language

Helyek:

Budapest highlight_off

Kulcsszavak:

vízügy highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [24]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Magyarország szó szerint hatalmas árat fizet azért, hogy a multik akkunagyhatalommá tegyék

Rekordokat döntenek Magyarországon a külföldi beruházások – a kormány rekord sok munkahelyteremtő támogatást oszt ki ezekre, 2021-ben összesen 250 milliárd forintot. Újabban a beruházó multiknak már munkahelyet sem kell teremteniük a pénzért cserébe.

Még kevesebb maradhat az önkormányzatok önállóságából, még erősebb lesz az állam

Rendelettel semmisítheti meg a kormány az önkormányzatok településfejlesztési terveit. A hivatkozási alap, nem túl sok fantáziával, a tömeges migráció.

Nem baj, ha bűzlött a vidék, a bejáratott cég kezelheti a fővárosi szennyvíziszapot

Közvetlenül szilveszter előtt még gigaszerződést írt alá a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. az EWC-H Környezetvédelmi Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel. A feladat az észak-pesti illetve dél-pesti telephelyein keletkező szennyvíziszap napi (Dél-Pesten esetleg kétnaponkénti) elszállítása. A megállapodás szerint évi 80 ezer, összesen öt év alatt 400 ezer tonnát kell elszállítani, ami opcionálisan 30 százalékkal bővíthető, ha az alapmegrendelés nem lenne elég.

1,6 milliárdot költenek az 1,7 kilométeres pünkösdfürdői védvonalra

A Swietelsky Építő Kft. fogja megtervezni és megépíteni a pünkösdfürdői árvízvédelmi létesítményt 1,68 milliárd forintért. Úgy tűnik, jóval többe kerülhet Óbuda árvízvédelmének megerősítése, mint amennyivel korábban kalkuláltak.

Elhasalt a mobilgát-trükk - Pályáztatni kell a tervezést

A sok éve húzódó mobilgát-projekt mindig akkor válik hirtelen sürgőssé, amikor valamilyen, a nyilvánosságot vagy a verseny tisztaságát biztosító szabályt kell megkerülni. Ez történt akkor is, amikor „nem volt idő” a mobilgát műszaki alternatíváinak megvizsgálására (végül a Fővárostól függetlenül mégis készült egy anyag a legnevesebb vízügyi és tájépítészeti szakértők közreműködésével, ami kimutatta, hogy a Nánási út - Királyok útja vonalában megvalósított hagyományos gátas védekezés pénzügyi és környezeti szempontból is előnyösebb lenne), meg akkor is, amikor a közbeszerzési szabályokat hagyták figyelmen kívül.

Miért szükségszerű a táj pusztulása a Rómain, ha mégis a parton épül meg a mobil gát?

Egyelőre visszavonulót fújt a Római-parti mobilgát ügyében a főváros vezetése, de a főpolgármester elkötelezettségét és eddigi taktikai cikkcakkjait látva korántsem biztos, hogy ez a végleges álláspont. Videónkban a hasonló elképzelés alapján indult, de építés közben kudarcot vallott visegrádi projekten mutatja be Nemes Zoltán mérnök, mi várható a valóságban, ha tényleg a parton próbálják megépíteni a mobil gátat. A két helyszínen forgatott videóban meggyőző bizonyítékát láthatjuk annak, hogy – szemben a látványtervek sugallatával -, sem füves rézsű, sem fák nem lehetnek a mobil gát környezetében. Ahogy a mérnök fogalmaz: „Vízépítési szempontból megnyugtató megoldás a teljes rézsűburkolás lenne, megfelelő alapozással.”

Kihúzta a szőnyeget a római-parti népszavazás alól a főváros

Visszavonta a fővárosi közgyűlés egy korábbi határozatát a római-parti mobilgát építéséről, így okafogyottá válik az erről szóló népszavazás. Az ellenzék szerint a főváros a határozattal csak kicselezte a népakaratot, hogy megakadályozza a referendumot, aminek a kiírásáért már az első napon tízezren írták alá az íveket.
Találatok: [24]  Oldalak:   1 2 3   >  >>