Fidesz-közeli cég kampányol a budapesti temetkezési társaságnak a buszmegállókban
A Budapesti Temetkezési Intézet Zrt. 2011 óta reklámkampánnyal hívja fel a figyelmet a lejáró sírhelybérletek újraváltására – legutóbb csaknem 14 millió forint értékben. A kampány költsége azonban megspórolható lenne. A BTI ugyanis közszolgáltatói feladatai és jogszabályi kötelezettségeinek ellátása érdekében alig 19 ezer forintért beszerezhetné azon ügyfelek aktuális lakcímadatait, akiket címváltozás miatt nem tud postai úton elérni. Az olcsóbb és célzott megoldás helyett a kampány 9 éve része a BTI évi rendes kommunikációs beszerzéseinek, melyeket 2013-tól a Wise Advisory Group Kft. nyer meg. A legutóbbi, 2019-es beszerzés alkalmával a Wise egyetlen riválisa a saját neve helyett a későbbi győztes nevét írta a pályázati anyaga szerződéstervezetébe. A Wise Advisory Group megalakulása óta csak Fidesz-KDNP-s vezetésű önkormányzatok, illetve azok cégei által indított közbeszerzéseken nyert. A cég „piaci” ügyfelei is beszédesek: köztük volt már az Opus Global, a TV2 Csoport, a Konzum Private Equity, az Appennin Holding és a 4iG is.