language

Intézmények:

Fidesz highlight_off
New Land Media Kft. highlight_off

Fidesz

A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség (korábban: Fiatal Demokraták Szövetsége, röviden Fidesz) magyarországi jobboldali populista, nacionalista párt, 1990 óta jelen van az Országgyűlésben. 

1988-ban alapították főleg egyetemi és főiskolai hallgatók, a párt kezdetben liberálisként határozta meg magát. 1998-2002 között és 2010 óta kormányzó párt. A párt elnöke 2003 óta Orbán Viktor.

New Land Media Kft.

A New Land Media 2013-ban alakult, médiatervezésre és médiavásárlásra specializálódott ügynökségként működik. Tulajdonosa Balásy Gyula, akinek másik zászlóshajó cégével, a Lounge Communications Kft.-vel együtt a New Land Media évek óta szinte a kizárólagos nyertese a kormányzati kommunikációs kampányokra kiírt közbeszerzéseknek.

A Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetirodával 2022-ben kötött kommunikációs keretszerződéssel a K-Blogon is foglalkoztunk.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [13]  Oldalak:   1 2   >  >>

Több mint 250 milliót költött evésre, ivásra és szállodára a Fidesz-frakció az előző ciklusban

Szállodákra, ügyvédekre, valamint régi és új barátok tanácsaira költött legtöbbet a Fidesz frakciója a 2018-as és a 2022-es választás közötti időszakban. Négy év szerződéseit végigbogarászva olyan cégeket is találtunk, amelyekről semmi nem derül ki az interneten, és olyanokat is, amik a párthoz ezer szálon kötődő figurákéi. A partnerek közt olyan furcsábbnál furcsább partnerek jönnek szembe, mint Habony Árpád volt felesége, egy zsidó tévét üzemeltető újságíró, az NVB egyik tagja és egy internetmonitorozással foglalkozó magyar startup is. Mire adta ki a frakció pénzét Kocsis Máté az elmúlt négy évben?

Bukdácsol a rendezvénypiac, de a baráti cégeket így is tízmilliárdokkal tömik ki Orbánék

Miközben a két éve dühöngő világjárvány miatt alig-alig akadnak már rendezvények, az állam több tízmilliárd forint értékben bízta meg az Antenna Hungáriát szervezési feladatokkal. Ezeket aztán a cég el sem végzi, hanem továbbpasszolja Balásy Gyula érdekeltségeinek.

Csak idén 21 milliárd ment kormánypropagandára, szórják a tízmilliókat a Fidesz-közeli „civileknek” is

Felkerült a kormány honlapjára a Miniszterelnöki Kabinetiroda friss szerződéslistája, ebből derül ki, hogy mire mennyit költöttek az utóbbi években, hónapokban. Ebből például azt látni, hogy 1,8 milliárdba, azaz közel kétmilliárd forintba került a kormánynak a tavaly nyári, járvány utáni konzultáció összeállítása és kipostázása. Ebben a fő csapásirányok a koronavírus utáni élet újraindítása, csatározás az EU-val, járvány, migráció.

Jelenleg is zajlik egy agyonhallgatott nemzeti konzultáció, az eddigiekre pedig 50 milliárd ment el

Még hó végéig kitölthető a kormány legújabb, zöldügyi nemzeti konzultációja, de mivel a témája politikailag kevéssé kiaknázható a Fidesz–KDNP számára, nem is igazán hirdetik. Bezzeg – mint megtudtuk – a legutóbbi, a járvány utáni életről szóló konzultációnak csak a reklámjára 4,2 milliárdot költöttek el.

Tízmilliókért méri a hangulatunkat a Fidesz

Ügyvédekre, kommunikációra, rendezvényekre és internetes hangulatmérésre költött legtöbbet a Fidesz parlamenti képviselőcsoportja – derült ki az Országgyűlés Hivatalától kikért frakciószerződésekből. A frakció maga nem él olyan nagy lábon, mint a KDNP-é, de az ő szerződéseik között is találtunk érdekességeket.

Tízmilliókért méri a hangulatunkat a Fidesz

Ügyvédekre, kommunikációra, rendezvényekre és internetes hangulatmérésre költött legtöbbet a Fidesz parlamenti képviselőcsoportja – derült ki az Országgyűlés Hivatalától kikért frakciószerződésekből. A frakció maga nem él olyan nagy lábon, mint a KDNP-é, de az ő szerződéseik között is találtunk érdekességeket.

A Simicska–Orbán-kiegyezés titkai - A szabad elvonulás ára

Az elmúlt három évben akadt pillanat, amikor Simicska Lajos hajlandó lett volna kiegyezni Orbán Viktorral, de a felesége az utolsó percig tartotta benne a lelket. Április 8. után azonban a miniszterelnök már nem akart alkudozni. A fegyverletételt végül Nyerges Zsolt szíves közreműködésével hozták tető alá.

Az új médiakirály, aki el is hiszi a fideszes propagandát

Balásy Gyula, a New Land Media Kft. és a Lounge-csoport tulajdonos-cégvezetője már az első nemzeti konzultáció, vagyis 2005 óta dolgozik a Fidesznek, de sokáig csak másodhegedűs lehetett. 2016 után azonban hirtelen a kisebb beszállítóból a kormányzati propaganda number one ügynöksége lett. Az egykori art director szerény, visszahúzódó alkat, és ismerői szerint telitalálat a Fidesznek. Balásy ugyanis a rábízott feladatokat nemcsak elvégzi, de valóban át is éli a kormányzati sikerpropagandát, illetve a negatív kampányok üzeneteit.

Júliustól októberig 4,9 milliárd forintot költött propagandára a kormány

1,3 milliárd forint volt az Erzsébet-táborok reklámozása, 489 millió a vizes vb kampánya, 846 millióért jelentek meg PR-cikkek a kormányzati intézkedésekről, és 2,3 milliárd ment el a Soros-terves hirdetésekre. Mészáros Lőrinc médiacégeinél összesen 1,24 milliárd forint landolt ezekből a kormánykampányokból, de Tombor András, Habony Árpád, és Andy Vajna cégei is jól jártak. Az adatokért megint költségtérítést kért tőlünk a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

Milliárdokat adunk ezeknek az embereknek, hogy kilúgozzák az agyunkat

A fideszes megszállás alatt álló magyar államból pénzt szivattyúzó gazdasági ágazatok között kiemelt szerepe van a kommunikációs iparnak (nevezhetjük egyszerűbben propagandának). A Fidesz-kommunikáció szerves részeként működő médiacégek 2016-os teljesítményét már átnéztük, akárcsak a legnagyobb pénzek kilapátolására alkalmas építőipari vállalatokat, most lássuk az igazi háttéremberek terepét: a főleg állami és állami céges megbízásokból élő kommunikációs tanácsadókat és a politikai elemzőket.
Találatok: [13]  Oldalak:   1 2   >  >>