Intézmények: |
Villámgyorsan felállt a Fidesz Központi Tájékoztatási Hivatala
Hívhatjuk ahogy akarjuk, a lényegen nem változat: Mészáros Lőrinc, Habony Árpád, Schmidt Mária, Száraz István, Andy Vajna és még pár jobboldali médiatulajdonos beállt szépen a sorba, önként és dalolva ajánlva fel javarészt állami hirdetésekből fenntartott portékájukat.
Andy Vajna
Habony Árpád
Mészáros Lőrinc
Puch László
Schmidt Mária
Bors magazin
Echo Penisola Kft.
EchoTV
Fidesz
Gong Rádió Kft.
HírTV Zrt.
Hold Reklám Kft.
Hung-Ister Zrt.
Inform Média Kft.
K4A Lapkiadó Kft.
Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA)
Lapcom Kiadó Zrt.
Magyar Idők (újság)
Mandiner Press Kft.
Médiatanács
Mediaworks Hungary Zrt.
Mezőgazda Lap- és Könyvkiadó Kft.
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Napfénymédia és Marketing Kft.
New Wave Media Kft.
Opus Press Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
Printimus Kft.
Ripost Média Kft.
Talentis Group Zrt.
hatalomkoncentráció
hirdetés
klientúra
média
Tízmilliókért vásárolnak jóindulatot maguknak vidéki önkormányzatok a megyei napilapoknál
Saját újságot, rádiót és néha helyi tévét is fenntart sok vidéki önkormányzat, hogy a lakosság értesüljön arról, mi történik a városban. Az erre költött tízmilliók mellett az önkormányzatok gyakran a megyei lapnak külön is jelentős összegeket fizetnek azért, hogy rendszeresen felületet biztosítsanak számukra. Ám a helyi hírek helyett inkább PR-cikkek jelennek meg ezeken az oldalakon. A Fejér Megyei Hírlapban egy alkalommal a székesfehérvári önkormányzat egyenesen egy Orbán Viktor-interjút tetetett be a saját maga fizette oldalra. Eközben több önkormányzatnál arról folyik a vita: rendben van-e, hogy a város milliókat fizet az állami hirdetésekkel egyébként is kitömött, kormányközeli oligarchák által felvásárolt újságoknak? Ám fontos szempont az is: ha fizet az önkormányzat, a megyei lap újságírói kevésbé lesznek kritikusak a városvezetéssel.
Milliárdokat takarítanak be az új fideszes médiabirodalom tulajdonosai
Eredményes évet zártak a fideszes sajtótermékek kiadói és tulajdonosai a 2017-es évek beszámolói alapján. A 2015-ös Simicska-konfliktus után nagy építkezés kezdődött a jobboldalon, annak érdekében, hogy új pillérei legyenek a kormánybarát nyilvánosságnak az elbukott Nemzet-portfólió helyett. A munka, amihez a magyar állam több tízmilliárd forinttal járult hozzá, két éven keresztül zajlott. Az új médiarendszerváltás befejezettnek mondható: a Magyar Nemzet és a Metropol megszűnt, a Class FM és a Lánchíd Rádió elhallgatott, a Hír TV milliárdos veszteségeket termel és leépít, a Heti Válasz pedig vevőt keres, a kormánypárti médiába megállás nélkül ömlenek az állami milliárdok.
A Népszabadság felfüggesztése
A TV2 eladása
Orbán-Simicska háború
Origo-ügy
Andy Vajna
Habony Árpád
Matolcsy Ádám
Mészáros Lőrinc
Ómolnár Miklós
Schatz Péter
Schmidt Mária
Fidesz
Figyelő (újság)
Lapcom Kiadó Zrt.
Mediaworks Hungary Zrt.
