Kulcsszavak: |
|
Akták: |
Átadták a Simicska-Orbán háború és a túlárazás szimbólumává vált autóutat
A kormány addig védte az M4-es Szolnok körüli költségeit, amíg Simicska Lajos nem kezdett el telefonálni 2015. február 6-án. A félbemaradt szakaszt most adták át, és összességében még drágább lett.
Napi 35 milliót tett zsebre tavaly Mészáros Lőrinc üzlettársa autópálya-építésből
A magyar építőiparban soha egyetlen cég sem csinált egy éven belül akkora árbevételt, mint amekkorát tavaly az állami útépítési tendereken taroló Duna Aszfalt Kft. összehozott. A Mészáros Lőrinccel rendszeresen együtt üzletelő, és a felcsúti milliárdossal barátságot ápoló Szíjj László cégének forgalma megközelítette a 130 milliárd forintot. Ilyet Simicska Lajos Közgépe sem produkált soha, akkor sem, amikor az egykori Fidesz-pénztárnok még jó kapcsolatot ápolt a kormánypárttal, illetve a miniszterelnökkel.
Jóváhagyta a kormány: épülhet az új Tisza-híd!
A legfrissebb Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a kormány jóváhagyta, hogy új Tisza-híddal együtt megépülhessen a Szolnokot északról elkerülő, az M4-es autópálya egy szakaszának számító Abony-Törökszentmiklós közötti kétszer két sávos útszakasz, mintegy 25 km hosszan. Emellett a kormány arra is felhatalmazást adott, hogy indulhat az előkészítése a Törökszentmiklós - Püspökladány - Berettyóújfalu közötti gyorsforgalmi útnak és utóbbihoz 8,4 milliárd forintnyi forrást el is elkülönített a következő évek büdzséjéből.
45 milliárdot fizetett a kormány Simicskáéknak
Per nélkül megállapodott a kormány az M4-es autópálya 2015-ben leállított építkezését kivitelező cégekkel, többek közt Simicska Lajod Közgép Zrt-jével - írja a Világgazdaság. A megállapodás értelmében a kormány nem fizet kártérítést a felbontott szerződések miatt, de megtérítette a már elvégzett munkát és a helyszínre szállított anyagok költségét, összesen 45 milliárd forintot.
Bizonyíthatatlan a kartell az M4-es körül
Az M4-es autópálya körüli kavarások jól mutatják, hogy mi a baj a közbeszerzésekkel. Az első szakaszt Simicska Lajosék nyerték, gyanús körülmények között, de ez a kormányt sokáig nem zavarta. Amikor viszont Simicska és Orbán Viktor összevesztek, a kormány kartellt kiáltott, és felbontotta a szerződést. A második szakaszt Mészáros Lőrincék nyerték, gyanús körülmények között, de ez a kormányt nem zavarja. Most Simicska mutat rá a kartell gyanúra. A módszerek maradtak, csak most már más a kedvezményezett. Sok nagy építőipari cég és az állami hivatalok ugyanúgy statisztálnak, csak a főszereplő változott.
Simicska biztosra megy, mindenki másnál olcsóbban építene autópályát a Közgép
A közbeszerzési pályázatoknál kegyvesztetté vált Közgép a konkurenciánál 25 milliárd forinttal olcsóbban építené meg az M4-es újabb szakaszát, a visszatéréshez egy erős olasz nagyvállalattal társult.
Látszatpályázatok Brüsszelbe
Egy lapunk birtokába került levelezés szerint a kormány az uniós pénzek lehívásának késedelme miatt olyan trükközésbe fogott, ami komolyan veszélyezteti a közlekedési EU-támogatások folyósítását.
M4: a kormány (ön)vizsgálata lezárult
Lezárta az M4-es építése ügyében az állítólagos kartell gyanú miatt indított vizsgálatát a Miniszterelnökség (Me) - értesült a Népszabadság.
Alföldi halálút lehet az M4-esből
Halálút lehet a félbehagyott M4-esből: a gyorsforgalmi utat alsóbb rendűek keresztezhetik, s biztonsági elemeket is elhagynának. Lehet még katasztrófafilmekhez díszletet adó vasbeton torzó is az eddig hatvanmilliárdba kerülő félkész szakasz. Bármi lesz is, több tízmilliárd forint közpénz a kár, s papírok bizonyítják, hogy ezért kormánytagok felelősek, s azt is, hogy már a beruházás elején trükközni próbáltak.
Nehéz lesz karcsúsítani az M4-esen
Másfél hónappal azután, hogy a kormány leállította az M4-es autópálya építését, kormányzati megnyilvánulások alapján egyre valószínűbbnek látszik, hogy mégis az eredeti nyomvonalon, ám csökkentett műszaki tartalommal megvalósulhat az út.