Lapok: |
|
Intézmények: |
Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA)
A média kormányzati elfoglalása nagyon betett az amúgy is vergődő napilappiacnak
A járvány is megtépázta a nyomtatott lapok piacát, de ennél látványosabb, hogy ha kormányközeli kézbe kerül egy termék, akkor csökken a példányszám.
Még Panamából is ömlik a pénz a kormányközeli médiába
A Fidesz-közeli médiaalapítványba tolt cégbirodalom bevétele a második legnagyobb kiadócég forgalmánál majdnem ötször nagyobb, az Indexénél hatvanszor.
Több mint 12 milliárd forinttal tolja meg a fideszes médiát a Szerencsejáték Zrt.
A következő öt évben is milliárdokat fizet a korábban Simicska Lajos és Mészáros Lőrinc kezén is megfordult Hung-Isternek a Szerencsejáték Zrt.
A fideszes médiaholding még az USA-ban is durva piaci szereplő lenne
A Fidesz-közeli Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány a legnagyobb amerikai kiadókhoz mérhető print portfólióval rendelkezik, összesen 408 újságja van.
Kormányközeli üzleti körök tarolták le a közéleti lapok piacát, aztán állami pénzből tőkésítik fel
Nagy pénzt lehet csinálni közéleti nyomtatott lapokkal Magyarországon. A baj csak az, hogy a nyereség forrása túlnyomó részt az állami támogatás.
Rejtőzködő harcostárs szállt be Mészárosék családi cégébe
A második legismertebb tiszakécskei milliárdos, Varga Károly, akinek korábban is volt üzleti kapcsolata Mészáros Lőrinccel, egy követelésért cserébe 2 százalékos részesedést kapott a Talentis Zrt-ben.
Közel félmilliárdot termeltek Andy Vajna örököseinek Sebestyén Balázsék
Mintha egyre kevésbé lenne kedves a kormánynak a Rádió 1, de tavaly még 23 százalékos nyereségrátával működött az üzemeltető cég.
Kiszámoltuk, hány milliárdot vitt haza Heinrich Pecina a NER-média körüli ügyletekből
A médiában több üzletet is kötött Mészáros Lőrinccel a Népszabadságot bezáró Heinrich Pecina, aki számításaink szerint igencsak vaskos haszonnal szállt ki ezekből a bizniszekből.
Pár ábra megmutatja, hogy mennyire nem a piacról él a kormányközeli média
A Mediaworksnek több mint kétezer vevője volt tavaly év végén, de a pénz háromnegyedét az állami hirdetéseket elosztó New Land Mediától várták.
Felértékelték a Fideszes médiabirodalmat: 14 milliárdot ért az önkéntesen adott ajándékcsomag
Közzétette története első pénzügyi beszámolóját a kormányközeli médiatermékeket összefogó, tavaly év végén életre hívott Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA). A kormány által nemzetstratégiai jelentőségűnek nyilvánított szervezet kevesebb, mint négy hónapos működés alatt – saját értékelése szerint – 14 milliárd forintot meghaladó vagyont halmozott fel. És miután ezt teljes egészében ajándékba kapta, így lényegében pont ekkora, tehát több mint 14 milliárd forint profitot ért el.