Intézmények: |
|
Személyek: |
Besült fővárosi e-jegyrendszer: Először szólalt meg a kivitelező cég volt magyar vezetője
A BKK német beszállítójának magyar cégvezetője tagadja a korrupciós vádakat, miután a BKK korábbi vezérigazgatója befolyásolási kísérletről beszélt az e-jegy projekttel összefüggésben. A befuccsolt e-jegyrendszer más részleteire is eltérően emlékeznek a szereplők. A témában heves vita folyt a fővárosi vizsgálóbizottság legutóbbi ülésén Tarlós István volt főpolgármester meghallgatásakor.
BKK botrányos e-jegyrendszere
Dabóczi Kálmán
Hraboczki Márton
Szegvári Péter
Tarlós István
Vitézy Dávid
Budapest Főváros Önkormányzata
Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD)
Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI)
Scheidt & Bachmann
Scheidt & Bachmann Hungary Kft.
állami / önkormányzati vállalat
állami/önkormányzati szerződések
bíróság
gazdálkodás
háttér
informatika
közbeszerzés
közlekedés
önkormányzat
tanácsadás
túlárazás / pénznyelő
Budapest
Európa
Németország
Minden 20. forintot költöttek el hasznosan az elfuserált fővárosi fejlesztésnél
Lassan két évvel a szerződés felmondása után is újabb költségek kerülnek elő, a számla az aktuális kimutatás szerint 11,1 milliárd. Felelős, de még csak gyanúsított sincs.
Nem létező projekt után fizetett a BKK 300 milliót tanácsadásra
A Zöld Terasz Kft.-nek a BKK e-jegy tanácsadói szerződésén kívül nem is volt más érdemi bevétele. Összesen 760 milliót utalt a fővárosi cég.
Hatmilliárdos gödörből kell kihúzni Tarlósék elfuserált projektjét
Még a tesztkapukat is leszerelik a bedőlt e-jegyrendszer után, 8,6 milliárdért cserébe két szervere és pár kétséges hasznú szoftvere marad a BKK-nak.
Nyomás alatt - Az e-jegyrendszer és Budapest állami ledarálása
Az elektronikus jegyrendszer a 3-as metró felújításához kapcsolódó szerelvény- és buszbeszerzésekhez hasonló pályát futott be: a Fővárosi Önkormányzatnak esélye sem volt a projektet a saját elképzelései alapján megvalósítani. A kormánynak ugyanis más tervei – és még inkább üzleti érdekei – voltak.
A 3-as metró szerelvényeinek felújítása
BKK botrányos e-jegyrendszere
Bagdy Gábor
Dévényi Gergely
Emőri Gábor
Habony Árpád
Illés Géza Márton
Kovács Lóránd
Lakatos András
Tarlós István
Tombor András
Antenna Hungária Zrt.
BKV (Budapesti Közlekedési Vállalat) Zrt.
Budapest Főváros Önkormányzata
Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
i-Cell Mobilsoft Zrt.
MÁV Szolgáltató Központ Zrt.
Metrowagonmas
Nemzeti Mobilfizetési Zrt.
OTP Bank Nyrt.
Scheidt & Bachmann
Volánbusz Zrt.
2014-2020-as uniós ciklus
állami / önkormányzati vállalat
hűtlen kezelés
informatika
ingatlan
közbeszerzés
önkormányzat
pályázat
Budapest
Tanácsadóival revolverezik Tarlóst a Liberálisok
Tarlós István évi 40 millió forintért kapott tanácsokat az e-jegyrendszer ügyében, továbbá a főpolgármester négy főtanácsadót (Dorner Lajost, Szegvári Pétert, Szabadvári Péter Ottónét, és Szemenyei Lászlót) is megbízott azzal, hogy felügyelje és segítse az elektronikus jegyrendszer beruházását – erről tartott sajtótájékoztatót a Liberálisok főpolgármester-jelöltje, Sermer Ádám. A politikus a főpolgármesteri hivataltól kikért dokumentumokból idézte a számokat. A sajtótájékoztatóval kapcsolatban megkerestük a főpolgármesteri hivatalt, ahol dr. Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes válaszolta írásban a következőket:
Ez a hír számunkra kezelhetetlen.
