Fenntarthatatlanná vált a fenntarthatónak vélt járművek üzemeltetése, a rendbetétel árából három busz is kijönne. A cseréért azonban nem mindenki lelkesedik.
Két új ügyvezető kinevezéséről döntött az Ikarus Egyedi taggyűlése, Mészáros Csaba tulajdonos/ügyvezetőt pedig visszahívta a posztról – értesült a Zoom.hu.
A taggyűlés arról is döntött, hogy az Ikarus Egyedi csődvédelmet kér.
A két új ügyvezető egy felszámolócégtől érkezik, tagjai annak a csapatnak, amely az Egyedi “reorganizációját” hivatott levezényelni.
Az Egyedi 3,86 milliárd forinttal tartozik az MKB Banknak. A hitelszerződést már kétszer meghosszabbították, az utolsó határidő június 18-án járt le.
Mészáros Csaba elismerte, hogy az Egyedi jelenleg nem tud fizetni, ahogy azt is, hogy a gyártás gyakorlatilag leállt.
Az Egyedi legnagyobb, függőben lévő megrendelése 150+30 csuklós busz a Volánnak és a BKV-nak, a buszokat április 11-ig kellett volna leszállítania, június végén 9 átadott buszról lehetett tudni.
Öt milliárd forintért cserélt gazdát a magyar buszgyártás bástyájának szánt Ikarus Egyedi cseh anyacége.
Az új tulajdonos Mészáros Csaba, az Egyedi ügyvezetője. Mészáros Csaba megváltoztatta a cseh cég nevét, meg azét is, amivel megvette a cseh céget, most már mindkettőben benne van, hogy „Ikarus”, meg hogy „vagyonkezelés”.
Az adásvétel legalább 2 milliárd forintos hitelfelvétellel járt.
Az Ikarus Egyedi új ügyvezetőt kapott, akinek a feladata saját bevallása szerint „átmeneti krízismenedzsment”.
A gyárból buszok nem nagyon gurulnak ki, elküldött melósok annál inkább, a szivárgó hírek szerint alkatrészhiány van, sőt az alapvető kellékekre sincs pénz.