Intézmények: |
Kapcsolódó szervezetek: |
Találatok: [7] Oldalak: 1
109 helyreigazítási pert vesztett 2018-ban a kormányközeli média
A Fővárosi Törvényszéktől kikért adatok szerint 2018-ban összesen 109 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2.
Kellemeset a hasznossal: így válnak a közpénz-milliárdok magánvagyonná a kormánypropagandával
A kormányközeli tulajdonosok kezei alatt termőre fordultak a korábban gyakran szenvedő médiavállalkozások. Röviden így lehet összefoglalni a hazai médiapiac 2017-es évét. Tavaly számos, korábban az életben maradásért küzdő, de legalábbis erősen veszteséges médium termelt komoly profitot, néhányból pedig már pénzt is ki tudtak venni a tulajdonosok. Nem is keveset: Habony Árpád és Mészáros Lőrinc is százmilliókkal gazdagodott a sajtótermékeinek köszönhetően.
A Népszabadság felfüggesztése
A TV2 eladása
Orbán-Simicska háború
Andy Vajna
Habony Árpád
Mészáros Lőrinc
888
EchoTV
Figyelő (újság)
GerillaPress Kft.
Lokál (újság)
Magyar Idők (újság)
Mediaworks Hungary Zrt.
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
New Wave Media Kft.
Origo Zrt.
Rádió 1
Ripost Média Kft.
TV2 (televízió)
állami/önkormányzati szerződések
háttér
hirdetés
klientúra
média
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
Perek tucatjait indították lejáratott ellenzéki pártvezetők a fideszes propagandagépezet sajtótermékei ellen
Vonának ez az esete kiválóan modellezi a propagandagépezet működését: az egy központból, adott esetben egy teljesen komolytalan bulvárlapból – máskor pedig alig olvasott, impresszum nélküli blogról – pár órán belül, de legföljebb másnapra vírusként szóródó tartalmakat. A másodjára/sokadjára közlők saját „értesülést” csak elvétve fűznek a szemlézett hírhez, legtöbbször az átfogalmazással sem bíbelődnek, sokszor pedig még a cím is ugyanaz marad több tucat sajtótermékben.
53 helyreigazítási pert vesztett tavaly a kormányközeli média, sokkal többet mint egy évvel korábban
A Fővárosi Törvényszéktől kapott adatok szerint 2017-ben összesen 53 sajtó-helyreigazítási pert vesztett a 888, a közmédia, a Lokál, a Magyar Idők, az Origo, a Pesti Srácok, a Ripost és a TV2.
Tavaly 12 milliárdot költött sorosozós reklámkampányokra a kormány
A 2017-es első és második nemzeti konzultációhoz több részletben rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda hirdetéseket bő 12 milliárd forint értékben. Az összegből közel 4 milliárd forint Mészáros Lőrinc médiacégeihez került, de más NER-közeli vállalkozók is jól jártak a propagandakampányokkal. Kikértük és mutatjuk az egész éves részletes adatokat, melyekért Rogán hivatala összesen 114 ezer forint költségtérítést kért az Átlátszótól.
Rogán Antal
Artamondo Kft. (Magyar Demokrata)
Atmedia Kft.
EchoTV
Esma Zrt.
Figyelő (újság)
GerillaPress Kft.
IKO Production Kft.
Lapcom Kiadó Zrt.
Magno Studio Kft.
Magyar Idők (újság)
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
MSC Kft.
New Wave Media Kft.
ODEX Outdoor Expert Kft.
Radio Plus Kft.
Radio Sales House Kft.
Russmedia Kft.
TV2 (televízió)
Village Media Kft.
adatigénylés
hirdetés
klientúra
média
Júliustól októberig 4,9 milliárd forintot költött propagandára a kormány
1,3 milliárd forint volt az Erzsébet-táborok reklámozása, 489 millió a vizes vb kampánya, 846 millióért jelentek meg PR-cikkek a kormányzati intézkedésekről, és 2,3 milliárd ment el a Soros-terves hirdetésekre. Mészáros Lőrinc médiacégeinél összesen 1,24 milliárd forint landolt ezekből a kormánykampányokból, de Tombor András, Habony Árpád, és Andy Vajna cégei is jól jártak. Az adatokért megint költségtérítést kért tőlünk a Miniszterelnöki Kabinetiroda.
Vizes VB 2017
Andy Vajna
Balásy Gyula
Garancsi István
Habony Árpád
Horváth László (Fidesz)
Mészáros Lőrinc
Rákosi Tamás
Tombor András
Tóth Gábor Szilárd
Artamondo Kft. (Magyar Demokrata)
Atmedia Kft.
EchoTV
Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány
Esma Zrt.
Fidesz
Figyelő (újság)
Friss Online Media Kft.
GerillaPress Kft.
IKO Holding Kft.
Insider Média Kft.
Lapcom Kiadó Zrt.
Lounge Design Kft.
Magno Studio Kft.
Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara
Magyar Természetjáró Szövetség
Mandiner Press Kft.
Media Services Company Magyarország Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
New Land Media Kft.
ODEX Outdoor Expert Kft.
Origo Zrt.
Radio Plus Kft.
Radio Sales House Kft.
Ripost Média Kft.
TV2 (televízió)
Village Media Kft.
adatigénylés
átláthatóság
hirdetés
klientúra
média
PR
3 milliárd forintot költött a kormány a kvótakampány végére
2016 szeptemberében, az október 2-i kvótanépszavazást megelőző utolsó hónapban és a referendumot követő hetekben összesen 2,9 milliárd forintot költött a kormány reklámkiadásokra. A pénz nagy része szokás szerint a Fidesszel lojális médiacégeknél landolt. A legtöbbet a TV2, a Kod Media, a Mediaworks és az Origo kapta, de nem járt rosszul a Lokál, a Magyar Idők és a Pesti Srácok sem.
A Népszabadság felfüggesztése
Kvótareferendum kommunikációja
Csetényi Csaba
Rogán Antal
Esma Zrt.
Fidesz
GerillaPress Kft.
Kod Media Kft.
Lokál (újság)
Magyar Idők (újság)
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA)
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
ODEX Outdoor Expert Kft.
Origo Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
TV2 (televízió)
hirdetés
klientúra
média
PR
választások - népszavazás
Találatok: [7] Oldalak: 1