"A felsorolt nevek közül kettő nem is Tarlós István tanácsadója, de ettől függetlenül sem kaptak ilyen megbízást, még kevésbé 5 éve. Egyiküknek volt esetileg rövid érintkezése a pénzügyi főpolgármester-helyettes munkatársaként a BKK jegyrendszerével, mikor a BKK tagi kölcsönt kért a fővárostól, amit még tárgyévben vissza is fizetett. Ilyen munkáért a felsorolt két ember semmilyen juttatást nem kapott, és a programban egyáltalán nem vettek részt", írták.
A válaszuk úgy folytatódik, hogy "Szabadváriné dr. valóban a főpolgármester tanácsadója, ő foglalkozott egyéb feladatai mellett az üggyel – de nem 5 évig, hanem – 2018 november és 2018 december között, vizsgálta, hogy mi történt, mikor a BKK felmondta a szerződését. Ezért a munkáért Szabadváriné dr. semmi külön juttatást nem kapott. Dr. Szegvári Péter pedig nem tanácsadói munkakörében foglalkozott a BKK-val, és tanácsadói munkakörét nem érinti a feladat, hanem őt a Közgyűlés választotta meg a BKK igazgatósága elnökének. Részt vesz ugyan a főpolgármesteri vezetői értekezleten, de ellenőrzött információ, hogy ott a BKK-jegyrendszer szerződéssel kapcsolatos problémát – legalábbis 2016-17-18-ban biztosan (korábban nemigen lehetett oka sem) – egyszer sem vetett fel sem a BKK vezérigazgatója, sem az igazgatóság. Tanácsadóként ezért a feladatáért dr. Szegvári Péter semmilyen juttatásban nem részesült", közölte a főpolgármester-helyettes.
Folytatódhat az elektronikus jegyrendszer projektje Tarlós István szerint
A fővárosi önkormányzat két szerződést kötött az elektronikus jegyrendszer projektjével kapcsolatban, az egyik, egy finanszírozási szerződés továbbra is érvényben van, így a projekt folytatódhat – nyilatkozta újságíróknak Tarlós István főpolgármester pénteken Budapesten. Tarlós felmentette a BKK vezérigazgatóját, és a projektet felügyelő főpolgármester-helyettest is lefokozta.
Jegyben jár a BKK és a botrány
Egymást érik a zűrök a BKK online jegyértékesítési rendszere körül: a biztonsági hibák után ezúttal gyanús, átírt szerződések miatt
indulhat vizsgálat. Újabb vezetőt menesztettek a cégtől – értesült lapunk.
Moszkva kavarása áll a budapesti metrókáosz mögött
Történetek a magyarországi orosz befolyásról, II. rész: gazdasági befolyás. Vitézy Dávidot, a BKK vezérigazgatóját 2014 váltották le. Úgy tűnt, a Tarlós Istvánnal való személyes konfliktusa fajult idáig. Valójában orosz nyomásgyakorlás is kellett hozzá. A hetvenmilliárdos tét a hármas metró kocsijainak beszerzése volt.
A 3-as metró szerelvényeinek felújítása
Simicska-közeli cégek állami megbízásai
Kocsis István
Orbán Viktor
Pető György
Tarlós István
Tombor András
Vitézy Dávid
Budapest Főváros Önkormányzata
Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Metrowagonmas
építőipar
közbeszerzés
közlekedés
lobbi
metró
nyomásgyakorlás
titkosszolgálat
Európa
Oroszország
Alakul a metróbotrány: Százmilliárd forintért lízingelne buszokat a BKK
Meghökkentő információkkal találkozik, aki részletesen elolvassa a Közbeszerzési Döntőbizottság legutóbbi határozatát a Budapesti Közlekedési Központ busztendere ügyében. Ez a határozat és a beszerzés volt a mai Fővárosi Közgyűlés legpikánsabb vitatémája. A botrány Dabóczi Kálmán hétfői kirohanásával vette kezdetét, amivel a BKK-vezér a döntőbizottság 40 millió forintos bírságot kirovó határozatát kritizálta. Az iratból ugyanakkor kiderül: az elmeszelt közbeszerzéssel Tarlós István hivatala 97 milliárd forintért (!) bérelte volna ki sofőrrel és szervizzel a 150 csuklós buszt, a 3-as metró ideiglenes pótlását is szolgálva. A főváros ezzel a PestiSrácok.hu számításai szerint felállította az eddigi “kiszervezés-rekordot”. Összehasonlításul: a teljes metrófelújítás várható költsége 200 milliárd forint, míg a 150 buszt 13 milliárdért örökre meg is vehetné a főváros.