A magyar állam felvásárlási tervei mellett is fejleszt az egyelőre német és kanadai kézben lévő Budapest Airport.
Érvényes-e az a környezetvédelmi engedély, amelyet a ferihegyi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport Zrt. valótlan adatokból kiinduló számításokra alapozva kérelmezett? És ha az engedélyben megállapított környezetterhelési határértékeket többszörösen túllépték? A Fővárosi Törvényszék közigazgatási bíróságának minapi ítélete szerint igen, és a bíróság szerint ezen a jogi tényen az sem változtat, ha a kialakult állapot konkrét egészségkárosodást okoz – a repülőtérnek kiadott hatósági engedélyeket támadó civilek most már csak a Kúriában reménykedhetnek.
Nem csak zöldérdekek vezérlik a szakminisztériumot, amikor ellenzi a most állami és önkormányzati területen működő Győr-Pér légikikötő leszállópályájának meghosszabbítását, s helyette – ha nem is nyilvánosan – azt szorgalmazza: inkább az onnan 300 méterre található magáningatlanon engedélyezzék a hatóságok a repülőtér fejlesztését – szivárgott ki a szaktárcától.
A köztársasági elnök Szentkirályszabadján elmondott éles hangú kritikájának egyik címzettje Dióssy László, az SZDSZ környezetvédelmi szakállamtitkára lehet. Dióssy 16 éven keresztül volt Veszprém polgármestere, és sokat tett a város mellé tervezett repülőtérért.
Vihart kavart Sólyom László vasárnapi nyilatkozata, amelyben elítélte a szentkirályszabadjai repülőtér-fejlesztést. Az érintettek közül akadnak, akik osztják az államfő aggályait, mások érthetetlennek tartják a feddést.
A köztársasági elnök oknyomozásra buzdította a sajtót vasárnapi szentkirályszabadjai nyilatkozatában. Sólyom László szerint a Veszprém és Balatonalmádi között tervezett repülőtér ügye számos olyan kérdést vet fel, mint amilyenek feltehetőek a szintén vitatott szerencsi szalmaerőmű vagy a sukorói ingatlanberuházás esetében. A nyilatkozat ezen részei nem szerepeltek a tudósításokban - derül ki az elnök szavait megörökítő videó-felvételből.