Kulcsszavak: |
|
Akták: |
Római-part: hiába a népszavazás, megkapta a környezetvédelmi engedélyt a mobilgát
Hétfőn kezdődött az aláírásgyűjtés, ettől függetlenül még pénteken kiadták a környezetvédelmi engedélyt.
Cserbenhagyja a Fidesz Tarlós Istvánt?
A választások közeledtével a fővárosi Fidesz kihátrálna a mind népszerűtlenebb Római-partra tervezett mobilgát vízparti nyomvonala mögül, cserben hagyva az ezt erőltető Tarlós István főpolgármestert.
Újabb alternatív javaslat a Római-part árvízvédelmére
Lányi András szerkesztésében jelent meg egy szakértői anyag, amely elutasítja a partélre tervezett mobilgát tervét. A szakértők egybehangzó álláspontja szerint a védvonalat nem a partélen, hanem a Nánási út – Királyok útja mentén kell kialakítani.
Akinek nem tetszik, mehet a Kúriához: nem lesz helyi népszavazás a római-parti mobilgátról
Akinek nem tetszik, mehet a Kúriához: nem lesz helyi népszavazás a római-parti mobilgátról
Fordulat jöhet a Római-part ügyében – vízügyi szakértők nyílt levélben fordulnak a főpolgármesterhez
Három neves vízügyi szakember – Futaki Károly, Holló Gyula és Simonffy Zoltán – nyílt levélben szólítja fel a főváros vezetését, hogy állítsa le a Római-partra tervezett mobil gát tervezési, előkészítési munkáit. Álláspontjuk szerint a tervezési folyamat átláthatatlan, önkényes, nincs összhangban a szakma írott és íratlan szabályaival, szemléletében és megoldásaiban pedig szembe megy a vonatkozó uniós irányelvekkel. A szakértők szerint elvileg az sem kizárt, hogy a jelenlegi nyomvonal az optimális, de ezt senki nem állíthatja biztonsággal a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján. Az viszont biztos, hogy a partélre épülő védmű lenullázza a part meglévő ökológiai értékét, míg a jelenlegi, a Nánási út-Királyok útján lévő, vagy az általuk szintén vizsgálatra javasolt, a jelenlegi telekhatárokon futó védvonal jóval kisebb károkat okoz.
Búcsú a parti fáktól: a közgyűlés megszavazta a Római-parti mobilgátat
Szevasz, föveny: a főváros utolsó természetes partszakaszának sorsát pecsételték meg ma.
A Fővárosi Közgyűlés döntött, a parton lesz a Római parti mobilgát nyomvonala
2,5 órás vita után a papírforma győzött: a Fővárosi Közgyűlés fideszes többsége megszavazta a III. kerületi csillaghegyi öblözet árvízvédelmét szolgáló mobilgát nyomvonalát: a parton kell kialakítani a védművet.
Továbbra sem tudni, milyen és mekkora gátat építtetne Tarlós a Római-parton
Négy évvel azután, hogy Tarlós Isván főpolgármester bejelentette a Római partra tervezett mobilgát megépítését, hétfőre lakossági fórumot hívott össze a Fővárosi Önkormányzat, hogy bemutassa „miért jobb a parton lévő mobilgát más alternatívánál”.
Orbánista milliárdosok építkeznek a Római-parton
Luxuslakóparkot építenek a Római-parton, közvetlenül a Duna mellett. A Garancsi István és Nagy György érdekeltségébe tartozó projektet egy cseppet sem zavarja, hogy a part egyrészt hullámtér, másrészt üdülőterület, ráaadásul a lakóparkot lopott fényképekkel hirdetik.
Római-parti mobilgát
Bakos Adrienne
Egri Gábor
Fernacsik Domokos
Garancsi István
Nagy György (Wallis)
Bilbao-Építő Kft.
Duna Takarék Bank Zrt.
Elephant Holding
Envikút Kft.
Garharrt Invest 2014 Zrt.
Market Építő Zrt.
Római-partért Egyesület
Terrassa Kft.
WEL Holding
Westbay Holdings Ltd
építőipar
felszámolás - végelszámolás
ingatlan
környezetvédelem
pályázat
Hatalmas ingatlanmutyit véd a római-parti mobilgát, annyi milliárdot tesznek zsebre, amennyit mi kifizetünk
Tarlós István főpolgármester a közelmúltban a Római-part növényzetét védő civileket tette felelőssé a terület hézagos árvízbiztonságáért, a projektet azonban sokkal inkább a kormány és a főváros vitái hátráltatják. A folyton változó beruházás közben egyre inkább egy nagyszabású ingatlanmutyi alakját ölti.