Intézmények: |
|
Kulcsszavak: |
Miért egy tapasztalatlan kínai cég építi a Budapest-Belgrád vasút építését?
Ágh Péter szerint aggodalomra semmi ok, hiszen az alkalmazott gépektől a felhasznált anyagokig mindennek meg kell felelnie az EU-s szabványoknak.
Kicsit most lassul a vonat a 160 milliárdért felújított hatvani vonalon, jövőre talán gyorsabb lesz
„Jövő év elejétől lehet nagyobb sebességgel közlekedni az adott szakaszon” – ezt közölte az Átlátszóval az Építési és Közeledési Minisztérium. A 160 milliárd forintból felújított Budapest-Hatvan vasútvonalról májusban írtuk meg, hogy hiába az átépítés, a vonatok cammognak. A MÁV 2024-es menetrendjében sincs nyoma a gyorsulásnak, csak lassulást találunk. A vasúttársaság az Átlátszónak azt írta, a biztosító- és vonatbefolyásoló rendszer műszaki próbaüzeme zajlik. Azt ígérik, hogy jövő év elején beindul a tesztüzem, amikor is száguldhatnak a 160 km/órás tempóra alkalmas vonatok
Néhány fidelitasos megmutatta, hogyan kell a NER-ben sokmilliárdos cégbirodalmat építeni
Milliárdos állami támogatások és megrendelések egyengették a Fidelitas egy maroknyi csapatának útját, hogy hat év alatt a nulláról építsen fel egy nagy vállalatcsoportot, háttérben a legfelsőbb politikai körökből érkező mentorokkal.
Áder János
Ihász Attila Zsolt
Mészáros Lőrinc
Mihalovics Péter
Navracsics Tibor
Palkovics László
Seszták Miklós
Szivek Norbert
Takács Szabolcs
Tiborcz István
Tóth Gábor Szilárd
Vagács András
Vermes Gábor
A Városi Nyilvánosságért Alapítvány
Bakony-Balaton Média Kft.
Budapesti Műszaki Egyetem
Editus Befektetési Alapkezelő Zrt.
Energiaügyi Minisztérium
Építési és Közlekedési Minisztérium
Fidelitas Ifjúsági Egyesület
Fidesz
Gardens Property 2023 Kft.
Greenhall Center Kft.
Greenhall Zártkörű Ingatlan Befektetési Alap
Ideona E-Storage Kft.
Ideona Zrt.
Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM)
Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM)
Lake Park Hotel Kft.
Lexan Holding Zrt.
Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.
Magyarország Kormánya
Márvány Vagyonkezelő Alapítvány
MÁV Zrt.
MBH Bank Nyrt.
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM)
Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt.
Pannon Egyetem
Pannon Információbiztonsági Központ (PIK)
Pannon Térség Fejlesztéséért Nonprofit Kft.
Széchenyi István Egyetemért Alapítvány
VEHIR.HU
VEMÉV-SZER Kft.
Veszprém Megyei Jogú Város Önkormányzata
Veszprém Vármegyei Kormányhivatal
adatigénylés
állami/önkormányzati szerződések
átláthatóság
energia
építőipar
EU
hitelezés
ingatlan
klientúra
média
NER HOTEL
önkormányzat
rokonok
támogatás
Budapest
Öskü
Pest megye
Törökbálint
Veszprém
Veszprém megye
Ilyen lesz a Mészáros-féle szuperbank új székháza
Az MBH Bank fiókokat zár be, de az új székház három tornyából kettőt 2026 végére felépítene. Az országos tervtanács még nem engedte át a terveket.
Több mint fél éves csúszás után adják át az új Ipoly-hidat
Üdülőövezeteket köthet össze a Helemba és Ipolydamásd között épült híd, melyet fél évnyi bizonytalanság és találgatás után a napokban adnak át. Az időközben dráguló projekt elhúzódását előre nem várt bonyodalmakkal indokolják.
Még több pénz mehet a Ménesbirtok négycsillagos hotelére
Újabb közbeszerzést írt ki az alapítványi agrárcég a Nónius Hotel felújítására azzal, hogy negyvenszázalékos készültségben van a négycsillagos hotel. Eddig 3,2 milliárd forintot nyertek el a cégek a közbeszerzéseken a komplexum felújításra.
Budapest-Hatvan: 160 milliárdot költöttünk erre a vonalra, mégis cammognak a vonatok
120 km/órás sebességre tervezték, Gödöllő és Aszód között mégis 90-nel ballagnak a vadiúj vonatok 8 hónappal az átadás után is. A 160 milliárd forintos projektben nem gyorsult a vonat a tervezett sebességre, a miértekről hallgat a Lázár János vezette minisztérium. Pedig az átadáskor az azóta menesztett Vitézy Dávid arról beszélt: a fejlesztésnek az volt a célja, hogy a szakaszon a vonatok gyakrabban közlekedjenek, az utasok pedig minőségibb körülmények között utazhassanak.
400 milliárd forintból újabb akkumulátorgyár épül Debrecenben
A magyar állam 14 milliárd forintos támogatást biztosít a kínai cég projektjének – jelentette be Szijjártó Péter. A miniszter szerint a gyár vízigényét 95 százalékban felszíni vízből és tisztított szennyvízből fedezik.
Hatmilliárd forintot osztott ki a kormány a mohácsi csata 500. évfordulójára tervezett megemlékezésre
A program fő felelőse Lázár János építési és közlekedési miniszter, de fontos feladatokat kapott a nemzeti parkokon keresztül Nagy István agrárminiszter is.
Több vidéki településen felhördültek Lázár János kastélyosztogatási terve miatt
Fideszes polgármesterek és parlamenti képviselők is lázadoznak kastélyai elvétele ellen. Hol saját indíttatásból, hol pedig a helyi civilek nyomására.
Lázár János
Építési és Közlekedési Minisztérium
Miénk a Grund Városvédő Egyesület
Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt.
Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nonprofit Kft.
Szabadkígyós Önkormányzat
civilek
egyház
EU
ingatlan
jogalkotás
kastély
műemlékvédelem
önkormányzat
privatizáció
támogatás
vagyonátadás / közérdekű alapítvány
Bajna
Békés megye
Borsod-Abaúj-Zemplén megye
Edelény
Fejér megye
Gyula
Komárom-Esztergom megye
Mezőhegyes
Nádasdladány
Oroszlány
Szabadkígyós
Tata
Újkígyós