Kulcsszavak: |
|
Személyek: |
Lázár János a dohányzás visszaszorításáért fog küzdeni
Jánosunknak a nemdohányzók fokozottabb védelme és a dohánypiac szabályozására vonatkozó kormányzati teendők ellátása lesz a feladata. Miután 2012-es trafiktörvénye -csak tavaly- 29 milliárdot hozott baráti cégének a Continentalnak.
A nemzeti újraelosztás rendszere: minden doboz cigarettán 30 forint nyereség
2015-ben a Lázár miniszter közeli ismerőse, a Tabán Trafik-os Sánta János többségi érdekeltségébe került az államilag újraosztott trafikhálózat ellátásának monopóliuma. A tavalyi volt az erre alapított Országos Dohányboltellátó Kft. első teljes éve: az adatokból az látszik, hogy legkevésbé a magyar állam járt jól a piac újrafelosztásával. A központi költségvetésnek mindössze 100 millió forint koncessziósdíj- és 200 millió forint társaságiadó-bevétel jutott a nyereségből; ennél több, 376 millió ment el TAO-ra, a tulajdonosoknak pedig 3 milliárdot meghaladó tiszta profit hozott az egyszereplőssé tett piac.
Barátságról szó sincs!
Miután hallotta Orbán Viktor buzdítását, hogy a vállalkozók segítsék a jobboldali sajtót, beszállt a Napi Gazdaságba a Continental csoport elnöke.
Egy oligarcha felemelkedése
A Sánta Jánoshoz kötődő Tabán Trafik Zrt. és a pécsi BAT konzorciumát támogatja a kormány, amikor a nemzeti dohányellátóval átszervezi a nagykereskedelmet.
A több mint 80 százalékos adóteherrel együtt mintegy félezer milliárd forintos bruttó árbevételű üzlet fő kedvezményezettje Sánta János lehet.
Matolcsyék és a Continental: 2009-ben kezdték előkészíteni a trafiktörvényt
Amikor 2009-ben a még a legkisebb éjjelnappaliban is hegyekben állt a malbilight, nem sok dohányos aggódott azért, hogy hol veszi majd meg a cigit, és a trafikosok sem tartottak tőle, hogy kihúzzák alóluk az üzletüket.
Több mint 90 trafik 81 négyzetméterre
A napokban 25 olyan céget jegyeznek be egy bajai lakásba, amelyek több mint 90 leendő trafikot irányítanak majd. A koordináló cég és a bejegyzés alatt álló betéti társaságok tagjaikon keresztül szorosan kapcsolódnak a hódmezővásárhelyi Tabán Trafik Zrt.-hez, a Continental dohánygyár terjesztő és forgalmazó cégéhez.
Sánta: Reméljük, sokan nyertek
Nem tudja, hogy a trafikpályázatnak hány, a Continental dohányipari csoporthoz köthető nyertese volt, de reméli, hogy sokan nyertek, mondta Sánta János, a cég tulajdonosa. Szerinte a sajtó botrányt akar kelteni, és eltúlozza az ügyet. És a multik is ellenzik az új rendszert.
Trafikok: Összeomolhat a legális dohánypiac
Drágábban, kisebb választékból rosszabb minőségű cigarettát vásárolhatnak majd a dohányosok a július 1-én nyitó trafikokban. A gyártók a legális piac összeomlásától tartanak, a kereskedők pedig attól, a megemelt árrés és a kibővített termékkör rontja az amúgy is gondokkal küzdő kisboltosok helyzetét.
Ha trafik, akkor Continental
A Continental dohánycéghez kötődő egykori és mai alkalmazottak, valamint azok rokonai szerte Magyarországon taroltak a trafikos pályázaton. Ott lesznek minden fontosabb városban és számos kisebb településen.
Trafikos klientúra is lesz
Kitört a dohánybotrány - mondta a Népszavának Józsa István, az MSZP országgyűlési frakcióvezető-helyettese. A dohány-monopóliumról szóló törvénytervezet ugyanis még a hivatalos parlamenti benyújtása előtt napokkal kijutott Brüsszelbe a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egyik főosztályáról. Ennél is furcsább, hogy a legutolsó módosítást is tartalmazó változat az egyetlen magyar dohányipari cég vezetőjének a gépéről kerülhetett az Európai Bizottság honlapjára.