167.000.000.000 Ft
Helyek: |
|
Akták: |
Öt éve adták át, de még mindig drágul a 4-es metró, a kormány közelében is keresnek rajta
Körülbelül 23 milliárd forinttal lett drágább átadása óta a 4-es metró, ebből csaknem 12,5 milliárdot kártérítésekre kellett kifizetni. Közben a Fidesz által minden idők legnagyobb korrupciós botrányaként emlegetett ügyön a kormány közelében is jól járnak. Az alagútfúró konzorciumot a nyilvánosság kizárása mellett zajló eljárások egy részében nem más képviseli, mint Trócsányi László igazságügyi miniszter ügyvédi irodája. A 24.hu értesülései szerint a Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda vezényletével az alagútépítő társaság tavaly év végén újabb kártérítési pert indított a BKV ellen. A tét 35 millió euró, azaz további 11 milliárd forint, ekkora összeg esetében pedig vélhetően az ügyvédi sikerdíj sem lehet csekély.
Fővárosi közgyűlés: Csak az MSZP-SZDSZ tehet a 4-es metró korrupciójáról
Az ellenzéket viszont az érdekli, hogy miért nem ül senki a vádlottak padján.
4-es metró-botrány: Gyurcsány Ferenc felelőssége egyértelmű
Minden idők legnagyobb korrupciós botrányában 166 milliárd forintot loptak el, Budai Gyula szerint a pénz az MSZP-SZDSZ pártkasszájában landolhatott. A volt elszámoltatási kormánybiztos néhány éve vizsgálta a beruházást, most ennek eredményeiről számolt be az ügyészség előtt.
Fidesz: Az Alstom-botrány kenőpénzei a baloldalhoz vándoroltak
Budai Gyula fideszes parlamenti képviselő szerint egyértelmű, hogy az Alstom-ügyből származó kenőpénzek baloldali politikusokhoz, illetve az MSZP és az SZDSZ kasszájába vándoroltak.
Vitézy: Demszkyék minden visszaélésről tudtak
Vitézy Dávid szerint a Demszky-féle városvezetés mindent tudott arról, hogy mi folyik a budapesti 4-es metró beruházása körül. A BKV felügyelőbizottságának 2007 és 2009 közötti, az akkori ellenzék által delegált tagja erről a 4-es metró beruházásához kapcsolódó korrupciót vizsgáló fővárosi munkacsoport szerdai ülése után beszélt újságíróknak.
Újabb szocialista képviselő lehet érintett az OLAF körüli botrányban
A 4-es metró körüli beruházásokat felügyelő korábbi tenderbizottság szocialista tagja, Tüttő Kata lehetett az, akin keresztül Demszky Gábor és a főváros korábbi SZDSZ-MSZP vezetése nyomást gyakorolhatott a BKV vezetőségére – írta a 888.hu. A politikus minden idők legnagyobb hazai korrupciós botrányában lehet érintett. Budapest XII. kerületi önkormányzati képviselője, az MSZP országos elnökségének tagja, Tüttő Kata hivatalos volt a parlament gazdasági bizottságának két nappal ezelőtti ülésére, amely a metróbotránnyal foglalkozott. A politikus azonban érdekes módon inkább úgy döntött: nem megy el az ülésre – számolt be róla a hirado.hu.
Demszky: az OLAF-jelentés egyoldalú és megalapozatlan
Demszky Gábor volt szabad demokrata főpolgármester szerint az Európai Csalás Elleni Hivatalnak (OLAF) a budapesti 4-es metró beruházásáról szóló jelentése egyoldalú és megalapozatlan.
Már a 3-as metró körül sündörögnek a csalási ügyben emlegetett cégek
Némi politikai pávatánc után a kormány nyilvánosságra hozta az Európai Csalásellenes Hivatalnak (OLAF) a 4-es metró beruházásáról készült jelentését. Az igazság kiderítése még hátravan.
Újabb fordulat a 4-es metró ügyében - a kormány is visszakérheti a pénzt
A feltárt szabálytalanságok miatt az Európai Bizottság 59 milliárd forint uniós támogatást visszakér a 4-es metró projektből. A kormányinfó elhangzott, hogy ezen alapon a magyar államnak – az államháztartási törvény alapján - is vissza kellene követelnie Budapesttől a 77 milliárdos állami támogatást- igaz az ügyben még vádemelés sem történt, nemhogy bírósági ítélet lenne.
4-es metró botrány: külföldre szökött a DBR Metró volt vezetője, körözik
Elfogatóparancsot adtak ki a 4-es metró beruházásáért felelős DBR Metró volt vezetője ellen. Sajtóhírek szerint a korrupció miatt folyó nyomozás egyik gyanúsítottja Gulyás László lehet, aki külföldre távozott.