Eddig csak ideiglenes határátkelőhely működött Kübekháza és Rábé között, most az eredeti tervekkel szemben jóval több pénzért építik ki az állandó ellenőrzési pontot Magyarország és Szerbia között.
Második kisvasút-fejlesztési munkáját húzza be Mészáros Lőrinc öccsének cége, a Híd-Tám Kft.: a királyréti kisvasút után a lillafüredi vonal fejlesztését is a fiatalabb Mészárosra bízták.
Az állomáson van új vécé, de az utasok nem használhatják. A váróteremben elkészült a padlófűtés, de télen zárva lesz a helyiség. Épült egy aluljáró, de a helyiek nem értik, miért olyan hosszú. Ilyen furcsaságokat talált az [origo], amikor felkereste a székesfehérvári vasútvonalon végrehajtott ötvenmilliárdos fejlesztés több helyszínét.
A Strabag-érdekeltségű konzorcium lehet a Tárnok-Székesfehérvár vasúti vonalszakasz kivitelezője, miután a közbeszerzési döntőbizottság elutasította a közbeszerzési eljárásban kizárt Vegyépszer jogorvoslati kérelmét.
Mint lapunk a múlt héten megírta, a négy ajánlattevőből hármat kizártak a negyven kilométeres Tárnok-Székesfehérvár vasúti pálya felújítására kiírt közbeszerzési eljáráson.
A gyanú árnyéka vetült a Strabag vasúti tendergyőzelmére: Bajnai Gordon uniós pénzeket felügyelő miniszter azt vizsgáltatja, szabályosan nyert-e a cég a csaknem legdrágább ajánlattal.
Vizsgálatot indít cikkünk nyomán Bajnai Gordon gazdasági és fejlesztési miniszter a Tárnok-Székesfehérvár vasúti pálya felújítására kiírt tender ügyében.
Különösen – de a magyar közbeszerzések történetében nem ismeretlen módon – véget ért a Tárnok és Székesfehérvár közötti negyven kilométeres vasúti pályaszakasz felújítására kiírt tender.
Elhúzódik a sztrádakartellek lezárása: a bíróság felfüggesztette a 11,2 milliárd forintos, Strabag elleni kártérítési pert is.