Kulcsszavak: |
|
Lapok: |
Brüsszeli vizsgálat miatt módosíthatták az autópálya-koncessziós szerződést
Nem a spórolás miatt módosíthatta a kormány az autópálya-koncessziós szerződést, hanem azért, mert attól tarthat, hogy az Európai Bizottság tiltott állami támogatásként fogja kezelni a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségeibe tartozó konzorciumnak történő kifizetéseket.
Az autópálya- és hulladékkoncesszió mellett a jegybankot is vizsgálja az Európai Bizottság
Gond lehet az Európai Bizottságban az autópálya- és a hulladékkezeléses koncesszióval, amelyet kormányközeli üzletemberek és a Mol kapott meg 35 évre. De azt sem értik Brüsszelben, hogy a köztulajdonban lévő jegybank cége miért költött közbeszerzés nélkül milliárdokat bútorra.
A MOL hulladékkoncessziója
Autópálya-koncesszió 35 évre
Postapalota
Matolcsy Ádám
Matolcsy György
Mészáros Lőrinc
Szíjj László
Balaton Bútor Kft.
Európai Bizottság
Magyar Nemzeti Bank (MNB)
Magyar Olajipari (MOL) Nyrt.
MNB Ingatlan Kft.
Raw Development Kft.
autópálya
EU
hulladéküzlet
klientúra
koncesszió
közbeszerzés
rokonok
A Fidesz-közeli cégnek jár a 22 millió forintos kedvezmény a Belvárosban, de a kerületi ovinál „spórolni kell”
Karácsony után a húsvéti időszakban is nagy kedvezménnyel rendezhet vásárt Rogán Antal barátjának rendezvényszervező cége az V. kerületben – írta Facebook-posztjában Kovács Alex Gábor kerületi ellenzéki frakcióvezető, aki betekintetett az iratokba.
Önkritikát gyakorolt a kormány, miután kiiktatta a versenyhatóságot a Vodafone felvásárlásakor
Nem volt piackonform az, ahogy az állam megvette egy kormányközeli magáncéggel együtt a Vodafone-t. Most egy részvénycsereügylet során az állam átvette a Yettel-részvényeket a magáncégtől, amiért cserébe Vodafone-papírokkal fizetett. Az volt a gond, hogy a Vodafone-tulajok ráláttak a Yettel üzleti döntéseire, ami normális esetben versenyhatósági eljárást vont volna maga után.
Az uniós versenyhivatal még talán beleszólhat a magyar Vodafone fél állami felvásárlásába
A magyar állam és a kormányközeli 4iG minél gyorsabban felvásárolná a Vodafone Magyarországot. Az üzletet a GVH-nak várhatóan nem is kell engedélyeznie, hiszen nemzetstratégiailag kiemelt jelentőségűnek jelentették be, az uniós versenyhivatal viszont még beleszólhat. A Fidesz régóta – és úgy tűnik, hogy elképesztő áron – akar egy nagy kormányközeli telekomcéget, amelyből viszont hosszú időre pénzgyárat lehet csinálni, a fogyasztók kárára.
Bolti készpénzfelvétel: a bezáró posták és takarékok miatt léphetett a kormány
Nemsokára a bolt és a kocsma maradhat sok kistelepülésen az egyetlen hely, ahol bankkártyával készpénzt tudnak felvenni a helyiek. A postafiókok és takarékok bezárása miatt kellett a kormánynak alternatív megoldásokat találnia. Szakértők szerint nincs szükség ennyi postára, a veszteséges működést az adófizetők állják, a takarékok racionalizálásával pedig Mészáros Lőrinc jár jól.
Orbán tanácsadójának fiához kerül az Euronews
Jászai Gellért portugál tulajdonostársához kerül a 15 nyelven működő Euronews. Pedro Vargas David nem csak a 4iG-n keresztül üzletel a magyar állammal, hanem közös tőkealapot vezet az Eximmel. Pedro Vargas David apja pedig Orbán Viktor évtizedes barátja, a miniszterelnök közvetlen tanácsadója.
Nem vész el, csak átalakul - a NER-ben marad a bajba jutott Dömper Kft.
Átveszi a Dömper Kft.-t, valamint projekt cégét, a Hidro-Duna Kft.-t a Duna Aszfalt Zrt. – értesült a Szabad Európa. Információink szerint erre azért van szükség, mert az M100-as megépítésének törlésével a Völner Pálhoz köthető Dömper bajba került volna hosszabb távon.
Százhúszmilliós engedményt adott „karácsonyra” a Fidesz-közeli cégnek az V. kerület
Miközben az AVB Kft. akár nagyságrendileg egymillió forintot is elkérhet bérleti díjként egy standért a Vörösmarty téren és a Szent István-bazilika előtt rendezett adventi vásár árusaitól, az V. kerülettől hatalmas engedménnyel bérlik a közterületet – tudta meg a Szabad Európa.
Bajban az alagútépítéssel a Völnerhez köthető Dömper Kft.
Már most féléves csúszásban van az M85-ös gyorsforgalmi út 4. szakaszának építésével a Dömper Kft., és a Szabad Európa információi szerint a költségek is elszálltak menet közben. Bár a beruházás fölött komoly politikai potentátok bábáskodnak, a cég környezetében pedig Völner Pál családja is feltűnik, kérdés, honnan teremt pluszforrást a Dömper. A szomszédban gyorsabban és ugyanennyi pénzből épül egy nagyobb alagút.