A helyszínen megtudtuk: azt, hogy Bicskén egyáltalán felépült a mai napig használhatatlan állapotban lévő előválogató, a városban élők közül is alig tudja valaki. Mindez annak is köszönhető, hogy a település szélén, egy nagyon félreeső részen található az épület és a hozzá tartozó nagy telek. Kérdeztünk helyi képviselőt, aki nem tudott sok részletet a beruházásról, kérdeztük az önkormányzatot, amely egy mondattal lepattintott bennünket, de nem volt bőbeszédűbb a város tulajdonában lévő hulladékgazdálkodási cég, a Zöld Bicske Nonprofit Kft. sem. Pedig egy többmilliárdos, állami beruházásról van szó.
Felmentette a Veszprémi Törvényszék azt a mélyépítő mérnököt, akit rágalmazás miatt citált bíróság elé a Swietelsky Magyarország Kft., mert a szakember leveleket szétküldve tette szóvá többek között a Balatonszőlősön és Pécselyen elvégzett szennyvízcsatornázás szerinte hibás kivitelezését, és ennek ellenére történő átvételét. A Swietelsky azt közölte az Átlátszóval, hogy megfellebbezte a döntést. A megvádolt szakember szerint EU-s pénzek szabálytalan felhasználása is felmerülhet az ügyben.
Tavaly április 11-én jelentette be a Közbeszerzési Hatóság, hogy különböző gyanúokok miatt vagy fél tucat ügyben büntetőfeljelentést tett az illetékeseknél. Néhány nap múlva konkrétan meg is nevezték az M4-es autópálya-projektet, ahol súlyos visszaéléseket és offshore-cégeket találtak. Közel egy évünkbe telt, mire megszereztük a Közbeszerzési Hatóságból a feljelentésre vonatkozó adatokat. Ezekből az látszik, hogy a Hatóság blöffölt: az Európai Bizottság által megfogalmazott kartellgyanú ellenére a 100 milliárdos projektben valójában nem találtak semmit.
Tovább csúszik a 3-as metró felújítása. Tarlós István reményeivel ellentétben legkorábban ősszel kezdhetnek hozzá a vonal infrastruktúrájának felújításához. Így aligha rendezhetnek csinnadrattás avatót a 2019 őszi önkormányzati választásokra.