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
TV2 (televízió)
XXI. Század Média Kft.
klientúra
média
Ömlik a hirdetési pénz Mészáros Lőrinc és Heinrich Pecina regionális lapkiadóiba, milliárdos profitot termeltek tavaly
Mészáros Lőrinc lapkiadója, a Mediaworks 2017-ben több mint 4 milliárd forinttal növelte az árbevételét és így lapjai több mint 4 milliárdos nyereséget hoztak Orbán Viktor barátjának. A Népszabadságot bezárató Heinrich Pecina új kiadójától, az Inform Mediától 1,35 milliárd forint osztalékot vett fel. A fidesz-közeli regionális sajtóban csak Andy Vajna új szerzeménye, a Lapcom volt veszteséges tavaly.
Hogy vásárolhatta fel a kormány holdudvara szinte az egész sajtót?
Miközben a Fidesz felvásárolja a magyar sajtópiac túlnyomó többségét Andy Vajnán vagy Mészáros Lőrincen keresztül, egy dologról meglehetősen kevés szó esik. Ezeket a bevásárlásokat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hivatott elbírálni az alapján, hogy az akvizíciók mennyire torzítják a piacot vagy éppen az állampolgárok sokszínű tájékozódását. Miért nem zavarja a Médiatanácsot a megyei lappiac teljes központosítása? Hogyan segíti a fideszes média erősödését? És miért csak az RTL Magyarország bevásárlását akadályozta meg az NMHH az elmúlt hét évben? Ezekre a kérdésekre próbáltuk megkeresni a választ.
A Népszabadság felfüggesztése
Andy Vajna
Karas Monika
Kollarik Tamás
Mészáros Lőrinc
Szalai Annamária
Axel Springer
Central Digitális Média (CDM)
Fidesz
Klubrádió
Lapcom Kiadó Zrt.
Médiatanács
Mediaworks Hungary Zrt.
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)
Opimus Press Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
Rádió 1
Radio Plus Kft.
Ringier Kft.
RTL Csoport
RTL Klub
Vienna Capital Partners
adatigénylés
átláthatóság
engedély
hatalomkoncentráció
hirdetés
ítélet/döntés
klientúra
média
nyomásgyakorlás
pályázat
versenykorlátozás - kartell
Békés megye
Békéscsaba
3 milliárd forintot költött a kormány a kvótakampány végére
2016 szeptemberében, az október 2-i kvótanépszavazást megelőző utolsó hónapban és a referendumot követő hetekben összesen 2,9 milliárd forintot költött a kormány reklámkiadásokra. A pénz nagy része szokás szerint a Fidesszel lojális médiacégeknél landolt. A legtöbbet a TV2, a Kod Media, a Mediaworks és az Origo kapta, de nem járt rosszul a Lokál, a Magyar Idők és a Pesti Srácok sem.
A Népszabadság felfüggesztése
Kvótareferendum kommunikációja
Csetényi Csaba
Rogán Antal
Esma Zrt.
Fidesz
GerillaPress Kft.
Kod Media Kft.
Lokál (újság)
Magyar Idők (újság)
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
ODEX Outdoor Expert Kft.
Origo Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
TV2 (televízió)
hirdetés
klientúra
média
PR
választások - népszavazás
Uniós és magyar közpénzek a kormánypárti médiafoglalás szolgálatában 2014-2016
Lassan befejeződik a nem-kormánypárti média felvásárlása, miközben másfél év alatt szinte a semmiből felépült az új, Simicska-cégek nélküli orbánista médiaportfólió. Az 1 milliósra mért elérésű Origo mellett a TV2, az új bulvár-portfólió, az ugyancsak egymillió olvasót elérő vidéki laphálózat és a szépen hálózatosodó rádióadók sosem látott, politikailag homogén tulajdonosi struktúrájú médiabirodalommá állnak össze. Az akvizíciók és a működtetés költségeit részben a magyar költségvetésből átcsatornázott pénzek, részben a tulajdonos stróman-oligarcháknak juttatott uniós finanszírozású projektek haszna fedezi.
