Új szentendrei üzletközpont építésére adott be környezetvédelmi engedélyezési kérelmet a Dunakanyar Kereskedelmi Park Kft., amelynek többségi tulajdonosai milliárdos egészségügyi vállalkozásokban érdekeltek.
Harminckilenc híd és négy völgyhíd épül majd a 31 kilométeres M76-os gyorsforgalmi úton, ami minden idők messze legdrágább magyar autópálya-projektje lesz, miután a korábbi 170 milliárd forintos becsléshez képest végül 400 milliárdba fog kerülni Lázár János legutóbbi bejelentése szerint, ennyi az ára annak, hogy a brutális zalai hágókon át bekapcsolják Zalaegerszeget az országos vérkeringésbe. Ebből 9,1 milliárd Ft/km-es ár jön ki, ami messze a legdrágább lesz Magyarország autópályái közül: az eddigi rekordot az M6-os autópálya tartja, amit 4,5 milliárd Ft/km áron építettek meg.
Szőke Gábor Miklós szobrai az elmúlt években belopták magukat a köztudatba: ha valaki nem ismeri névről a kormányközeli figurákkal jó viszonyt ápoló művészt, olyan alkotásaival, mint a vadászati világkiállítás agancskapuja, vagy a jegybank Pénzmúzeumának kertjében ugró aranyszarvas, biztosan találkozott már. De mennyire volt mindez jó üzlet?
Három lépésben újul meg a Göcseji Falumúzeum, az állam eddig nettó 3 milliárd forintot áldozott a fejlesztésekre. A kivitelezésre a már jól ismert kormányközeli cégek jelentkeztek. A Mészáros-féle ZÁÉV az első körben alvállalkozóként, a másodikban fővállalkozóként nyert, és bevonta a munkába a Magyar Építő Zrt.-t. Annak egyik tulajdonosa, az Épkar Zrt. így hiába maradt alul kétszer is, közvetve mégis profitálhat a beruházásokból. A Szabadics Zrt. sem panaszkodhat: ők a Dunántúli Magasépítő Kft.-vel közösen vehetik ki részüket a munkálatokból. Utóbbi több szálon is kapcsolódik a ZÁÉV-hez.
A ZÁÉV Építőipari Zrt. és Szabadics Építőipari Zrt. a becsült 1,6 milliárd forint helyett 2,2 milliárd forintért dolgozhat a Lenti Termálfürdő fejlesztésén. A beruházásra kiírt nyílt közbeszerzést első alkalommal érvénytelennek nyilvánították, mert túl drága ajánlatok érkeztek. A második nekifutásnál ez már nem jelentett gondot.
Tavaly már működött a pálya, de az autóipart nem érdekli: 109 milliós árbevétel mellett 787 millió forintos veszteséget hozott össze az állami cég 2019-ben.
Ez lenne a kormány értelmes, előremutató nagyberuházása. De elemzésünk alapján a várható előnyökhöz képest finoman szólva is aránytalan a tesztpálya brutális költsége.
Újra lecsapott az EU pénzére a DFT Hungária Kft. és a körülötte létrejött céghálózat. Ezen cégek specialitása az, hogy teljes abszurd, felesleges és erősen kamugyanús képzéseket, illetve értelmetlen és nagyon sokszorosan túlárazott programokat szerveznek uniós pályázati pénzből, önkormányzatoknak. Szinte képtelenség utólag ellenőrizni, hogy ezeket tényleg megtartják-e, de az sem jobb, ha igen.
Mindezt EU-s pályázatokon osztott közpénzből, pont azoktól a magyaroktól elvéve az esetleges kitörés lehetőségét, akik a legjobban rászorulnának. Egyes programjaik Hadházy képviselő szerint már annyira abszurdak, mintha szándékosak gúnyolódnának ezáltal az elesetteken.
... pedig már az eredetileg tervezett 5,6 milliárd forintos összeg sem volt éppen alacsony. A munkát elnyerő ZÁÉV hivatalosan január óta tartozik Magyarország leggazdagabb emberének érdekeltségébe.