lorand
Székely Árpád
Szilvásy György
Tátrai Miklós
Weiszenberger László
Wieszt János
Zuschlag János
BKV (Budapesti Közlekedési Vállalat) Zrt.
Budapest Főváros Önkormányzata
Budapest Főváros VI. kerület Önkormányzata (Terézváros)
Budapest Főváros X. kerület Önkormányzata (Kőbánya)
Budapest Főváros XI. Kerület Önkormányzata (Újbuda)
Kőbányai Vagyonkezelő Zrt.
Külügyminisztérium
M3 Kht.
Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.
MSZP
Nemzetbiztonsági Hivatal (NBH)
Nemzeti Földalapkezelő Szervezet
Real Esplanade
SZDSZ
UD Vagyonvédelmi Zrt.
állami / önkormányzati vállalat
befolyással üzérkedés - befolyás vásárlása
belföld
bűnpártolás
csalás
hivatali visszaélés
hűtlen kezelés
ingatlan
kémkedés
mezőgazdaság
pályázat
tanácsadás
vesztegetés
zsarolás
Bp. VI. kerület
Bp. X. kerület
Bp. XI. kerület
Budapest
Hagyó-per: megszólalt a metróbiztos
A metróberuházás gyors átvilágításához és a projekt vezetői támogatásához Becker László egykori metróbiztos javasolta a BKV vezérigazgatójának az AAM Zrt. szerződtetését, korábbi kedvező tapasztalatai alapján. Erről beszélt tanúként a volt biztos a Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettes és társai ellen folyó per csütörtöki tárgyalásán a Kecskeméti Törvényszéken.