Intézmények: |
|
Személyek: |
El nem készült munkákat vehetett át az állam valótlan tartalmú jegyzőkönyvek alapján Mészáros Lőrinc cégétől
Valótlan tartalmú, de legalábbis a kivitelezői szerződésnek nem megfelelő úgynevezett készre jelentési dokumentumok alapján vehette át az állam Mészáros Lőrincéktől a GSM-R vasúti fejlesztés több szakaszát is – erre utalnak a Szabad Európa birtokába jutott dokumentumok és nyilvános információk.
Érik a vasúti privatizáció terve, a NER-milliárdosok pedig már dörzsölhetik a tenyerüket
Az autópálya-üzemeltetéshez hasonlóan koncessziós megoldással vonhat be tőkét a kormány a vasútfejlesztésbe. A vasút magánosítására készült ötletbörzének egy szűk kör lehet a nyertese.
Hernádi Zsolt
Lázár János
Mészáros Lőrinc
Szalay-Bobrovniczky Kristóf
Tiborcz István
Alstom
Dunakeszi Járműjavító Kft.
Építési és Közlekedési Minisztérium
Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt.
GYSEV Cargo Zrt.
Magyar Olajipari (MOL) Nyrt.
Magyar Vagon Invest Zrt.
MÁV
MÁV Vagon Kft.
PETROLSPED KFT.
Raaberbahn Cargo GmbH.
Strabag Vasútépítő Kft.
Talgo
V-Híd Zrt.
Waberer’s International Nyrt.
fuvarozás - logisztika
gazdálkodás
háttér
hitelezés
jármű / gépgyártás
klientúra
koncesszió
privatizáció
rokonok
tőkealap
vasút
Afrika
Ausztria
Ázsia
Egyiptom
Európa
Kína
Magyarország
Oroszország
Spanyolország
Saját rendeleteit írja felül a kormány, hogy Mészáros Lőrinc cégének kedvezzen
Egy nem nyilvános kormányhatározat szerint Mészáros Lőrinc cége 17 milliárd forint pluszpénzt kaphatott volna egy vasúti beruházásra előre megszabott feltételek mellett. Most egy másik rendelettel egyszerűen odaadta a kormány ezt az összeget, sőt meg is fejelte.
Szerdán eldőlhet, megdobja-e az állam 17 milliárd forinttal Mészáros Lőrinc egyik cégét
Akár ki is zárhatják három évre az R-Kord Kft.-t a közbeszerzésekből az érvényes jogszabályok szerint, de ennek minimális az esélye. A milliárdos állami pluszpénznek annál nagyobb.
tízpontos hibalistát írt a MÁV Mészáros Lőrinc cégének
A birtokunkba jutott dokumentum szerint a V-Híd úgy jelentette készre a vonal biztosítóberendezését, hogy „a MÁV vizsgáló kollégái korlátozottan fértek hozzá”, így nem tudták megfelelő módon megvizsgálni.
Nem adja át Szijjártó október 23-án a Szeged–Röszke vasutat, mert Mészáros Lőrinc cége nem készült el határidőre
A Szabad Európa több, egymástól független forrásból származó információi szerint a V-Híd anyacégének vasúti biztosítóberendezésével volt gond.
Belháború és kiszorítósdi kezdődhetett a magyar vasúton, ezért állhatott le a Szeged–Röszke vasútvonal építése
A V-Híd saját leánycége biztosítóberendezését telepítette a vasútvonalra, a MÁV azonban ragaszkodna azokhoz a típusokhoz, amelyeket eddig használt. Nem biztos, hogy most nem Mészáros Lőrinc cégének van igaza. A MÁV szerint alaptalan a felvetés.
Leállította Mészáros Lőrinc cége a Szeged–Röszke vasútvonal felújítását
A V-Híd „a kivitelezés során felmerült műszaki és technikai problémákra” hivatkozva állíttatta le a munkálatokat az alvállalkozókkal.
Hiába a bírósági tiltás, dolgoznak Mészáros Lőrinc vasúti beruházásán
A bíróság még januárban függesztette fel azonnali hatállyal a munkálatokat a tervezett Déli Körvasút építési területén, de a V-Híd alvállalkozói ennek ellenére több fát is kivágtak. Három hete egy másik ítélet megsemmisítette a beruházás környezetvédelmi engedélyét, az előkészítő munkálatok mégis tovább zajlanak. Egy kiszivárgott képernyőfotó szerint az építési minisztérium az ítéletek ellenére sem utasította a V-Hidat a munkák leállítására.
Mészáros Lőrinc cége kispórolhatta a vasbetonból a vasat
A Szabad Európa tudta meg, hogy a MÁV 19 pontos hibalistát küldött a minisztériumnak a vasúti telekommunikációt javító fejlesztés befejezése után. Ezen szerepelt a vasbetonból hiányzó vas is. A közlekedési minisztérium úgy reagált: majd kijavítják a hibákat. A DK feljelentést tett a 60 milliárd forintos megbízatás ügyében.