Intézmények: |
Kapcsolódó szervezetek: Kapcsolódó szervezetek: |
Találatok: [7] Oldalak: 1
Nem lesz egyszerű kibogozni a Vajna-örökséget
Andy Vajna 67 milliárd forintosra becsült vagyona elsősorban média- és filmipari érdekeltségekből, kaszinókból, ingatlanokból, étteremből áll össze. De vajon egyben marad-e a már ma is szerteágazó birodalom, és milyen szerepe lesz a Vajna-cégek jövőjében a feleségének, a közeli munkatársaknak, illetve a NER-nek? Vagyis annak a kormányközeli „közösségnek”, amelyet sok esetben Andy Vajna valójában megtestesített.
Andy Vajna
Tremmel Zoltán
AV Investments Kft.
Avalue Befektetési Kft.
Buno Kft.
Est Media Vagyonkezelő Nyrt.
Lapcom Kiadó Zrt.
Las Vegas Casino Kft.
Magyar Broadcasting Co. Kft.
TV2 (televízió)
ingatlan
média
műsor / filmgyártás
offshore
szerencsejáték
tőzsde
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
vendéglátás
Nyolc év alatt 70 milliárdot költött a kormány önfényezésre és rettegtetésre – infografikák
Az idősoros adatokból az látszik, hogy a kormány egyre többet és többet költ sikerkommunikációra és valamiellenes kampányokra, a Miniszterelnökség legkedveltebb kiadói, az állami hirdetések kedvezményezettjei pedig ma már egytől-egyig kormányközeli tulajdonban vannak, kivéve a Simcsika-helyettesítő plakátcéget, a francia JCDecaux-t.
Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)
Inform Média Kft.
JCDecaux Hungary Zrt.
K4A Lapkiadó Kft.
Lapcom Kiadó Zrt.
Magyar Hírlap (újság)
Magyar Idők (újság)
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Miniszterelnökség
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH)
Origo Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
Publimont Kft.
Russmedia Kft.
TV2 (televízió)
átláthatóság
gazdálkodás
hatalomkoncentráció
hirdetés
infografika
Milliárdokat takarítanak be az új fideszes médiabirodalom tulajdonosai
Eredményes évet zártak a fideszes sajtótermékek kiadói és tulajdonosai a 2017-es évek beszámolói alapján. A 2015-ös Simicska-konfliktus után nagy építkezés kezdődött a jobboldalon, annak érdekében, hogy új pillérei legyenek a kormánybarát nyilvánosságnak az elbukott Nemzet-portfólió helyett. A munka, amihez a magyar állam több tízmilliárd forinttal járult hozzá, két éven keresztül zajlott. Az új médiarendszerváltás befejezettnek mondható: a Magyar Nemzet és a Metropol megszűnt, a Class FM és a Lánchíd Rádió elhallgatott, a Hír TV milliárdos veszteségeket termel és leépít, a Heti Válasz pedig vevőt keres, a kormánypárti médiába megállás nélkül ömlenek az állami milliárdok.
A Népszabadság felfüggesztése
A TV2 eladása
Orbán-Simicska háború
Origo-ügy
Andy Vajna
Habony Árpád
Matolcsy Ádám
Mészáros Lőrinc
Ómolnár Miklós
Schatz Péter
Schmidt Mária
Fidesz
Figyelő (újság)
Lapcom Kiadó Zrt.
Mediaworks Hungary Zrt.
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
TV2 (televízió)
XXI. Század Média Kft.
klientúra
média
Tavaly 12 milliárdot költött sorosozós reklámkampányokra a kormány
A 2017-es első és második nemzeti konzultációhoz több részletben rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda hirdetéseket bő 12 milliárd forint értékben. Az összegből közel 4 milliárd forint Mészáros Lőrinc médiacégeihez került, de más NER-közeli vállalkozók is jól jártak a propagandakampányokkal. Kikértük és mutatjuk az egész éves részletes adatokat, melyekért Rogán hivatala összesen 114 ezer forint költségtérítést kért az Átlátszótól.
Rogán Antal
Artamondo Kft. (Magyar Demokrata)
Atmedia Kft.
EchoTV
Esma Zrt.
Figyelő (újság)
GerillaPress Kft.
IKO Production Kft.
Lapcom Kiadó Zrt.
Magno Studio Kft.
Magyar Idők (újság)
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
MSC Kft.
New Wave Media Kft.
ODEX Outdoor Expert Kft.
Radio Plus Kft.
Radio Sales House Kft.
Russmedia Kft.
TV2 (televízió)
Village Media Kft.
adatigénylés
hirdetés
klientúra
média
Júliustól októberig 4,9 milliárd forintot költött propagandára a kormány
1,3 milliárd forint volt az Erzsébet-táborok reklámozása, 489 millió a vizes vb kampánya, 846 millióért jelentek meg PR-cikkek a kormányzati intézkedésekről, és 2,3 milliárd ment el a Soros-terves hirdetésekre. Mészáros Lőrinc médiacégeinél összesen 1,24 milliárd forint landolt ezekből a kormánykampányokból, de Tombor András, Habony Árpád, és Andy Vajna cégei is jól jártak. Az adatokért megint költségtérítést kért tőlünk a Miniszterelnöki Kabinetiroda.
Vizes VB 2017
Andy Vajna
Balásy Gyula
Garancsi István
Habony Árpád
Horváth László (Fidesz)
Mészáros Lőrinc
Rákosi Tamás
Tombor András
Tóth Gábor Szilárd
Artamondo Kft. (Magyar Demokrata)
Atmedia Kft.
EchoTV
Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány
Esma Zrt.
Fidesz
Figyelő (újság)
Friss Online Media Kft.
GerillaPress Kft.
IKO Holding Kft.
Insider Média Kft.
Lapcom Kiadó Zrt.
Lounge Design Kft.
Magno Studio Kft.
Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara
Magyar Természetjáró Szövetség
Mandiner Press Kft.
Media Services Company Magyarország Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
New Land Media Kft.
ODEX Outdoor Expert Kft.
Origo Zrt.
Radio Plus Kft.
Radio Sales House Kft.
Ripost Média Kft.
TV2 (televízió)
Village Media Kft.
adatigénylés
átláthatóság
hirdetés
klientúra
média
PR
Hatósági támogatással nyírták ki a lappiacot
Jogilag és szakmailag megalapozatlan, visszás érvelésnek tartja Polyák Gábor médiajogász azt, amivel Karas Mónika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke igyekezett visszaverni a kérdést: mi az oka annak, hogy mikor az RTL Klub egyesülni akart a Central Médiacsoporttal, azt a hatóság keményen kivizsgálta, ugyanezt viszont Andy Vajna és Mészáros Lőrinc érdekeltségei esetében nem tették meg.
A Fidesz szépen felfalta a bulvárt
Már a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is jóváhagyta Andy Vajna kaszinómágnás, filmügyi kormánybiztos és médiacézár legújabb beruházását. A napokban Vajna egyik leányvállalatához került annak a Lapcom Zrt. részvényeinek 100 százaléka is, amivel a Fidesz közeli médiatulajdonosok nemcsak a vidéki lapok túlnyomó többségét szerezték meg, de azt is megoldották, hogy a választásokig legyen egy olyan szegmense a sajtónak, ahol biztosan nem fognak az emberek politikailag kényes ügyekről olvasni - ez pedig a napilapok piaca. Mielőtt ebbe mélyebben belemennénk, nézzük meg, hogy egyáltalán mit vett Andy Vajna a Lapcommal.
Találatok: [7] Oldalak: 1