language

Intézmények:

Budapest Főváros Önkormányzata highlight_off
DBR Metro highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [13]  Oldalak:   1 2   >  >>

Négyes metró: az adófizetők bűnhődhetnek a 2006-os tenderek szabálytalanságai miatt

A négyes metró építésével kapcsolatos, a kormány által pénteken publikált OLAF-jelentés alapján a gigaprojekttel kapcsolatos szabálytalanságok politikai felelőse egyértelműen a Demszky-féle fővárosi vezetés, a jogi felelősség pedig az általa irányított BKV akkori vezetői terhelheti. Medgyessy Péter ex-miniszterelnök nevesítése további alap arra, hogy a kormány a majdani visszafizetésért baloldali politikusokat hibáztathasson. Még akkor is, ha az OLAF által tett megállapítások nagyrésze nem vesztegetést, hanem a magyar infrastrukturális közbeszerzéseken megszokott szabálytalankodást takar. A legdurvább korrupciós ügyekben a jelentés nagyon szűkszavú: nem derül ki belőle, voltak-e a jelenlegi kormánypártokhoz közel álló kedvezményezettjei is a gyanús szerződéseknek. Ezeken az ügyeken a magyar ügyészség mintha csigalassúsággal dolgozna.

Metrópénzek: ez az évtized korrupciós ügye?

Az Európai Unió egyik szerve, az OLAF (Csalás Elleni Európai Hivatal) ugyanis 2012 februárjától kezdve tavaly novemberig vizsgálódott a 4-es metró óriásberuházása ügyében, és azt a megállapítást tették, hogy a 452,5 milliárdos összköltségű projektből 166,9 milliárd forintot elloptak. Ebből a pénzből 76,6 milliárd forint érkezett uniós támogatásként, amit az Európai Bizottság most visszakövetelhet Magyarországtól.

ABA TAGADTA A VESZTEGETÉST ALSTOM-ÜGYBEN

Az Alstom metrókocsi-beszerzéseket vizsgáló ideiglenes bizottság legutóbbi, október 25-i ülésen, ahol meghallgatták a BKV Zrt. akkori vezérigazgatóját, Aba Botondot, kiderült, hogy a felelősség teljes elkenése volt a célja az ügy szereplőinek – tudta meg a Magyar Idők a bizottsághoz közel álló forrásból.

Teljesen elölről kell kezdeni a Hagyó-pert

Hagyó Miklós volt budapesti főpolgármester-helyettes másfél éve zajló pere – a BKV-ügy – elölről kezdődik. A Kecskeméti Törvényszék ugyanis úgy döntött, félbehagyja az ügyet, és visszaküldte Budapestre.

Hagyó-per: megszólalt a metróbiztos

A metróberuházás gyors átvilágításához és a projekt vezetői támogatásához Becker László egykori metróbiztos javasolta a BKV vezérigazgatójának az AAM Zrt. szerződtetését, korábbi kedvező tapasztalatai alapján. Erről beszélt tanúként a volt biztos a Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettes és társai ellen folyó per csütörtöki tárgyalásán a Kecskeméti Törvényszéken.

Egybecsengett a vádirattal a tanúvallomás

A DBR Metró Kft. tanúként meghallgatott egykori vezetője nagyrészt a vádirat állítását erősítette meg a Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettes és társai ellen a Kecskeméti Törvényszéken folyó per keddi tárgyalásán. - See more at: http://magyarhirlap.hu/egybecsengett-a-vadirattal-a-tanuvallomas#sthash.bTr1Bd7R.dpuf

Jelentős változások történtek Hagyó ideje alatt a beruházásban

A DBR Metró Kft. tanúként meghallgatott egykori vezetője nagyrészt a vádirat állítását erősítette meg a Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettes és társai ellen a Kecskeméti Törvényszéken folyó per keddi tárgyalásán.

Kukába dobálta a gyanús szerződéseket a Hagyó-per tanúja

Még a BKV belső szabályozását sem tartották be a kommunikációs szerződések esetében - vallotta egy tanú a bíróságon a BKV-ügyben, amelynek egyik vádlottja Hagyó Miklós korábbi szocialista főpolgármester-helyettes. A tanú azt mondta, előfordult, hogy a kezébe kerülő szabálytalan szerződéseket suttyomban kidobta a kukába.

Puch László cégét említették a BKV-ügyben

A BKV-ügy hatodrendű vádlottja, H. Éva nyomozati vallomásában azt állította, hogy Puch László MSZP-s politikus cége fölösleges tanulmányokat készített a BKV-nak. A cégnek a tanulmányokért 25,4 millió forintot fizetett ki a közlekedési vállalat. Közben az ügyészség visszautasította a vádlottak kényszervallatásra vonatkozó állításait.
Találatok: [13]  Oldalak:   1 2   >  >>