Intézmények: |
|
Akták: |
Találatok: [8] Oldalak: 1
Római-parti mobilgát - Vissza a startvonalra
Repült a közbeszerzési bírság a Római parti gát miatt
A Közbeszerzési Hatóság elnöke által indított eljárásban - a "Csillaghegyi öblözet árvízvédelmi fejlesztése" megnevezésű projekt kapcsán - a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) 2 millió ötszázezer forintra bírságolta a Fővárosi Csatornázási Művek (FCSM) Zrt.-t.
Új közbeszerzés, új tervezés, új engedélyezés várhat a Római-parti mobilgátra
Sértette a közbeszerzési jogot a tervezés közbeszerzés nélküli kiszervezése.
Elhasalt a mobilgát-trükk - Pályáztatni kell a tervezést
A sok éve húzódó mobilgát-projekt mindig akkor válik hirtelen sürgőssé, amikor valamilyen, a nyilvánosságot vagy a verseny tisztaságát biztosító szabályt kell megkerülni. Ez történt akkor is, amikor „nem volt idő” a mobilgát műszaki alternatíváinak megvizsgálására (végül a Fővárostól függetlenül mégis készült egy anyag a legnevesebb vízügyi és tájépítészeti szakértők közreműködésével, ami kimutatta, hogy a Nánási út - Királyok útja vonalában megvalósított hagyományos gátas védekezés pénzügyi és környezeti szempontból is előnyösebb lenne), meg akkor is, amikor a közbeszerzési szabályokat hagyták figyelmen kívül.
Káosz a Római-parti mobilgát körül: folyik az engedélyezés, de nincs kész a megvalósíthatósági tanulmány
Három hónapos határidőre szerződtek februárban, de a mai napig nem készült el a megvalósíthatósági tanulmány és a költség-haszon-elemzés a partélre tervezett mobilgát-projekthez.
Nem volt közbeszerzés, szabálytalan lehet a mobil gátat tervező cég megbízása
A vízépítő szakmában a legtöbben értetlenül fogadták a Tér-Team Kft. év eleji megbízását: a cégnek lényegében nincs a római-partival összevethető referenciája hasonló védmű tervezéséről, és sem a törzstőkéje, sem a felelősségbiztosítása nem mérhető a megbízás értékéhez. Most az a gyanú is felmerült, hogy a cég a munkát a közbeszerzési szabályok kijátszásával kaphatta meg – igaz, a főváros vezetése előrelátóan kiszervezte a projektet, így a várható botrány is a csatornázási műveken csattan.
A közbeszerzési hatóság vizsgálja a mobilgát tervezésére kötött szerződést
A Közbeszerzési Hatóság vizsgálatot indított a római-parti mobilgát tervezésére a Fővárosi Csatornázási Művek és a Tér-Team Kft. között közbeszerzés nélkül megkötött szerződés ügyében – derül ki Jávor Benedek pénteki Facebook-posztjából.
A kockázatelemzés még nem készült el, amikor Tarlós megszavaztatta a mobilgátat
Április 5-én a Fővárosi Közgyűlés döntött a Rómia-part sorsáról: mobil gát épül a parton, ez pedig a jelenlegi természetközeli állapot felszámolását jelenti. A főpolgármester szerint nem politikai, hanem szakmai döntés született. A birtokunkban lévő tervezői szerződés ennek ellentmond, hiszen abból kiderül, hogy a megbízó pontosan körülírta, hová kerülhet a védmű – ezzel azt is, hogy mi épülhet a Rómain. Kiderítettük azt is, hogy a tervező nem készített kockázatelemzést és haváriatervet – vagyis a közgyűlés úgy döntött a mobil gátról, hogy nem volt tisztában annak a kockázataival. Pedig nem jelentéktelen a dolog tétje: egy 2013-as haváriaterv szerint a mobilgát sérülése esetén a hullámtérben élők figyelmeztetésére sem lesz elég idő, és néhány óra alatt több méteres víz boríthatja Csillaghegy egy részét, Békásmegyert, és a Pók utcai lakótelepet.
Találatok: [8] Oldalak: 1