Amikor a külügy megtudta, hogy Orbán Viktor kamerák elől bujkáló fiát újságírók több különböző felvételen is beazonosították, a honvédelmi miniszter gyorsan elárulta az Indexnek az információt.
Két miniszter is felelős a területért, a nagy kérdés, hogy kinél van a kasszakulcs.
Újra nyomoznia kell az ügyészségnek Orbán Viktor olaszországi magánútja miatt, amire márciusban a honvédség repülője vitte el. Hadházy Ákos feljelentését az ügyészség elutasította, ezért a bíróságtól felülvizsgálatot kért. A bíróság pedig új nyomozást rendelt el. A független országgyűlési képviselő szerint most már papírja van az ügyészségnek arról, hogy egy politikailag kényes ügyben nem nyomoztak elég alaposan.
A hivatalosan technikai landolásnak nevezett megálló költségeit rejtegeti a külügyminisztérium és a Honvédelmi Minisztérium is.
Bár civilből katona, s egy pillanat alatt alezredes lett, Novák Katalin államfő férje, a „first gentleman” számára ez inkább csak szerep: marad a bankügyeknél.
Feszült hangulatban zajlott egy vezetői értekezlet 2010 végén a Honvédelmi Minisztérium Balaton utcai épületében. A csak ritka alkalmakra megnyitott díszes miniszteri tárgyalóban Benkő Tibor akkori vezérkari főnök és néhány munkatársa tartott beszámolót a honvédség állapotáról. A vezérkari főnököt Hende Csaba miniszter körülbelül 30 minisztériumi munkatárs és katonai vezető társaságában hallgatta.
Három éve működniük kellene a „hazafias szempontból fontos” sportokat oktató intézményeknek, s noha az alapkőletételek nagy csinnadrattával lezajlottak, még az érintett önkormányzatok sincsenek képben, mi a helyzet az építkezésekkel.
Orbán Viktor miniszterelnök tavaly sokszor utazott a frissen beszerzett új honvédségi repülőgépekkel, és büszkén pózolt mellettük. Azóta viszont a Magyar Honvédség két-két utasszállítójával és luxusrepülőgépével kapcsolatos adatokat letiltották az internetes repülőgépfigyelő oldalakról, így egy ideje nem lehetett tudni, mikor merre járnak. Az Átlátszónak most mégis sikerült megszerezni a repülőgépek összes eddigi útvonalát, amikből kiderül, hogy a honvédség két Airbus A319 és két Dassault Falcon 7x típusú repülője olyan helyeken is járt az elmúlt évben, mint Dubaj, Las Vegas, Málta vagy Panama. Hivatalos tájékoztatást semmit nem adtak ezekről az utakról, és a Honvédelmi Minisztérium az Átlátszó kérdésére sem árulta el, hogy kiket és miért utaztatott egzotikus helyszínekre, kaszinóvárosokba, adóparadicsomokba és népszerű külföldi nyaralóhelyekre a Magyar Légierő közpénzen.
Míg 2017-ben a kormány migránsonként 7,2 millió forintból védte meg az országot, tavaly ez a fajlagos költség 15,5 millióra, a korábbi több mint duplájára nőtt.
Az egyik Falcon 7X-et augusztus elején vásárolta a Magyar Honvédség, elvileg kisebb kötelékek szállítására, de sajtóinformációk szerint repked még egy ugyanilyen gép, amelyet a Légügyi Hatóság polgári gépként vett nyilvántartásba HA-LKX lajstromjellel, a gép tulajdonosa pedig a HM leánycége, a HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.