Az Index főszerkesztője, Dull Szabolcs június végén egy, szinte a teljes szerkesztőség által szignált cikkben jelezte, hogy veszélyben van a hírportál függetlensége. A következő hetekben több cikkben is lehetett olvasni arról, hogy az Index hirdetési felületeit kezelő, a 2018-as választások után kormányközeli kezekbe kerülő Indamedia milyen gazdasági eszközökkel tudja és akarja kivéreztetni az Indexet, magához idomítani a hangvételét. Megnéztük az Igazságügyi Minisztérium által üzemeltetett, nyilvánosan elérhető cégadatbázisban az Indamedia-csoport és az Index elmúlt néhány évben kiadott pénzügyi beszámolóit, kiegészítő határozatait, hogy legalább a számok terén lássuk, mekkora mozgástere van az Indamediának egy ilyen, fentebb feltételezett gazdasági háborúhoz, illetve mekkora ütést tud benyelni az Index anélkül, hogy napi működése veszélybe kerüljön.
A leendő fideszes médiaalapítványnál listaáron nézve minden harmadik reklámforint az államtól jött 2018-ban. A szektoraikban eddig ők vitték el az állami költések kétharmadát. Friss adatok.
Megvizsgáltuk, pontosan mekkora gazdasági potenciált képeznek együttesen azok a kormánybarát médiacégek, amelyekről kedden jelentette be a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány, hogy nekik ajándékozták összes médiaterméküket. A 2017-es bevétel alapján a teljes piac 16 százalékát adják ezek a cégek, míg a listaáras reklámköltések 37 százaléka landolt náluk (print, online és rádiót tekintve). Lesz dolga a GVH-nak, ha meg akarja magyarázni, hogy ez miért oké.
Ziegler Gábor kereskedelmi vezető és Oltyán József, egy KDNP-ben is aktív vállalkozó tulajdonába került a Cemp-X, amely az Indexet birtokló céget is visszavásárolta. Spéder Zoltán, úgy tűnik, azt, hogy ezzel kiszállt a médiából, ugyanis ezzel zárul a közleménye: „Az Eladónak a továbbiakban a cemp-x Online Zrt és leányvállalatainak működésére nem marad fenn semmilyen befolyása és opciós vagy visszavételi joggal illetve a fentiekkel szemben pénzköveteléssel sem rendelkezik.” (Ha tippelnem kellene, azt gondolnám, hogy elsősorban Magyarország kormányát érdekelheti, hogy maradt-e Spédernek ilyen opciós joga, de ez a kitétel akár a piacnak is szólhat, hiszen a 2010 utáni magyarországi médiatulajdon-váltások tele voltak opciósjog-bombákkal.)
Bodolai pedig azt, hogy az alapítványi konstrukció továbbra is garantálja az Index független működését. Az Index.hu Zrt. igazgatósága is átalakul, a vélhetően Simicska Lajost képviselő Nagy Ajtony Csabát, illetve Kereszty Gábort felmentették, Szombathy Pál és Bodolai mellett a mindenkori Index-főszerkesztő lesznek a tagjai.
Május 15-én összesen 3 milliárd 384 millió forint jogdíjat osztott fel és fizetett ki 53 ezer magyar és külföldi szerzőnek (valamint további jogosultnak) az Artisjus 151 470 különböző zeneműre. Bár a TV2 mellett más meg nem nevezett tévé- és rádiócsatornák sem fizettek határidőre, mégis emelkedtek a jogdíjbevételek az Artisjus szerint.
A szakember ezt megelőzően Habony médiacégének kereskedelmi igazgatója volt.
Az oknyomozás helyzetéről beszélgettek újságírók az Akvárium Klubban megrendezett Reklámfeszt második napján.
Az állami hirdetési piaci szereplőinek közpénz-költését nagyon nehéz elszámoltatni, a törvény betűit pedig, sokszor úgy tűnik, mindenki kedve szerint magyarázza. A magyarázkodás és a közérdekű adatok kiadásának megtagadása növeli a gyanút, hogy akár korrupció is lehet a háttérben.
25,7 milliárdos forgalom mellett 3,75 milliárd forintos nyereséggel zártak a Fidesz-közelinek mondott médiavállalkozások 2011-ben.
A listaáras adatok alapján korábban soha ennyire nem favorizált közterületi céget az állami szektor, mint a kormányváltás óta a Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozó Publimontot.