Intézmények: |
|
Lapok: |
Találatok: [6] Oldalak: 1
Autópálya-koncesszió: a legfontosabb dokumentumokat titkolja el az állam
Év elején szerettünk volna betekinteni az autópálya-koncessziós szerződés mellékleteibe, de hiába. Pedig a mellékletek rejtik a lényeget, vagyis hogy mennyi pénzt kapnak 35 év alatt a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségeibe tartozó cégek a hazai autópályák üzemeltetéséért cserébe. Bírósághoz fordultunk, és jogerősen megnyertük a pert a kormányzati szerv ellen, amely a Kúriához fellebbezett jogorvoslatért.
Autópálya-koncesszió 35 évre
Mészáros Lőrinc
Szíjj László
Colas Közlekedésépítő Zrt.
Cronus Magántőkealap
Dömper Kft.
Konzum PE Magántőkealap
Minerva Tőkealap-kezelő Zrt.
Nemzeti Koncessziós Iroda
Opus Bridge Magántőkealap
Opus Global Befektetési Alapkezelő Zrt.
Opus New Way Magántőkealap
Strabag
Themis Magántőkealap
Vesta Magántőkealap
Via Magántőkealap
adatigénylés
autópálya
koncesszió
közadat
közbeszerzés
közlekedés
Az évszázad túlárazott vasútépítése lehet a Déli körvasút kivitelezése
Az állam 338 milliárd forintért kívánja Mészáros Lőrincékkel bővíteni a vasúti pályát Budapest déli részén. A becsült piaci ár 30–50 milliárd lenne a munkára. Malmőben ennyi pénzből alagutat fúrtak a város alá, és ott vezették el a vonatokat. Bécsben a főpályaudvar jött ki annyiból, mint néhány kilométernyi vasúti pálya a magyar államnál.
A tervezettnél sokkal drágábban építheti meg Sopronnál a közúti alagutat a Duna Aszfalt
Információink szerint akár nagyságrendileg 12 milliárd forinttal is többe kerülhet majd a Sopronnál épülő elkerülő út alagútjának megépítése. A minisztérium közölte: zajlik a szerződés újratárgyalása. Mészáros Lőrinc egyik cégének szerződését is újratárgyalják, novemberben 17 milliárd pluszpénzt kaphatnak egy vasúti fejlesztésre.
A Dömper Kft. 3,7 milliárd forintért építhet fölöslegesnek tűnő körforgalmat
Bár egy szakmai forrásunk szerint lehetett volna olcsóbb megoldást is találni, az állami megrendelő valamiért a lehető legdrágábbat választotta – a magyar közbeszerzésekből már sokszor ismert recept alapján fejeződhet be a Völner Pálhoz köthető Dömper Kft. beruházása Sopronnál.
Nem vész el, csak átalakul - a NER-ben marad a bajba jutott Dömper Kft.
Átveszi a Dömper Kft.-t, valamint projekt cégét, a Hidro-Duna Kft.-t a Duna Aszfalt Zrt. – értesült a Szabad Európa. Információink szerint erre azért van szükség, mert az M100-as megépítésének törlésével a Völner Pálhoz köthető Dömper bajba került volna hosszabb távon.
Bajban az alagútépítéssel a Völnerhez köthető Dömper Kft.
Már most féléves csúszásban van az M85-ös gyorsforgalmi út 4. szakaszának építésével a Dömper Kft., és a Szabad Európa információi szerint a költségek is elszálltak menet közben. Bár a beruházás fölött komoly politikai potentátok bábáskodnak, a cég környezetében pedig Völner Pál családja is feltűnik, kérdés, honnan teremt pluszforrást a Dömper. A szomszédban gyorsabban és ugyanennyi pénzből épül egy nagyobb alagút.
Találatok: [6] Oldalak: 1