A Népszabadság felfüggesztése
A TV2 eladása
Dohányboltellátó mutyi
Kvótareferendum kommunikációja
MKB eladása
Orbán-Simicska háború
Origo-ügy
Simicska-közeli cégek állami megbízásai
Trafikmutyi
Andy Vajna
Fonyó Károly
Győri Tibor
Habony Árpád
Heinrich Pecina
Liszkay Gábor
Mészáros Lőrinc
Orbán Viktor
Sánta János István
Sánta János József
Simicska Lajos
Szemerey Tamás
888
Continental Dohányipari Zrt.
Fidesz
Heti Válasz (lap)
Közgép Zrt.
Lokál (újság)
Magyar Idők (újság)
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
Mediaworks Hungary Zrt.
Megapolis Media Zrt.
Mészáros és Mészáros Kft.
Metropol (újság)
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
MTG Metro Gratis Kft.
Napi Gazdaság Kiadó Kft.
Népszabadság (újság)
New Wave Media Kft.
New Wave Production Kft.
Opimus Group Nyrt.
Origo Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
R-Kord Kft.
Rádió 1
Radio Plus Kft.
Századvég Gazdaságkutató Zrt.
Tabán Trafik Zrt.
TV2 (televízió)
TV2 Média Csoport Zrt.
VS.hu (újság)
EU
hatalomkoncentráció
háttér
hirdetés
hitelezés
klientúra
média
mezőgazdaság
strómanok
támogatás
Augusztusban 1,7 milliárd forintot költöttünk a kvótakampányra és kormányközeli sajtóra
Korábban sem sajnálta a pénzt a kormány a menekült- és migránsellenes hangulatkeltésre, de a kvótanépszavazás közeledtével még magasabb fokozatba kapcsolták a propagandavonatot. Augusztusban nettó 1,7 milliárd ment el ilyen hirdetésekre, és szokás szerint kormányközeli cégek kaszáltak. A TV2, a KOD Media, a Mediaworks és a Habony-birodalom mellett augusztusban a Garancsi István érdekeltségébe tartozó ESMA is jól járt, nettó 172 millió forintot kapott a villanyoszlopokra kihelyezett hatezer reklámtábláért.
Kvótareferendum kommunikációja
Habony Árpád
Krskó Tibor
Rogán Antal
Fidesz
Kod Media Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
Russmedia Kft.
TV2 (televízió)
átláthatóság
hatalomkoncentráció
háttér
hirdetés
média
A médiaháború egyik legfontosabb terepe számokban
Látványos kormányközeli fölény alakult ki mostanra a vidéki lapok piacán, és a bevásárlás a médiapiaci találgatások szerint tovább folytatódik. A nyomtatott sajtó hanyatlásával kénytelen versenyezni a terjeszkedés: az elvesztett példányszámok után maradt lyukat az újabb szerzemények éppen csak betömik. A példányszámok csökkenése ellenére azért nem érdemes alábecsülni a vidéki lapok erejét, sőt. A saját terepükön jóval erősebbek a legerősebb országos lapnál is.
Orbán úgy szerzi meg a Népszabadság kiadóját, hogy mással végezteti el a piszkos munkát
Régóta lehetett hallani, hogy a Népszabadság kiadója, a Mediaworks kormányközeli érdekeltségbe kerülhet. Egy hete vettek több megyei lapot, ami fontos a Fidesznek.
A jelek szerint a Fidesz a Mediaworks tulajdonosaival úgy állapodott meg, előbb bezárják Népszabadságot, mielőtt a kiadóvállalat átkerül a Fideszhez.
Ennek egészen látványos jele, hogy péntek este az újságírók még a vasárnapi irodaavatóra készültek. Szombat reggel futártól jött levélből értesültek a lapkiadás függesztettéséről.
A lapot bezárató osztrák Heinrich Pecina Spéder Zoltán üzlettársa. Pecina személyesen járhatott Orbánnál az ügyben.