Orbán Viktor miniszterelnök 2015-ben sokat ígért a megyei jogú városoknak, egyebek között azt, hogy 2018-ig minden magyarországi autópálya eléri az országhatárt. A határidő lejárt, és még mindig van olyan beruházás, amelyik el sem kezdődött. Az azonban már látszik, hogy kik járhatnak jól a Modern Városok Program útépítéseinél.
Az EU 193 millió eurót (több mint 60 milliárd forintot) biztosít a Kohéziós Alap forrásaiból a Székesfehérvár és Keszthely közötti, összesen 123 km hosszúságú balatoni vasútvonal újjáépítésére és korszerűsítésére – jelentette be az Európai Bizottság regionális politikáért felelős tagja, Corina Crețu.
Az eredetileg becsült árnál bő 3 milliárd forinttal drágábban, nettó 11,9 milliárdért nyerte el a Swietelsky Építő Kft. és cseh cége, a Swietelsky stavebni s.r.o Kaposváron egy csomópont tervezését, kivitelezését. A munkálatokat eredendően nettó 8,6 milliárd forintra becsülte a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt., vagyis a győztes ajánlat 38,5 százalékkal lett magasabb.
A volt metróbiztos nem ment el a 4-es vonal építését vizsgáló fővárosi testület hétfői ülésére. Becker László egyébként ma már a Swietelskynél dolgozik, amely 2010 után is megbízások sokaságát kapta.
A kormány pénteken nyilvánosságra hozta az EU csalás elleni hivatalának (OLAF) a 4-es metró beruházásról készült jelentését. A hivatal szerint 59 milliárd forintnyi pénzt kell Magyarországnak visszafizetnie, mert több projektnél is szabálytalanságokat, vagy csalásgyanús ügyeket tártak fel. Egyúttal finoman bírálják a magyar szervek és hatóságok munkáját is.
Mintegy 167 milliárd forintos károkozást tárt fel a 4-es metró beruházása során jelentésében az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF), és az Európai Bizottság 76,6 milliárd forintos büntetés megfizetésére kötelezheti Magyarországot – közölte budapesti sajtótájékoztatóján a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára január közepén.
Mintegy 167 milliárd forintos károkozást tárt fel a 4-es metró beruházása során jelentésében az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF), az Európai Bizottság pedig 76,6 milliárd forintos büntetés megfizetésére kötelezheti Magyarországot - közölte Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára.
A Swietelsky, a Strabag és a Közgép építheti a budai fonódó villamoshálózat egy részét. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent tendergyőzelem még nyár eleji döntés.
A Közgép Zrt. részvételével folyó nagyberuházásokról kért adatokat az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) – tudta meg lapunk. Százmilliárd forintnyi uniós támogatás felhasználásának körülményeit vizsgálhatják.